Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #1 Skrevet 21. september 2005 Jeg har lagt inn et bud på Ebay. I ettertid har jeg funnet ut via en ekstern nettside+at jeg har blitt kontaktet og advart av tidligere kunder at den angivelige selgeren er notorisk for å selge forfalskninger. Er det noen som vet om jeg kan trekke budet basert på dette?
ashera Skrevet 21. september 2005 #2 Skrevet 21. september 2005 Først spørs det jo om du har vunnet auksjonen eller ikke. Har du ikke det, har du ikke et problem. Så: Dersom disse opplysningene lå på ratingen til vedkommende selger, er det ditt ansvar å sjekke dette på forhånd. Sist. Det som kan skje om du ikke betaler, er at vedkommende blir listet som "non-paying buyer". Da kan du gi vedkommende en "motytelse" der du legger inn link til de stedene du har disse opplysningen fra. Har du et godt renommé ellers, tåler du vel en eneste dårlig karakter. Ellers - mht til forfalskninger på nettsteder som ebay, qxl og ioffer: Her gjelder alltid ordtaket: Hvis en deal er for god til å være sann, er den trolig det...
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2005 #3 Skrevet 21. september 2005 Står fremdeles som høyeste budgiver ja. Har nå også fått en mail hvor det står at selgeren etterforskes for svindel så jeg håper jeg blir overbudt i auksjonen snart. Samler på autografer men heretter fortsetter jeg å kjøpe et annet sted for på Ebay er det ikke verdt å jakte på den ene ekte blant 1000 falske.
Nella Skrevet 21. september 2005 #4 Skrevet 21. september 2005 Da sender du alt over til ebay som du har fått, be de se på det. Da har de muligheten til å utestenge selger og trekke ditt bud om det er noe i det. Vi måtte det på qxl på en som aldri betalte. De tok det seriøst, og svarte kjapt. Der bel kjøper utesengt fra qxl.
Gjest gjest1 Skrevet 21. september 2005 #5 Skrevet 21. september 2005 Send en mail til ebay ja. Jeg ville trukket tilbake budet mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå