Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som sykepleier til vanlig. Mest dagvakter og noe helg. Ønsker meg nå en kvelds/natt/helgejobb, med vakter fra rundt kl. 16 og utover. Ikke så hektisk, gjerne kunne sitte i tlf og besvare kundehenvendelser. Hjemmekontor er perfekt!

Men.. hvor finner jeg en slik jobb? Ønsker ikke fast stilling, men å være ringevikar og kunne jobbe et par dager i uken. 

Telefonselger er ikke aktuelt.

Anonymkode: 2d40d...c06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har kanskje ikke jobbet med kundeservice før? Det er gjerne ekstremt hektisk, selv om du bare sitter på rumpen foran pc. Vi hadde krav om betydelig mersalg, og måtte ta 10 samtaler i timen. Fikk heller ikke kveldstillegg.

Anonymkode: d1e9f...50e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du har kanskje ikke jobbet med kundeservice før? Det er gjerne ekstremt hektisk, selv om du bare sitter på rumpen foran pc. Vi hadde krav om betydelig mersalg, og måtte ta 10 samtaler i timen. Fikk heller ikke kveldstillegg.

Anonymkode: d1e9f...50e

Jeg skriver jo at telefonsalg ikke er aktuelt. Jeg kan fint ha det hektisk bare jeg får sitte i ro. 10 samtaler i timen er forresten ingenting i forhold til hva jeg har nå i nåværende stilling. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skriver jo at telefonsalg ikke er aktuelt. Jeg kan fint ha det hektisk bare jeg får sitte i ro. 10 samtaler i timen er forresten ingenting i forhold til hva jeg har nå i nåværende stilling. 

Selv om du ikke jobber med salg er det ofte forventet at du driver med mersalg til kunder når de ringer inn til kundeservice. 

Det er svært mange som undervurderer hvor tungt det er å jobbe i kundeservice. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet ikke hvor lett det er å finne en jobb der det sannsynligvis er lite hektisk, kanskje hvilende nattevakt på en institusjon kunne ha vært noe for deg? Ellers trengs det jo helsepersonell til vaksinering og testing i forbindelse med koronavirus de fleste steder, men det ser jeg for meg kan være ganske hektisk. 

Og du sier at du kan tenke deg å jobbe som ringevikar og jobbe et par dager i uken, men ikke fast. Det tror jeg er lite realistisk, for ringevikarer brukes jo for det meste for behov som oppstår ved sykdom og andre akutte situasjoner, så da kan du ikke regne med å kun steppe inn når du selv ønsker. Dvs. ingen kan tvinge deg til å jobbe, men du kan ikke forvente å bli oppringt ofte hvis du er så selektiv til arbeidstid (og -innhold) som det framstår. Arbeidsgiveren ringer først til de som alltid sier ja.

Skrevet

Vi sykepleiere har jo vanligvis ikke kompetanse til å få administrative stillinger (ikke uten videreutdanning/ master/ ekstra ledelsesutdanning). Helt konkret hva slags jobb skulle det være, TS? 

Anonymkode: cf638...56b

Gjest Vilborg82
Skrevet

Hvilke andre jobber enn telefonselger jobber med telefonkontakt på kveldstid? Kommer ikke på noen 🤔 Hva med å jobbe med SoMe når du har tid til overs?

Skrevet
Strange Doll skrev (På 2021-8-14 den 7.47):

Selv om du ikke jobber med salg er det ofte forventet at du driver med mersalg til kunder når de ringer inn til kundeservice. 

Det er svært mange som undervurderer hvor tungt det er å jobbe i kundeservice. 

Svært mange som overvurderer egen arbeidsbelastning også. Har ei på kundesenteret. Hatt tre samtaler iløpet av en dag, to av de nær familie, og klager over hvor hektisk det er. 

Der er hva du gjør det til

Anonymkode: e5bbb...894

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Svært mange som overvurderer egen arbeidsbelastning også. Har ei på kundesenteret. Hatt tre samtaler iløpet av en dag, to av de nær familie, og klager over hvor hektisk det er. 

Der er hva du gjør det til

Anonymkode: e5bbb...894

Jeg hadde minst 100 henvendelser daglig. Blir målt på salg, service, kundebehandlingstid og hvor raskt jeg svarer.

Konstant minst 50 i kø, er man ikke raskt nok på får man tilsnakk. 

Hadde jeg hatt tre samtaler ila en dag hadde jeg ikke klaget. 

• Liker 1
Skrevet

Hva med noe hjelpetelefon/chat? Mulig dette er frivillig da - og ikke lønnet.. 

Anonymkode: ec63c...851

Skrevet

De som jobber med markedsundersøkelser/spørreskjemaer jobber ofte på kveldstid. 

Anonymkode: 14b58...742

Skrevet

Hva med leksehjelp/studiehjelp, barnepass, eller noe i den duren? Tupperwarekonsulent? Bowlingsenter? Vekter eller ordensvakt på senter, fergeleie, innsjekksteder, flyplass eller lignende? 

Anonymkode: f13cb...327

Skrevet

Disse "behagelige" stillingene er det få av, og vanskelig å få tak i. De retter seg typisk mot studenter eller ungdommer. Jeg har mange fleksible deltidsjobber jeg har fått gjennom studentfora, blant annet rene dikteringsjobber som jeg kunne gjøre når jeg ville. Det er mye å finne, men det gjelder å finne inngangsporter til å finne disse stillingene. Jeg fikk også over 7000 kr for å delta i et forskningsprosjekt. Da måte jeg sette av et par dager, og jeg kunne gjøre hva jeg ville innenfor tidsrammen.

Jeg skjønner godt at folk synes at det er vanskelig å finne disse stillingene, men de er der selv om de ikke synes så godt. Ikke mist håpet bare fordi man ikke finner noe som passer med en gang. Det er viktig at det er en behagelig stilling der lønnen oppveier arbeidet og ikke motsatt. 

Anonymkode: 7342b...276

Skrevet

Blir kanskje ikke så relevant for deg, men for folk som studerer IT så anbefaler jeg deltidsjobb som sikkerhetsanalytiker. Det er natt-, kveld- og helgevakt, der man sitter og monitorerer sikkerhetssystemer for å passe på at ingenting skjer. Dersom noe skjer, så må man undersøke om det er noe alvorlig eller ikke, og logge det. Ganske chill jobb når det ikke skjedde noe, og interessant å undersøke når det oppsto hendelser. Vaktene var perfekte for studenter, og jeg tjente rundt 250 kr timen. 

Anonymkode: df81d...d61

• Liker 2
Skrevet

Om du vil jobbe på telefon så kan du vel sitte på legevaktstelefonen eller AMK?

Hvis ikke kan du jo kjøre teletorgvertinne, vurderte det da jeg var student,  evt hvilende nattevakt et sted?

Anonymkode: f0421...492

Skrevet

Oppvask på hotell eller et omsorgsenter ?

Anonymkode: 22d8f...462

Skrevet

Jeg jobber som renholder på kveldstid. Vasker ett par barnehager og går rundt alene

Anonymkode: 55fad...026

• Liker 1
Skrevet

Den roligste jobben jeg har hatt var en studentstilling i en avlastningsbolig for barn med funksjonshemming. Jobbet hvilende og våken natt, ut ifra hvilke barn som var der. Når det var hvilende sov barna da jeg kom på jobb. Om morgenen vekket jeg «min» bruker og gjorde h*n klar for skole. Frokost spiste de på skolen, men ga ofte litt sondemat i knappen til de som hadde det. 

Jeg kjente veldig på ansvaret siden jeg skulle sove, hvis det skulle skjedd noe.. så jeg sov ikke godt og våknet av hver minste lille lyd, men var likevel i stand til å gå rett på skolen for man fikk jo noen timers søvn ☺️

Anonymkode: 05e01...553

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du kan og være frivillig i kirkens nødhjelp.https://www.kirkens-sos.no/frivillig

Anonymkode: 22d8f...462

Som ordet tilsier er det frivillig arbeid, og ikke inntektsgivende arbeid. 

Anonymkode: 7342b...276

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...