Gå til innhold

Hvor mange ulldresserer hadde du til nyfødt vinterbaby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt to til min baby som kommer i november. Str 56. Holder dette, eller bør jeg kjøpe flere? Er et godt tilbud nå som det frister å benytte seg av, men vil ikke kjøpe mer en nødvendig heller. 

Anonymkode: 68350...6d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To holder i massevis! Str 56 varer bare noen få uker 😅

• Liker 5
Skrevet

Mener du innerst eller ytterst?

kjøpt kun 1 ytterst. Kun 1 innerst i tilfelle barnet er allergisk. Størrelse 56 varer ikke akkurat så lenge heller....

Anonymkode: 9e4e7...92e

Skrevet

En holder lenge. 

Anonymkode: 31f48...8d9

Skrevet

Takk for svar, Mener dress til å ha utenpå andre klær, typen lillelam. Bra jeg ikkje kjøpte den tredje da :Knegg:

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar, Mener dress til å ha utenpå andre klær, typen lillelam. Bra jeg ikkje kjøpte den tredje da :Knegg:

Du kan jo eventuelt kjøpe i større størrelser. Jeg gjorde det en del. Problemet er bare når størrelsene ikke passer slik som man tenkte..  😅 Hilsen min 15 mnd som fremdeles ha noen plagg i 68, mens noen 74 er for kort i beina, og 80 er gjerne for stort 😆

• Liker 2
Skrevet

1 holdt lenge. Vi brukte den ikke en gang fordi det var for kaldt å ta med baby ut. Snakk om over 10 minus. Da holdt vi oss heller inne.

Anonymkode: 73db4...91b

Skrevet

To er mer enn nok! Det er ikke sikkert du får bruk for én engang 🙂

Anonymkode: ad5bf...9a0

Skrevet

Vi hadde en fra lillelam i str 56. Den fikk vi brukt i nesten fire måneder, så det er ikke sikkert at det er utvokst etter så kort tid som noen hevder 🙂

Anonymkode: 651c3...e3a

• Liker 4
Skrevet

Vi brukte nesten ikke ullklær på nyfødt. Når vi skulle kjøre bil brukte vi teppe oppå stolen, slik at vi kunne ta det av når bilen ble varm. Når vi trillet tur tok vi vognbagen inn når baby sov, så da brukte vi dyne og tepper vi kunne ta av.

Uansett har du bare en baby, så med to dresser kan du vaske den ene mens den andre er i bruk. 

Ulldresser er ofte ganske fleksible i størrelsene, så du trenger ikke hver størrelse. Hvis du har en tidlig vinterbaby vil du nok ha nytte av en dress i str 68.

Anonymkode: 486d1...2cc

• Liker 1
Skrevet
Regnbuefisk skrev (53 minutter siden):

Hos oss varte str 56 i 12 uker 🙈

• Liker 3
Skrevet

1 holder mer nok, det er vel bare til trilleturer den skal brukes. Og der er det sikkert en god vinterpose også. Det holdt med et lag ull, lue og vinterpose på min varme baby, skal ikke ut å trille over 10 - uansett. I bilen anbefaler jeg bilstolpose, det er best med tanke på sikkerhet 🙂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ah, da er det bare en du trenger... 

Anonymkode: 9e4e7...92e

Skrevet

Vi hadde en, og opplevde ikke å ha bruk for flere. Den ble stort sett brukt ute på tur, og ble lite skitten. 

Anonymkode: c3ef1...387

Skrevet
Regnbuefisk skrev (1 time siden):

Ulldresser er gjerne romslige alle veier, så min passet ulldresser i str 56 til han var 8 mnd. Han er ca.gjennomsnittlig på lengde og vekt. 

To dresser holder nok fint.

Anonymkode: dcecd...2cb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ulldresser er gjerne romslige alle veier, så min passet ulldresser i str 56 til han var 8 mnd. Han er ca.gjennomsnittlig på lengde og vekt. 

Holy shit! Jeg hadde også en gjennomsnittlig baby, kanskje litt mot liten, og hun passet ikke 56 i 8 mnd 😆

Anonymkode: ed7a9...7cd

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde en ulldress i str 56 og en i 62 til min vinterbaby. Brukte det over body/bukse i vogna på vinteren. Men jeg fikk mye hjemmestrikk i gave som også er fint å bruke om man vil avveksle :) Det blir varmt i posen, så ofte hadde jeg bare en ulljakke. 

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjelder ikke alle, nei, min på 6 uker passer ikke inn i 56 dress, såvidt inn i 62 😆

Anonymkode: d66b1...515

Skrevet

Hvis det er de fra Lillelam så kan man ta ned både ermene og beina (et lite sting i hver som kan fjernes), slik at én størrelse kan passe lenge. Er du heldig trenger du bare to stk. til sammen det første året. Jeg hadde 62 og 74 og de varte til sammen fra 0-12 mnd. Blir de skitne går det kjapt å vaske og tørke dem. Ville heller lagt penger i ullbodyer og ullstrømpebukser, de blir det melk og gulp og bæsj og tiss på, og man trenger gjerne flere.

Anonymkode: 78b81...100

• Liker 4
Skrevet

Har hatt en i hver størrelse.

Anonymkode: e0c68...a14

Skrevet

Minimum to

Anonymkode: 516e5...4d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...