AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #1 Skrevet 14. august 2021 Jeg er så lei av trådene her på KG som enten går i at man er så lei seg fordi ingen bryr seg om at man er gravid, ingen gidder å komme på besøk, ingen kan komme og avlaste en mor som er på randen, ingen i familien hjelper til, og ikke minst mannen som bare merkelig nok går og legger seg på sofaen hver dag etter jobb med nyfødt i hus. ...Eller så har du den andre gjengen, der ingen skal få komme og besøke før fire uker etter fødsel, ingen skal få holde babyen, ingen skal få trille babyen utenom mor, ingen skal få komme på besøk uanmeldt osv... Og så kommer trådene på barn og familie året etter: mødrene er helt på randen, ingen avlastning å få når mor selv vil det, ingen som gidder å sitte barnevakt når man spør, ingen besteforeldre som bryr seg om ungen. Og så kaller man det helt normalt å stenge ute to familier som faktisk har samme blod som babyen, og lurer på hvorfor man står alene i trøttheten og desperasjonen, når man har stengt ute hele eller halve slekta helt til det passer å ha barnevakt når ungen er 3 år? Anonymkode: 4cc4f...351 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #2 Skrevet 14. august 2021 Alt er veldig ekstremt her inne 😄 Anonymkode: 64f65...9f0 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #3 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alt er veldig ekstremt her inne 😄 Anonymkode: 64f65...9f0 Ja, det inntrykket har jeg og. Tror at mange slipper ut sine verste sider, overdriver veldig og lager små problemer veldig store her inne. Tror ikke mye av det man leser her er representativt for den virkelige verden. Anonymkode: c5a3d...059 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #4 Skrevet 14. august 2021 De samme folka som klager og gråter over at besteforeldrene til barna fortsatt har et liv og ikke står på pinne for å avlaste dem med barna minst en helg i måneden om ikke mer, er de samme som tviholder på babyen og ikke lar svigermor så mye som ta på barnebarnet. Slike mødre skjønner ikke at de høster det de sår, men forventer at alt og alle skal danse etter deres pipe. Anonymkode: 40896...1d4 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #5 Skrevet 14. august 2021 Det er fint for dere at dere ikke har opplevd sånt. Men pappaen til barnet mitt meldte seg ut da vi fikk barn, og la seg på et annet rom om natta, dro på jobb, og etter jobb var han hos kompiser. Han ga rett og slett blanke, enda det var han som pushet for barn. Det finnes sånne menn. Jeg har og en mor som er så opptatt av doktorgrad og kjæresten at hun ikke har tid til barnevakt. Besteforeldrene mine er for gamle, foreldrene til mannen er døde. Jeg har ingen avlastning. Skal innrømme jeg har klaget over pappaen (som jeg selvsagt ikke er sammen med etter at han i tillegg utviklet et alkoholproblem) her inne, men ikke min mor. Hun har ikke bedt om barnebarn og har ikke noe ansvar for mitt barn. Men sårt er det, når det ble som det ble med eksen. Men vi er noen som opplever kjipe ting uten å overdrive. Det er heller ikke nødvendigvis sånn at det er de samme som klager på null barnevakt som ikke vil gi fra seg barnet. Tror nesten jeg hadde gitt barnet mitt til nærmeste nabo for en natt om jeg bare fikk sove lenger enn halv seks etter tre år 😅 Anonymkode: ea3ca...0e3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #6 Skrevet 14. august 2021 Jeg syns egentlig det er feil å kalle det for klaging. At noen forteller om noe som er kjipt for dem er ikke klaging bare fordi du ikke opplever det. Ser at noen her skriver at mannen reiste på guttetur noen uker etter fødsel, og hadde min mann gjort det hadde jeg vært sur og skuffet. Det betyr ikke at jeg klager og de gjør ikke, men at vi er alle forskjellig og grensene våre er forskjellig. Noen drømmer om veldig engasjerte besteforeldre og blir lei seg når det ikke blir sånn. Det er lov selv om besteforeldrene ikke har noe plikt til å være engasjert. Det er og lov å ville være alene med baby og at folk ikke skal reke ned døren. Anonymkode: 448dd...96b 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #7 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg syns egentlig det er feil å kalle det for klaging. At noen forteller om noe som er kjipt for dem er ikke klaging bare fordi du ikke opplever det. Ser at noen her skriver at mannen reiste på guttetur noen uker etter fødsel, og hadde min mann gjort det hadde jeg vært sur og skuffet. Det betyr ikke at jeg klager og de gjør ikke, men at vi er alle forskjellig og grensene våre er forskjellig. Noen drømmer om veldig engasjerte besteforeldre og blir lei seg når det ikke blir sånn. Det er lov selv om besteforeldrene ikke har noe plikt til å være engasjert. Det er og lov å ville være alene med baby og at folk ikke skal reke ned døren. Anonymkode: 448dd...96b På tide å sjekke opp definisjonen på «klage»? Anonymkode: 40896...1d4 2
AliceNextDoor Skrevet 14. august 2021 #8 Skrevet 14. august 2021 For å oppsummere. Du klager på at andre klager. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå