Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp!!!

Jeg har en ex som vi deler en liten skjønn gutt på 2.5 annenhver uke vi har en fortid på rundt 8år sammen.. hun har en sønn som er snart 11 år å jeg har vært pappa/stepappa for han i 8år. Verken hun eller han snakker med farenhans han bor i utlandet...etter bruddet så har jeg hat jevnlig kontakt med eldstegutten og hat besøk av han og overnatting besøk..og jeg å ex har hat en god tone til en dag forteller hun meg at hun har latt eldstegutten hjemme alene fordi hun skule date. Må si jeg ble overrasket så spør hun meg om han kan komme på besøk til meg fordi hun skal på stranda med en fyr jeg ble overrasket igjen... og flau på hennes vegne for jeg hadde aldri gjort det.. hun vet jeg er veldig gla begge guttene .. her om dagen spurte hun meg om han eldste kan overnatte hos meg så hadde jeg planner hun ble sur så la hun bare på og etter hun sa at når jeg vil treffe han eldstegutten nesten gang så har de sikkert planer..

jeg ser hun bruker gutten mot meg fordi hun vet hvor glad jeg er han..så ringer hun meg nesten daglig å spør om hjelp om etter annet jeg vet jeg blir brukt for alltid er ikke noe med barna men det inngår henne jeg svarer som vanlig for da har jeg muligheten å se guttene..

Spørsmålet mitt er er det vanlig at eksen sitter med  barna for den andre skal Date??

Tusen hjertelig takk fôr hjelp og svar 🙏

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Megbareher skrev (31 minutter siden):

Spørsmålet mitt er er det vanlig at eksen sitter med  barna for den andre skal Date??

Hvorfor er det viktig om dette er vanlig eller ikke?

Som aleneforelder er det vel helt vanlig å ordne barnevakt hvis man skal på date. Alternativet måtte vel vært å ha ungene med på date, noe som både er langt mindre vanlig og helt garantert veldig upraktisk. Om den andre forelderen er tilgjengelig og villig til å passe barn, så blir vel det fort en veldig praktisk go-to. Om hun trenger barnevakt fordi hun skal på date, jentekveld, bingo eller jobbintervju burde vel egentlig være likegyldig. Hvis det ikke er det, antyder det i mitt hode at du kanskje ikke er helt over henne.

Med det sagt høres det veldig ut som du blir utnyttet her. Å bruke barna som et pressmiddel er ikke greit. Du bør prate med henne om grensesetting, og at du gjerne gjør henne en tjeneste i ny og ne, men hun må forstå at det er en tjeneste og at hun ikke kan forvente at du avlyser egne avtaler hver gang hun har et behov.

• Liker 3
Skrevet

Har du 11-åringen på samvær også? Hva med en fast avtale så du kan være der for han også, selv om du og moren ikke er sammen lenger? Dette må da være veldig vanskelig for han?

Tenker det er fint at eldste er hos deg litt, og hva moren da velger å gjøre på sin fritid er opptil henne. Slutt å føle på å bli utnyttet, vær heller glad til og tenk så flott for barna også senere.

Anonymkode: a072f...47d

Skrevet

Tusen takk for svar🙏 

Jeg skjønner at det virker at ikke jeg over henne men jeg det kunne ikke tenkt meg tilbake for det var ikke greit.. vært for lenge på parterapi å greier..

Men jeg savner barna så enormt men lærer hverdag å takle det bedre🙏 jeg har vært dumsnill for lenge og hun vet det ...vi ble enige sammen på møte at du dette går ikke det er ikke bra for barna eller oss..

hun flyttet ut  jeg kjøpte barne sette til bilen hennes malte nye leiligheten kjørte rundt å ordnet møbler rundt forbi for henne jeg vil bare det beste for henne og barna...det verste for meg å tenke på er at jeg måtte betale henne for å være med gutten sånt at jeg kan jobb litt ekstra men jeg tenke hun trenger penger for etter bruddet så hun jobben sin å ikke pga bruddet men trivdes ikke der..

og når hun spurte om å være med Han eldste for å reise på stranda men ny må si jeg ble satt litt ut da sa jeg hvorfor skal jeg gjøre det når jeg kunne gjøre det med deg alene. Da hører jeg fra henne at det er ikke hennes feil at jeg ikke ordnet barnevakt før😒

Når hun var i jobb så var det greit da kom han eldste til meg 2ganger i uken etter skolen hun jobbet kveld da det fungerte kjempe fint..

Hun har tenkt å begynne på hjemme skole og da trenger hun hjelp med han lille jeg er ville til å hjelpe for jeg har lyst å være med minste mann men problemet er når hun trenger  hjelp så må det gå etter hennes premisser. Da vil hun at jeg skal komme der å være med dem så legge han..jeg prøve å snakke fint å sa jeg kan hjelpe med da tar jeg han til meg legger han å leverer han til barnahagen men det vil hun ikke... jeg har veldig vansklig å snakke med henne hun vet best og bryr seg ikke hva andre anbefalte oss på famile kontoret eller i barnahagen..

Jeg har tenkt å bestille en time til mekling sånt at vi blir enige mer konkret  for begge guttene... og jeg føler at det beste er at det skal gå mest på meldinger med mindre det er noe viktig... 

Tusen takk for svar igjen 🙏

Skrevet

Høres lurt ut å bestille time. Stikkordet er forutsigbarhet - både for deg og ikke minst for barna. Trygge rammer er ekstra viktig når foreldrene har skilt lag. 

Skrevet

Høres ut som at du blir litt utnyttet. Men guttungen er heldig som har deg. 

Anonymkode: fe18a...2d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...