Gå til innhold

Hva tenker dere? Butikksjefen på ferie og kaos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en stor butikk som til vanlig har minimum 5 ansatte tilstede, men pga. sykdom ble jeg bedt om å ta av ferien min. Hun måtte ha hjelp. ( Selv var hun på fjellet). Jeg sa at det fikk være greit. Hadde ikke noe annet valg egentlig, selv om det ødela for meg. Da jeg kom på jobb, fikk jeg melding fra sjefen om at nok en person var syk, men at en ferievikar kom et par av dagene. I løpet av disse dagene ble det stjålet varer for noen tusen.  Ferievikaren prøvde så godt hun kunne å hjelpe med rydding osv. mens jeg tok kunder. Det var kaos med mange kunder på senteret alle dagene, og jeg solgte mye.

Da sjefen ble informert om tyveriet ble hun irritert på meg og lurte på hvordan dette hadde skjedd, for vi var jo 2 på jobb! Dette var hun skuffet over.

Jeg ble bedt om å bytte vakt med en annen i dag, men jeg har ikke lyst til å si ja. 

Anonymkode: 8d086...09d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trasig at det går ut over deg, da du framstår som en av de ansatte som stiller opp og gjør jobben din (og litt mer....). 

Anonymkode: 680b9...a27

Skrevet

Da har du lært at ditt harde arbeid ikke blir lagt merke til. Neste gang forteller du ikke hva du skal i ferien og hvis noen ringer for å avbryte den så sier du at du er bortreist hele ferien. Det begynte jeg med etterhvert. Med engang noen finner ut at du er fleksibel og hardtarbeidende så går de alltid på deg og alt blir plutselig din skyld og ditt ansvar, men lønna blir det samme. Så nope, ikke verdt det, trust me. Lykke til! 

Anonymkode: 2305c...964

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da har du lært at ditt harde arbeid ikke blir lagt merke til. Neste gang forteller du ikke hva du skal i ferien og hvis noen ringer for å avbryte den så sier du at du er bortreist hele ferien. Det begynte jeg med etterhvert. Med engang noen finner ut at du er fleksibel og hardtarbeidende så går de alltid på deg og alt blir plutselig din skyld og ditt ansvar, men lønna blir det samme. Så nope, ikke verdt det, trust me. Lykke til! 

Anonymkode: 2305c...964

Takk for at du deler erfaring og tips. 

Jeg ble helt sjokkert. Utrolig skuffet over sjefen. Jobbet meg nesten syk for å berge dagene, også fikk bare skylda for det ene som gikk galt. Hun har gjort lignende før. Hun delegerer oppgaver, men forstår ikke hva det innebærer, blir sur når folk sier nei " ordrenekt" og sur når du sier ja og det går til helvete.

Anonymkode: 8d086...09d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...