Gå til innhold

Hvor mye proteiner bør jeg få i meg ved bygging av muskler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva bør jeg spise? 

Jeg har hørt yogurt er en grei kilde til protein men er det nok? Jeg skal ikke bygge MYE men litt. 

Anonymkode: f8a87...18b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke skal bygge en god del så vil trolig et standard norsk kosthold dekke behovet ditt, men kan gi litt tips allikevel:

Til middag kan det være greit å fokusere på enten kjøtt (f.eks kylling, kalkun, storfe eller lam, fisk (f.eks laks, ørret, tunfisk, sei, makrell) eller belgfrukter (f.eks bønner, erter, linser) som er svært proteinrikt, også kan du velge og vrake av karbohydrater og grønnsaker å ha ved siden av. Til andre måltid anbefaler jeg havregryn, magre meieriprodukter (f.eks gresk yoghurt, mager Kesam, cottage cheese), proteinpannekaker, brød/knekkebrød med proteinrikt pålegg (skinke, hamburgerrygg, kylling, kalkun, røkt laks, reker, makrell i tomat) eller egg tilberedt på ulike måter.

Du behøver ikke å være hysterisk med kostholdet, men det kan være greit å være obs på hva du putter i kroppen din. Jeg har en historie med mye styrketrening, og jeg begynte ikke å endre kostholdet før etter flere måneder med tung styrke. Jeg fikk god progresjon og bygget en god del muskler på normal kost. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...