Gjest TheCatLady Skrevet 14. august 2021 #41 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og slutte å tenke satanisme. Det er veldig få BM band som er satanistiske. Anonymkode: 91e12...104 Ja, men folk har vel hørt om greven og det som skjedde for 1000 år siden med kirkebranner osv. Pluss at enkelte har et image som gjør at noen tenker i den baner, men de fleste er ikke det, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #42 Del Skrevet 14. august 2021 Anonymburker skrev (Akkurat nå): Fordi det er noe stygt ræl. Alle kan skrike, liksom. Haha, å lære seg growl trengs ofte flere år med å trene på det. Anonymkode: 91e12...104 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #43 Del Skrevet 14. august 2021 TheCatLady skrev (1 minutt siden): Ja, men folk har vel hørt om greven og det som skjedde for 1000 år siden med kirkebranner osv. Pluss at enkelte har et image som gjør at noen tenker i den baner, men de fleste er ikke det, nei. Ja, det er nettopp den tiden der folk fortsatt forbinder musikken med. Anonymkode: 91e12...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #44 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Thorns, Immortal, Taake, Kampfar, Emperor, Mayhem, Burzum, Windir, Carpathian Forest, Tsjuder, 1349, bare for å nevne noen. Anonymkode: 91e12...104 Du glemte Dimmu Borgir og Satyricon 😊 Anonymkode: c876a...699 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #45 Del Skrevet 14. august 2021 Japansk pop-metalband, men sjekk videoen fra 2:08 og utover når gjestevokalisten dukker opp: Det er en som stolt viser at han er fan av norsk black metal. Anonymkode: 734c3...2b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 14. august 2021 #46 Del Skrevet 14. august 2021 Norges beste band er helt klart Black Debbath. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #47 Del Skrevet 14. august 2021 Jeg digger metall, men akkurat black metal er ikke min greie. Sverige og Finland har produsert mye mer bra metall musikk enn Norge etter min mening / smak. Anonymkode: ac04e...ae1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. august 2021 #48 Del Skrevet 14. august 2021 Det er en sjanger svært få liker, nisjemusikk og for de fleste er det bare forferdelig og man karakteriserer det ikke som musikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #49 Del Skrevet 14. august 2021 Synes ikke norsk Black Metal er undervurdert og lite kjent akkurat, men det er jo, slik det er med all annen musikk, spesielt interesserte som virkelig bryr seg, ikke alle andre. Danseband har også vært en stor inntektskilde, all den tid de deler den store interessen sin med Sverige og Tyskland og deler av østeuropa. Men betyr det at jeg må digge danseband? Betyr det at jeg burde fronte dansband når jeg er på tur i Europa? Eller kan jeg bare tenke at det er interessen for noen, men ikke min? Anonymkode: 78e08...03d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #50 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du glemte Dimmu Borgir og Satyricon 😊 Anonymkode: c876a...699 Neida, de er bare ikke lenger på lista over band jeg vil anbefale. Anonymkode: 91e12...104 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #51 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg digger metall, men akkurat black metal er ikke min greie. Sverige og Finland har produsert mye mer bra metall musikk enn Norge etter min mening / smak. Anonymkode: ac04e...ae1 Synes Finland er best i folk metal. Anonymkode: 91e12...104 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #52 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synes ikke norsk Black Metal er undervurdert og lite kjent akkurat, men det er jo, slik det er med all annen musikk, spesielt interesserte som virkelig bryr seg, ikke alle andre. Danseband har også vært en stor inntektskilde, all den tid de deler den store interessen sin med Sverige og Tyskland og deler av østeuropa. Men betyr det at jeg må digge danseband? Betyr det at jeg burde fronte dansband når jeg er på tur i Europa? Eller kan jeg bare tenke at det er interessen for noen, men ikke min? Anonymkode: 78e08...03d Nei, du må ikke like det. Men som en annen i tråden skrev, tror du alle i Finland hører på metal? De fleste gjør selvfølgelig ikke det, men de setter pris på hvor populære mange finske metal band er allikevel. Anonymkode: 91e12...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #53 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, du må ikke like det. Men som en annen i tråden skrev, tror du alle i Finland hører på metal? De fleste gjør selvfølgelig ikke det, men de setter pris på hvor populære mange finske metal band er allikevel. Anonymkode: 91e12...104 Joda, forstår hvor du vil. Men setter du pris på norske danseband som har gjort det bra da? Snakker du om det og heier dem frem? Anonymkode: 78e08...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #54 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, forstår hvor du vil. Men setter du pris på norske danseband som har gjort det bra da? Snakker du om det og heier dem frem? Anonymkode: 78e08...03d Danseband er ikke den sjangeren Norge er mest kjent for å gjøre det best i. Anonymkode: 91e12...104 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #55 Del Skrevet 14. august 2021 Nei fikk vondt i hodet av å youtube et par av forslagene her så dette black metal greiene er ikke noe for meg Nordmenn fant derimot opp "nightcore" musikk- produksjonsmetoden, så all nigthcore produsert for evig tid (også av utlendinger) er til Norges Ære. https://en.wikipedia.org/wiki/Nightcore Så, når dere går lei av skrikingen i mikrofonen og hamringen på instrumentene i den metall greia, hør på litt nightcore og kos dere og vær stolte av å være Norske ! Anonymkode: 985c5...959 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 14. august 2021 #56 Del Skrevet 14. august 2021 TheCatLady skrev (38 minutter siden): Idiotiske begrunnelser fra mange. At man ikke liker musikken betyr ikke at man kan være glad for at de gjør suksess. Det skulle vært mer som i Finland der de til og med sender metalband til Grand Prix og spiller metal både her og der. Mens her i Norge skal vi gjemme det bort og hvis det kommer i media så fokuseres det på dritt en eller annen enkeltperson har gjort og som tilfeldigvis spiller i et sånt band. Ikke alle bandene er like spiselige for folk flest, men et band som for eksempel Enslaved har tilhengere utenfor metalmiljøet. Folk burde få øynene opp for metal og ikke bare forbinde det med den sinte perioden de hadde da de var tenåring. Er jo gjort et forsøk her i Norge også med Keep of Kalessin som deltagere i MGP for noen år tilbake (kom dog bare til delfinale). Og Dimmu fikk opptre på Spellemannsprisen, så jeg vil påstå at BM er blitt relativt stuerent her i Norge og ikke akkurat gjemt bort. Men sjangeren har nok mistet noe interesse i "main stream" media så man ser kanskje ikke like mye til det lenger. Føler ikke at metal lenger har det gamle stigmaet om at det er ondt, slemt og skummelt lenger. Det finnes knapt et mer jovialt og inkluderende miljø enn metalmiljøet. Er jo bare superkoselig med alle de standsene som har dukket opp på metalfestivaler de siste årene med "Metalheads against bullying" og denslags. Ikke særlig grimt 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frekvens Skrevet 14. august 2021 #57 Del Skrevet 14. august 2021 Vokser ikke nødvendigvis fra black metal 😀 har selv fulgt med sjangeren jevnt og trutt i 20 år. Beste til gorgoroth er etter min mening denne: https://m.youtube.com/watch?v=bn5PoSyS1ng Når jeg var i utenlandstjeneste merket jeg meg at det var flere tyskere som holdt seg oppdatert på norsk svart metall enn det var blant de norske soldatene. De jeg var sammen med hadde et mer lunkent forhold til musikken i forhold til noen tyskere som var i ekstase når det kom en ny plate fra Dimmu 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 14. august 2021 #58 Del Skrevet 14. august 2021 ElectricScum skrev (4 minutter siden): Er jo gjort et forsøk her i Norge også med Keep of Kalessin som deltagere i MGP for noen år tilbake (kom dog bare til delfinale). Og Dimmu fikk opptre på Spellemannsprisen, så jeg vil påstå at BM er blitt relativt stuerent her i Norge og ikke akkurat gjemt bort. Men sjangeren har nok mistet noe interesse i "main stream" media så man ser kanskje ikke like mye til det lenger. Føler ikke at metal lenger har det gamle stigmaet om at det er ondt, slemt og skummelt lenger. Det finnes knapt et mer jovialt og inkluderende miljø enn metalmiljøet. Er jo bare superkoselig med alle de standsene som har dukket opp på metalfestivaler de siste årene med "Metalheads against bullying" og denslags. Ikke særlig grimt 😄 Ja, de hadde vel Jorn i år også, men han kom ikke til finalen. Hadde glemt Keep of kalessin var i mgp ja. Jeg synes metal har det litt enda og da spesielt black metal. Andre sjangre innenfor metal synes jeg er kommet mer frem, men enkelte sjangre er ikke spesielt spiselige og da blir det sånn. Men du har nok rett i at det ikke er sett på som like skummelt som før. Ja, det er alltid så hyggelig på konserter og festivaler. Her jeg bor nå er det ikke noe særlig miljø, men metalfolk er jo de snilleste folkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solar Nebula Skrevet 14. august 2021 #59 Del Skrevet 14. august 2021 Jeg klarer ikke å like det. Har i alle fall ikke funnet noe som falt i smak så langt, men må innrømme at jeg heller ikke hører på mye av gangen før jeg før jeg gir meg. 😬 Får frysninger, men ikke av det gode slaget. Har mange venner som liker metal, og noe liker jeg, men sliter altså veldig med Black…. Synes for så vidt det er kult at Norge er så stor innen sjangeren, men når jeg ikke liker det er det ikke noe jeg egentlig er stolt av 🤷🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 14. august 2021 #60 Del Skrevet 14. august 2021 TheCatLady skrev (2 minutter siden): Ja, de hadde vel Jorn i år også, men han kom ikke til finalen. Hadde glemt Keep of kalessin var i mgp ja. Jeg synes metal har det litt enda og da spesielt black metal. Andre sjangre innenfor metal synes jeg er kommet mer frem, men enkelte sjangre er ikke spesielt spiselige og da blir det sånn. Men du har nok rett i at det ikke er sett på som like skummelt som før. Ja, det er alltid så hyggelig på konserter og festivaler. Her jeg bor nå er det ikke noe særlig miljø, men metalfolk er jo de snilleste folkene Sant nok. BM vil vel aldri bli helt spiselig for majoriteten, og det er sikkert helt greit. Jeg er vokst opp på Elm Street så kan ikke klage på lite metalmiljø iallfall 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå