Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er veldig usikker her. På testen fra rfsu så ser det ut som test streken er sterkere enn kontroll streken. Er dette normalt? På clearblue står det 3+ som skal være 5+ I følge bruksanvisning, men ut fra mine beregninger så er jeg ikke mer enn 4+1.

Skjønner ingenting🤯 håper noen kan hjelpe med til å forstå litt mer🙃

20210814_074609.jpg

Anonymkode: e55e3...75c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hei! Er veldig usikker her. På testen fra rfsu så ser det ut som test streken er sterkere enn kontroll streken. Er dette normalt? På clearblue står det 3+ som skal være 5+ I følge bruksanvisning, men ut fra mine beregninger så er jeg ikke mer enn 4+1.

Skjønner ingenting🤯 håper noen kan hjelpe med til å forstå litt mer🙃

20210814_074609.jpg

Anonymkode: e55e3...75c

Gratulerer med graviditeten!😍

Mener ikke å høres frekk ut, men jeg skjønner ikke helt hva du ønsker hjelp til og hva det er du ikke forstår her?🙈

Når man kommer et stykke over tidspunktet man skulle ha mens, er det helt normalt at teststreken blir sterkere enn kontrollstreken. Det skyldes en økning av hormonet HCG, som igjen gir utslag på testene.

Ukesindikatoren er nettopp kun en indikator, som er basert på HCG-nivået hos et gjennomsnitt. Mange vil derfor oppleve å få 3+ senere enn hva som står angitt på pakken, mens andre igjen vil oppleve å få det tidligere. Det skyldes at kvinner produserer HCG ulikt; noen har en mer langsom økning, mens andre produserer mye HCG fort. Ingen av delene trenger å bety at noe er galt/avvik osv. Det er også individuelle forskjeller i disse testene. 

Anonymkode: ac744...e7a

• Liker 5
Skrevet

Når du har fått positiv test er du gravid, og da er det ikke vits å fortsette å teste seg :) Som over her sier varierer hcg-nivå mye og hvis du er redd for spontanabort så vil ikke graviditetstester gi noe klart svar og det er bortkastet å prøve å tolke noe ut av de. Da er det bedre å gå til lege med bekymringene og eventuelt måle hCG nøyaktig der :)

Gratulerer og lykke til med graviditet!

Anonymkode: fef53...307

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...