Gå til innhold

Hvorfor er ikke flere nordmenn stolte over norsk black metal?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Thorns, Immortal, Taake, Kampfar, Emperor, Mayhem, Burzum, Windir, Carpathian Forest, Tsjuder, 1349, bare for å nevne noen. 

Anonymkode: 91e12...104

Ok, jeg vet hvem alle er - har plater med flere osv.

Men dette er ikke sjangeren for folk flest.

Dessuten er ikke norske band nødvendigvis best i sjangeren, men det er en av våre fremste eksportvarer.

Folk flest digget ikke Gaahl og Vikernes liksom 😅 Hvorfor i granskauen skulle de det. 

Carpathian Forest synes jeg forøvrig er kjipt, men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Peonjenta skrev (1 time siden):

Ja, det ER tortur for de fleste å høre på.  Men jeg lurer litt på hva de skriker om?   (det er ikke sang)  Noen som vet?

Det varierer.

I gamledager på 90-tallet gikk det jo mye i blod, gørr, satanisme. Coveret skal helst bestå av nakne damer og griseblod. Eller noe mørk skau. 

Så ble det platt og teit, selv om noen enda har den imagen. En av gitaristene i Mayhem mener jeg lot seg avbilde med tskjorte «drep de kristne» :P

Men, enkelte tar det også over i litt grumsete greier type nasjonalisme. Ikke mange. 

Personlig ELSKER jeg Kriegsmaschine (ikke norske) 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (9 minutter siden):

En av gitaristene i Mayhem mener jeg lot seg avbilde med tskjorte «drep de kristne» :P

"Drep de kristne" er jo også et album av Troll, som forøvrig var en ganske snill variant av black metal. Troll var sideprosjektet til Nagash fra Covenant (som vant Spellemannprisen) og Dimmu Borgir (som også vant og opptrådte på Spellemannprisen i 1999).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hlidskjalf skrev (4 minutter siden):

"Drep de kristne" er jo også et album av Troll, som forøvrig var en ganske snill variant av black metal. Troll var sideprosjektet til Nagash fra Covenant (som vant Spellemannprisen) og Dimmu Borgir (som også vant og opptrådte på Spellemannprisen i 1999).

Ååååååååja 😅

Kill the Kardashians liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (2 timer siden):

Ja, det ER tortur for de fleste å høre på.  Men jeg lurer litt på hva de skriker om?   (det er ikke sang)  Noen som vet?

Er dessverre ikke så lett å få med seg sånn hylskriking, men jeg trur det sjelden står om livet 😂

Eneste som mangler er ofring av dyr på podiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Synes ikke norsk Black Metal er undervurdert og lite kjent akkurat, men det er jo, slik det er med all annen musikk, spesielt interesserte som virkelig bryr seg, ikke alle andre. Danseband har også vært en stor inntektskilde, all den tid de deler den store interessen sin med Sverige og Tyskland og deler av østeuropa. Men betyr det at jeg må digge danseband? Betyr det at jeg burde fronte dansband når jeg er på tur i Europa? Eller kan jeg bare tenke at det er interessen for noen, men ikke min? 

Anonymkode: 78e08...03d

I tillegg virker det ikke som om norsk black metal gjør det bedre i utlandet enn i Norge. Sjekket listeplasseringene på en del plater og samtlige gjorde det bedre i Norge enn utlandet. Sånn sett tror jeg ikke nordmenn undervurderer norsk black metal. 

Anonymkode: 03eb1...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...