Gå til innhold

Er alltid inkompetent og treig når jeg starter på ny jobb, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har lest Fuglane av Tarjei Vesaas? Føler meg alltid som Mattis😭

Skjønner ikke hva det er som feiler meg. Bruker laaang tid på å bli varm i trøya, og når jeg først er det så får jeg veldig gode tilbakemeldinger. Har vært sånn på alle jobbene jeg har hatt.

Nå har jeg startet på en utdanning der det er mye praksis og vi må ofte bytte arbeidssted og samarbeide i grupper. Det er er litt krise for meg. Derfor ber jeg om tips, råd, hva som helst som kan hjelpe meg med å slutte å være så treig. Kommer definitivt til å stryke hvis jeg fortsetter i det tempoet. Takk på forhånd!! 

Anonymkode: 9a24e...4ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er jeg også. Det bunner i et «flink pike syndrom» der jeg er livredd for å gjøre feil. Jeg er bra utdannet og har hatt flere mellomlederstillinger, men med det samme jeg starter i en ny jobb så føler jeg meg rett og slett dum. Trøsten er at det går over. 

Anonymkode: 1b2ea...33b

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn er jeg også. Det bunner i et «flink pike syndrom» der jeg er livredd for å gjøre feil. Jeg er bra utdannet og har hatt flere mellomlederstillinger, men med det samme jeg starter i en ny jobb så føler jeg meg rett og slett dum. Trøsten er at det går over. 

Anonymkode: 1b2ea...33b

Det aller verste er at med en gang noe ser på meg utføre jobben så går alt galt. Til og med enkle ting. Derfor skammer jeg meg selv over å være på denne måten. Etter at jeg blir godt kjent med kollegaer innrømmer de at jeg virket smårar i starten. 

Anonymkode: 9a24e...4ba

Skrevet

Hvordan da smårar? Er vel vanlig å være litt usikker i starten vel! Trist at dette perfeksjonsjaget tar helt overhånd

Anonymkode: fc401...095

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan da smårar? Er vel vanlig å være litt usikker i starten vel! Trist at dette perfeksjonsjaget tar helt overhånd

Anonymkode: fc401...095

Men svar på tråden og kom med noen tips da vel! Ikke bare skriv noe tåpelig om "perfeksjonsjaget". 

Hilsen en som lurer på det samme. 

Anonymkode: 98998...d2e

Skrevet

Alle er trege i ny jobb. Man trenger jo tid på å lære. Det er noe folk har forståelse for, de har jo vært der selv da de var nye.

Anonymkode: 11f9f...a4c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...