AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #1 Skrevet 14. august 2021 Jeg liker mat som tilfeldigvis er ansett som sunt og får ofte høre "så sunt du spiser". Grunnen er hovedsakelig fordi jeg foretrekker mat som er mettende slik at jeg frigir tid til andre ting. Dessuten er jeg ikke glad i det meste som blir sett på som kos. På sikt har jeg funnet ut at kroppen funker bedre uten mye hvetemel/junk så det er sjelden at jeg spiser dette. Rører nok aldri pizza, burger, boller, kjeks og potetgull. Aldri likt brus, kaffe eller hva annet man pleier å drikke. Her kan det gå vann til maten i dagevis. I tillegg foretrekker jeg mye grønt til maten. Andres mat kommenterer jeg aldri. Dette er heller ingen stor problem i hverdagen for meg. Det jeg lurer på er om det er andre som er lik i matveien. Føler "for sunn" nesten betyr at enkelte tror jeg er bedre enn resten. Jeg har bare aldri koblet mat og kos. Trives for eksempel med å leve meg inn i serier uten å tenke på å spise.. Anonymkode: dd422...f45 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #3 Skrevet 14. august 2021 Jeg er ekstremt glad i såkalt sunn mat. Elsker alt av grønnsaker, er veldig glad i fisk, skalldyr, og egg. Jeg tror det har blitt slik fordi jeg har veldig sensibel mage. Meieriprodukter gir meg lett diare, fet mat og rødt kjøtt gir gjerne full stopp i systemet og en veldig tung følelse, hvetemel og sukker gjør at jeg blir voldsomt oppblåst og føler meg stinn. Da begrenser man jo denne typen mat naturlig. Men hysterisk er jeg ikke. Skal blant annet spise biff med kryddersmør i kveld - men da kun med grønnsaker til da jeg vet magen vil ha "nok" med rødt kjøtt. Og lager gjerne en pizza eller burger, da kan jeg regulere meltype og tilbehør selv. Og drikker vin, og kaffe, det har heldigvis aldri gitt meg mageproblemer. Anonymkode: 0503e...ba8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #4 Skrevet 14. august 2021 Jeg synes blått er en fin farge. Anonymkode: a0a63...c83 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #5 Skrevet 14. august 2021 Du er glad i å generalisere Anonymkode: eb99e...f91
Hannah80 Skrevet 14. august 2021 #6 Skrevet 14. august 2021 Du er heldig. Jeg liker stort sett mat som er usunn😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå