AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #2 Skrevet 14. august 2021 Oppdaget de nå ved vanning. Planten går ut nå, for å si det sånn 😂😳 Anonymkode: d96d6...6ed
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #6 Skrevet 14. august 2021 10.54 skrev (10 minutter siden): Ser ut som svartlus. Få den ut! 😬 Ææææ 😬😬 Bare å kaste hele planten da? 😅 Satte den ut på verandaen så snart jeg oppdaga det, men går muligens i en søppelpose når jeg kommer hjem igjen da. Smitter det over til andre planter? Har et draketre i samme vindu som ikke ser ut til å ha noe, svigermors tunge på andre siden av stua og en Areka-palme i et annet rom. Potterosa har stått i vinduskarmen i over et år, i sommer med åpent vindu. Anonymkode: d96d6...6ed
Gjest 10.54 Skrevet 14. august 2021 #7 Skrevet 14. august 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Ææææ 😬😬 Bare å kaste hele planten da? 😅 Satte den ut på verandaen så snart jeg oppdaga det, men går muligens i en søppelpose når jeg kommer hjem igjen da. Smitter det over til andre planter? Har et draketre i samme vindu som ikke ser ut til å ha noe, svigermors tunge på andre siden av stua og en Areka-palme i et annet rom. Potterosa har stått i vinduskarmen i over et år, i sommer med åpent vindu. Anonymkode: d96d6...6ed Jeg ville bare kastet den, men du kan sikkert prøve å spraye den med noe om du gidder. Ville også vasket vinduskarmen der den står for å være på den sikre siden svigermora er sikkert trygg, er ikke mye som biter på dem, men draketreet ville jeg fulgt litt med på. Lus liker best nyskuddene, så det er som oftest der du oppdager dem.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #8 Skrevet 14. august 2021 10.54 skrev (2 timer siden): Jeg ville bare kastet den, men du kan sikkert prøve å spraye den med noe om du gidder. Ville også vasket vinduskarmen der den står for å være på den sikre siden svigermora er sikkert trygg, er ikke mye som biter på dem, men draketreet ville jeg fulgt litt med på. Lus liker best nyskuddene, så det er som oftest der du oppdager dem. Stemmer nok ganske bra det med nyskudd, var der det var mest av de. Betalte kanskje 40kr for den for et år siden eller mer, så tror jeg like greit bare kaster den. Men det skal den ha - seiglivet har den vært 😅 Ønsker meg en liten Monstera/Monkey Leaf, så mulig jeg erstatter med det. 😆 Har ikke hatt plass til den på et lyst sted før nå når potterosa går ut. Tusen takk for tips og råd, skal holde et øye med draketreet, og vask av vinduskarmen blir definitivt gjort når jeg kommer hjem senere i dag. Anonymkode: d96d6...6ed
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #9 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Stemmer nok ganske bra det med nyskudd, var der det var mest av de. Betalte kanskje 40kr for den for et år siden eller mer, så tror jeg like greit bare kaster den. Men det skal den ha - seiglivet har den vært 😅 Ønsker meg en liten Monstera/Monkey Leaf, så mulig jeg erstatter med det. 😆 Har ikke hatt plass til den på et lyst sted før nå når potterosa går ut. Tusen takk for tips og råd, skal holde et øye med draketreet, og vask av vinduskarmen blir definitivt gjort når jeg kommer hjem senere i dag. Anonymkode: d96d6...6ed Jeg får som regel svartlus på Malva som jeg har ute på verandaen. Sprayer den med lusespray, og da er lusene borte for godt den sommeren. Jeg har aldri hatt lus på potterose, mulig fordi du hadde den inne? Jeg pleier alltid å ha potteroser ute. Anonymkode: 8a8ea...eef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå