AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #1 Skrevet 14. august 2021 Noen som har opplevd det? Har dere bare bestemt at far likevel skal legge uansett barnet protesterer eller gjør du det helt til eventuelle perioden er over? Barnet roer seg etter en stund og sovner med far tilslutt. Men hva er riktig her.. Anonymkode: 53a49...fdf
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #2 Skrevet 14. august 2021 Det som er riktig er det dere kjenner selv er riktig. Føles det feil for dere, er det feil. Føles det rett eller viktig av andre grunner som gjelder dere personlig, så er det rett. Anonymkode: 6d221...c59
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #3 Skrevet 14. august 2021 Vår som nå er 18 mnd. gjorde det. Nå i det siste har hun ikke gjort det, men hun løper gjerne til meg og sier "opp mamma!, opp mamma!" når hun skjønner at det er leggetid og at det er pappa sin tur. Hun har hatt flere perioder hvor hun har grått når faren skal legge tidligere. Vi har et barn til, så da hun minste var yngre, gjorde vi det sånn at faren leste for eller spiste med henne mens jeg la storesøster annenhver dag og så la jeg lillesøster etterpå. De siste månedene har vi byttet på å legge den minste også, til tross for protestene. Hun har også roet seg sammen med faren etter hvert. På den måten får hun erfaring med at faren trøster og han får erfaring med å trøste, og så går det bedre og bedre. Årsaken til at vi ikke gjorde det slik da hun var yngre, var at faren jobber skift og er borte flere uker i strekk, og hun var ikke like trygg på ham som på meg. Men jeg er enig med personen over. Det finnes ikke én fasit, bare masse teorier som funker fint for noen, men ikke er overførbare til alle andre av den grunn. Så gjør det som kjennes rett for dere Anonymkode: 9fa44...741
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #4 Skrevet 14. august 2021 Min er litt yngre, men noen ganger gråter han når jeg legger, andre ganger når faren legger. Er ikke noe spesielt med det, tenker jeg. Anonymkode: 570f1...e8a 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 14. august 2021 #5 Skrevet 14. august 2021 Jepp. Da ble det til at far la HVER kveld inntil ungen var trygg på det.
Ulrikke Skrevet 14. august 2021 #6 Skrevet 14. august 2021 Vi opplevde det. For oss var løsningen at jeg forsvant ca 15 minutter før leggetid hver kveld. Vi hadde hund, så det ble til at jeg gikk tur med henne hver dag rundt leggetid, og han sendte melding når hun hadde sovnet så jeg ikke kom hjem "for tidlig". Dette var riktig løsning for oss, og det er lenge siden nå så jeg husker ikke akkurat hvor lenge det varte, men det var ikke så lenge at jeg husker det som et problem nå. En uke eller to, vil jeg tippe. Men dere må finne deres løsning, det som var riktig for oss var ikke nødvendigvis riktig for alle andre.
Gjest the1andonly Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 Jeg har og sagt hadet og dratt før legging. Så gikk de på badet og jeg snek meg inn altandøra. Dette funka godt for da aksepterte han pappaen. Men har to mammadalter og legger gjerne selv. Jeg måtte ha pappaen til å legge iblant fordi jeg trengte å komme meg ut av huset på kveldene iblant 😊😊👍👍
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 helt normalt, min var veldig mammadalt,men vi tok anhver kveld uansett, fra han var 9 mnd -20mnd var verst, og når han var 20mnd ble det slutt, så er bare jeg som steller han ennå, han er fortsatt veldig mammadalt, begynner i 3 klasse nå Anonymkode: a48fc...897
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå