Gå til innhold

Ppille slutt, positiv el test, ikke mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sluttet på ppiller 10 juli, fikk bortfallsblødning 12-16 juli, maksimal på el test (clearblue) 23 juli, hadde da sex 23,24,25 juli. Testet negativt på graviditetstest. Fikk elslim osv rundt 19-20 juli. Fikk maksimal på eltest 24 juli igjen. Hadde sex 24 og 25 juli. Tester fortsatt negativt på graviditetstest.. ikke fått mensen enda. Lurer litt på hva som er greia her? 

Anonymkode: dea5a...25f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrev selvfølgelig feil her nå: 

Rettelse: Sluttet på ppiller 10 juli, fikk bortfallsblødning 12-16 juli, maksima
l på el test (clearblue) 23 juli, hadde da sex 23,24,25 juli. Testet negativt på graviditetstest. Fikk elslim osv rundt 3-4 august. Fikk maksimal på eltest 7 august igjen. Hadde sex 7 og 8 august. Tester fortsatt negativt på graviditetstest.. ikke fått mensen enda. Lurer litt på hva som er greia her? 

Skrevet

EL-tester slår ut når kroppen forsøker å slippe et egg, men det betyr ikke at den får det til. Høres ut som du har litt kluss med syklusen/ hormonene etter p-pilleslutt (ikke uvanlig) og at du ikke hadde eggløsning i juli tross positiv test. 

Om du hadde eggløsning / evt ble gravid i august er det jo for tidlig å teste for ennå, men du finner det vel ut om en ukes tid. 

Anonymkode: 3308b...ca1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

EL-tester slår ut når kroppen forsøker å slippe et egg, men det betyr ikke at den får det til. Høres ut som du har litt kluss med syklusen/ hormonene etter p-pilleslutt (ikke uvanlig) og at du ikke hadde eggløsning i juli tross positiv test. 

Om du hadde eggløsning / evt ble gravid i august er det jo for tidlig å teste for ennå, men du finner det vel ut om en ukes tid. 

Anonymkode: 3308b...ca1

Ja ikke sant. Det jeg også tenkte at eggløsning ikke kom i juli selvom jeg fikk positiv el-test, men at jeg kanskje fikk det i august da jeg også hadde el-slim (vanskelig å vite helt sikkert enda). Men hvis ikke jeg er gravid, så burde vel mensen komme snart? Men er vel kanskje også sånn etter ppille slutt at det kan ta lang tid. Har gått på p-piller siden jeg var 14.. er nå 28! Så aner ingenting om hvordan syklusen min er osv.. 

Skrevet

Hva med å prøve å ha sex også et par dager før el testen er positiv, mulig du har sex etter egget er sluppet og det kan være for sent. 

Anonymkode: b52b0...fb4

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva med å prøve å ha sex også et par dager før el testen er positiv, mulig du har sex etter egget er sluppet og det kan være for sent. 

Anonymkode: b52b0...fb4

Absolutt! Er bare det at jeg ikke vet hvordan syklusen min er enda. Har jo ikke fått «første» mensen heller. Så når jeg hadde el-slim nå siste gang så trodde jeg ikke det var eggløsning, men mensen som kom.. så kom den ikke og da tok jeg eggløsningstest. Men kan godt være at jeg da har vært for sent ute..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...