Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært/er sammen med en mann hvor det fremdeles er mamma som er kvinnen i hans liv.

Han er en del eldre enn meg. Han var 43 da vi møttes for 7 år siden. 
 Han bor 200 m unna foreldrene. 

ALT han skal gjøre må rapporters og diskuteres med mamma. Enkle ting som om og hvor vi skal på tur- om tenne mine er litt for gule, og burde blekes til store spørsmål i livet.

hun står på utsiden av soveromsvinduet hver morgen for å avlevere morgenrapprten, og rett etter at han har stått opp så er det rett bort til mamma.

Når han er med meg finner hun alltid på ting han må hjelpe henne med. 

Vi bor 2 timer unna hverandre, han har en søster som bor i mitt område - han kommer aldri til meg- og i de tilfellene at han har vært i mitt hjemområde har moren og faren blitt med - og sier at de trenger at han er med dem. Spiller på samvittigheten «vi er gamle- vi kan ikke kjøre selv». Hun kjører lett en til to timer når hun møter venninner / skal Til andre byer .  

Hunden vår er blitt pappa- og vi vurderte om vi skulle ha en valp etter han. Da blandet hun seg; «vi skal ikke ha en - vi kan ikke klare en til» Jeg svarte at det ikke var snakk om at DE skulle ha en til hund (de har stor en hund som er alt for hardhendt med vår hund) , men at VI skulle ha en til.. Hun kastet da trumf kortet: da får dere ikke komme hit. Jeg tenkte bare «flott, det er ingenting jeg heller vil en å slipper være hos deg» ( svigers passer aldri vår hund- men sønnen har ofte med seg deres hund på tur - og hjem til seg)

Og så til hvorfor jeg HATER HEKSA: 

Jeg vil stifte egen familie - og ble helt paff da han argumenterte for hvorfor vi ikke skulle ha barn: mamma sier at:

-at han ødelegr livet om han ikke trives med det .
- Kan ikke få en til arving som stikker av med familiens verdier 

og mye mer «mamma mener» bla, bla, bla..

han har to søstre som har barn. Jeg tror hun ser på barn født av døtre som «sine», mens barn født av en svigerdatter er en fremmed.

Jeg vet eneste løsning er å kaste inn handkleet, gå ut av forholdet. Men det er så trist at svigermor ikke kan gi slipp på gutten sin. Så egoistisk. 

Anonymkode: b88aa...559

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting er at svigermor ikke gir slipp på gutten sin, men her er det også snakk om en "gutt" på 50 år som velger å fremdeles henge i skjørtekanten på mamma og ikke har etablert en selvstendig tilværelse. Ser for meg at hvis moren skulle falle fra, er det du som får morsrollen i livet hans.

Orker du virkelig å få barn med en 50 år gammel unge? Helt ærlig, har du tenkt gjennom hvordan det kommer til å bli?

Skrevet

Men svigers er jo ikke problemet her, det er det mannen som er. De høres riktignok både intense ut, og som at de mangler noen grenser, men det er HAN som overlater beslutninger i eget liv til dem, som lar dem involvere seg i alt og som slipper dem til der de ikke burde være. Uten en mann med mer integritet, vil dette aldri gå bra. Hun gir kanskje ikke slipp, men det virker definitivt som at han synes det er deilig å orientere livet sitt rundt henne fremfor deg og deres behov som par. 

• Liker 9
Skrevet

Har du sett programmet "I love a Mama`s boy" på TLC?  Mye av det du skriver om her ligner på det vi ser i det programmet.

Han er 50 år, og han kommer ikke til å forandre seg, og som du sier her er det du som må velge om du kan leve med dette, eller om du vil gå videre.

Du sier det er trist og egoistisk at hun ikke klarer å gi slipp på gutten sin, jeg vil si at det er like trist at han ikke vil leve sitt liv på sine premisser.
Han er en voksen mann, og ansvaret er hans, og hans alene. 

Han synes det er komfortabelt å ha det slik, og dermed blir det slik.

Anonymkode: b2663...db3

• Liker 2
Skrevet

HAN er problemet. Og han kommer ikke til å endre seg. 

Anonymkode: 6df8b...2ee

• Liker 7
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Så dere som skriver at han er problemet, hadde elsket å ha en sånn svigermor? Igjen slipper svigermor billig unna mens mannen får all skyld. Hun oppfører seg jo helt ufordragelig! Synes de er like stort problem begge to, 50/50. 

Skrevet
skruttveig skrev (Akkurat nå):

Så dere som skriver at han er problemet, hadde elsket å ha en sånn svigermor? Igjen slipper svigermor billig unna mens mannen får all skyld. Hun oppfører seg jo helt ufordragelig! Synes de er like stort problem begge to, 50/50. 

Om mannen ikke sier i mot sin mor kommer de jo ikke akkurat noen vei. 

• Liker 2
Gjest 123 eller noe
Skrevet
Strange Doll skrev (Akkurat nå):

Om mannen ikke sier i mot sin mor kommer de jo ikke akkurat noen vei. 

Hun er da et jævlig stort problem for det om da, selv om han er en mammatøffel.

Skrevet
skruttveig skrev (1 minutt siden):

Har svigermoren gjort eller sagt noe stygt direkte til TS? 

Alt TS beskriver er ting mannen legger opp til, eller liker, eller er med på. Som mannen kunne satt foten ned for. Det er han som løper til mamma og diskuterer TS sine gule tenner. 

• Liker 6
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Hun sier jo både at de ikke "får lov" å ha verken en hund til, eller barn fordi hun vil ikke ha noen ekstra arving, og tropper opp på soveromsvinduet deres om morraen. Det er vel ikke normal oppførsel det? Eller er det bare meg som er svært heldig med en unormalt høflig omgangskrets?

Skrevet

Du kommer aldri til å få et voksent forhold med en manne-baby, dessverre. Og det finnes veldig mange familier som er bedre som svigerfamilie!!! 

• Liker 4
Skrevet

Skjønner ikke at du har holdt ut så lenge med den fyren der. Han kommer aldri til å forandre seg. 

Anonymkode: 2eae8...7aa

• Liker 3
Skrevet
skruttveig skrev (11 minutter siden):

Hun sier jo både at de ikke "får lov" å ha verken en hund til, eller barn fordi hun vil ikke ha noen ekstra arving, og tropper opp på soveromsvinduet deres om morraen. Det er vel ikke normal oppførsel det? Eller er det bare meg som er svært heldig med en unormalt høflig omgangskrets?

Da mine foreldre sa at jeg ikke burde skaffe dyr, så skaffet jeg dyr. Jeg er voksen.

Så det er ikke svigermors skyld at de ikke har hund. 

• Liker 4
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Jammen, man SIER jo ikke sånt til andre voksne mennesker? Det er jo uoppdragent som bare det!

Skrevet

Spørsmålet er jo sånn sett like mye hvorfor du matcher med en sånn person.

Han fremstår jo tilbakestående/psykisk utviklingshemmet eller noe i den kategorien. 

Sånn helt oppriktig, ikke for å shame personer med psykisk funksjonsnedsettelse. 

Anonymkode: b278d...f90

• Liker 6
Skrevet
skruttveig skrev (21 minutter siden):

Hun er da et jævlig stort problem for det om da, selv om han er en mammatøffel.

Ja. Men om svigermor hadde vært en rolig og avbalansert type og mannen likevel hadde gått til mamma for råd hver gang det var noe hadde vi jo vært like langt. 

Om mannen ikke sier ifra til sin mor vil hun heller ikke forstå at hun oppfører seg som et mareritt. 

• Liker 2
Skrevet

Du planlegger barn med en mann på 50 - han er jo alt i bestefaralder. Er det en veldig stor aldersforskjell på dere to, når du til tross fpr hans høye alder har utsatt prøving i 7 år alt?

Anonymkode: 7e2da...332

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da mine foreldre sa at jeg ikke burde skaffe dyr, så skaffet jeg dyr. Jeg er voksen.

Så det er ikke svigermors skyld at de ikke har hund. 

Samme her. Min svigermor sa vi ikke burde skaffe dyr fordi hun ikke ville passe de. Jeg skaffet dyr, hun ble sur. Har ikke bedt henne om hjelp med dyrene en eneste gang.

• Liker 2
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Mener ikke virke kranglete her, men er det ikke rart at en godt voksen dame klarer  innse og forstå det selv? Skal man gi barna sine ansvar for å gjøre noe med sin egen oppførsel, og ture på med sitt fram til man får beskjed? Nei, her må hun skjerpe seg og begynne å oppføre seg som folk, og mannen må ta seg sammen.

Skrevet

For en ufattelig lite attraktiv fyr du har funnet deg. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...