Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har solgt en sovesofa på finn.no, og la ut en annonse med bilder av sovesofa. Og skreiv at den var fint brukt. Det var mange  som ønsker og kjøpe den. Og vi solgte den. Når vi hadde solgt den (kjøper hadde sett sovesofa den var demontert men likevel kjøper hadde sett alle delene), og min samboer hjalp til med og bære inn sovesofa til kjøper. Uten og ta noe extra for det. Vi kjørte også sovesofa til vedkommende inkludert I prisen. En time etter kjøpet får vi meldinger om at kjøper mener det mangler en del av sovesofa men det stemmer ikke, da vi 100% vet at alle delene følger med. Jeg svarer på meldingene og skriver at alle delene var med og at vedkommende muligens har montert feil og må følge bruksanvisningen.. kjøper gir deg ikke selvom vi vet at alle delene fulgte med. Til slutt skriver jeg at det er synd om **** ikke er fornøyd og angrer seg og at det er synd du ikke er fornøyd med kjøpet likevel så du produktet for du kjøpte det,  og jeg skreiv I annonsen at det ikke er noe bytterett på produktet. Likevel fortsetter vedkommende med trusler om at h*n skal klage osv osv sent på kvelden. Kommer kjøper noen vei med dette? Hva hadde du gjort? Annonsen er slettet på finn.no (jeg slettet den automatisk da jeg solgte sovesofa) valgte også og blokkere vedkommende da h*n ikke slutter med og sende meg masse meldinger. Nå skriver h*n meldinger til meg på SMS. Og plager meg.

Anonymkode: 2742b...3ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bedt kjøper redegjøre for hva/hvilke deler som mangler i henhold til bruksanvisningen og hvis de ikke klarer det (det bør de jo ikke siden dere mener alle delene er levert) så ville jeg sagt meg ferdig med den saken og blokkert tlfnr også. Hvis det mangler noe så finner dere vel garantert ut av det om det ligger igjen i bil e.l.

Anonymkode: eb3a2...ea2

• Liker 13
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ville bedt kjøper redegjøre for hva/hvilke deler som mangler i henhold til bruksanvisningen og hvis de ikke klarer det (det bør de jo ikke siden dere mener alle delene er levert) så ville jeg sagt meg ferdig med den saken og blokkert tlfnr også. Hvis det mangler noe så finner dere vel garantert ut av det om det ligger igjen i bil e.l.

Anonymkode: eb3a2...ea2

Vi hadde alle delene I hengeren og vi vet 100% at delene var med kjøper har tatt bilde av hvilken del som mangler men vi vet at den delen fulgte med ved overlevering.  Kjøper setter seg på bakbeina.

Skrevet

kjedelig for kjøper å kjøpe noe som er tatt ifra hverandre og så finne ut at en del er borte. da sitter personen med masse deler og ingen seng. Er du sikker på at den ikke ligger hos dere et sted? 

solgte selv en seng for en stund siden, og det manglet en planke og masse skruer. jeg var sikker på at alt var med. men så kom jeg på at jeg hadde mistet noen deler når vi var litt vel ivrige å kaste ut pappen. kan skje den beste det. 

Anonymkode: 6171f...935

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi hadde alle delene I hengeren og vi vet 100% at delene var med kjøper har tatt bilde av hvilken del som mangler men vi vet at den delen fulgte med ved overlevering.  Kjøper setter seg på bakbeina.

Da ber du kjøper om å ta saken formelt videre, og at du ikke vil kommunisere pr telefon fremover. Og så blokkerer du nummeret slik at du får fred. Ønsker kjøper videre tvist så blir det ikke annet enn ord mot ord.
Vært i den runden selv med et kjøleskap. Kjøper hentet selv og så selv at det fungerte før han tok det med seg. Senere samme kveld kontaktet kjøper meg og klaget på at det hadde sluttet fungere, jeg fikk forklart fra Power at det var mest sannsynlig fordi de hadde plugget inn kjøleskapet med en gang de fikk det inn. Det skal man ikke gjøre, visstnok.

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

. Er du sikker på at den ikke ligger hos dere et sted? 

Jeg så tilogmed den delen som kjøper hevder mangler ved overlevering. Alle delene fulgte med.  Jeg tror kjøper angrer seg på kjøpet og prøver seg på unnskyldning for og få heve kjøpet selvom jeg klart ga intrykk for at det ikke var noe bytterett på den da dette var ett privatkjøp og vi solgte den da vi har flyttet og ikke lenger har plass til den. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, strapaziert said:

Da ber du kjøper om å ta saken formelt videre, og at du ikke vil kommunisere pr telefon fremover. Og så blokkerer du nummeret slik at du får fred. Ønsker kjøper videre tvist så blir det ikke annet enn ord mot ord.

Utrolig slitsomt med slike kjøpere. Vi kjørte produktet og hjalp tilogmed og bære det inn til vedkommende. Om vedkommende var I tvil ellernoe så kunne vedkommende Heller sagt I fra før h*n kjøpte det. Eller spurt om vi kunne hjelpe til med og Monterere det. Vi bor langt unna vedkommende, så vi kan ikke drive og kjøre opp og ned til vedkommende Fordi vedkommende ikke er fornøyd. Ett kjøp er bindene og produktet hadde Heller ingen bytterett. At noen deler "plutselig" mangler nå en time etter kjøp så er ikke det mitt problem. Jeg bare håper ikke at kjøper kommer noe vei med dette. 

• Liker 5
Skrevet
46 minutter siden, strapaziert said:

Vært i den runden selv med et kjøleskap. Kjøper hentet selv og så selv at det fungerte før han tok det med seg. Senere samme kveld kontaktet kjøper meg og klaget på at det hadde sluttet fungere, jeg fikk forklart fra Power at det var mest sannsynlig fordi de hadde plugget inn kjøleskapet med en gang de fikk det inn. Det skal man ikke gjøre, visstnok.

Hva skjedde I din sak? Var dette kjøpet på finn.no? Gikk vedkommende til forbrukerrådet? Hva skjedde vidre? Anmelde vedkommende dette?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva skjedde I din sak? Var dette kjøpet på finn.no? Gikk vedkommende til forbrukerrådet? Hva skjedde vidre? Anmelde vedkommende dette?

finn.no ja. Det var noe greier med forbrukerrådet, jeg sendte en mail hvor jeg forklarte at jeg også hadde snakket med forhandler hvor jeg hadde kjøpt skapet selv og hva de fortalte meg. Hørte aldri noe mer, og savnet sånn sett egentlig en tilbakemelding.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, strapaziert said:

finn.no ja. Det var noe greier med forbrukerrådet, jeg sendte en mail hvor jeg forklarte at jeg også hadde snakket med forhandler hvor jeg hadde kjøpt skapet selv og hva de fortalte meg. Hørte aldri noe mer, og savnet sånn sett egentlig en tilbakemelding.

Jeg har jo uansett slettet annonsen så den er Heller ikke og finne lenger på finn.no,  så om vedkommende klager til finn.no om annonsen finner de meget lite da annonsen er slettet. Jeg får vel sende brev til forbrukerrådet da. Men sendte du brev til forbrukerrådet før kjøper gjorde det eller sendte du mail til de etter kjøper tok kontakt med de?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har jo uansett slettet annonsen så den er Heller ikke og finne lenger på finn.no,  så om vedkommende klager til finn.no om annonsen finner de meget lite da annonsen er slettet. Jeg får vel sende brev til forbrukerrådet da. Men sendte du brev til forbrukerrådet før kjøper gjorde det eller sendte du mail til de etter kjøper tok kontakt med de?

Selvom du har slettet annonsen, så har finn den i sitt arkiv. Og kjøper kan ha tatt skjermbilde.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg sendte etter at kjøper hadde klaget. Ellers hadde jeg ikke brydd meg. Resultatet er at jeg selger ikke ting flere ganger på finn.no, det er jo ikke den eneste rare opplevelsen der. Skulle en gang kjøpe en Playstation for en del år siden, etterpå sendte selgeren meg en masse obskjøne tekstmeldinger og nærmest skjelte meg ut fordi jeg ikke ville gå ut med han.
En annen gang skulle jeg selge en selskapskjole som var for stor. Jeg var dum og tok bilder av meg selv i den, uten hode da. Men fikk masse meldinger fra et par gubber som ville kjøpe om de fikk med truser og så videre.

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, Jodaneida said:

Selvom du har slettet annonsen, så har finn den i sitt arkiv. Og kjøper kan ha tatt skjermbilde.

Det bryr jeg meg ingenting om Fordi jeg har somsagt ingenting og skjule om de finner annonsen og om kjøper har tatt skjermbilde så er det jo tydelig at sovesofa ikke mangler noen deler også står det at det ikke er noe bytterett på produktet. Så det er ingen problem for meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det bryr jeg meg ingenting om Fordi jeg har somsagt ingenting og skjule om de finner annonsen og om kjøper har tatt skjermbilde så er det jo tydelig at sovesofa ikke mangler noen deler også står det at det ikke er noe bytterett på produktet. Så det er ingen problem for meg. 

Jeg gjorde deg bare oppmerksom på det ;)

• Liker 9
Skrevet
19 minutter siden, strapaziert said:

Jeg sendte etter at kjøper hadde klaget. Ellers hadde jeg ikke brydd meg. Resultatet er at jeg selger ikke ting flere ganger på finn.no

Ok. Om kjøper klager til finn.no eller forbrukerrådet, og jeg får hendvendelser fra de så vil jeg selvsagt svare tilbake. Det samme som jeg har svart til kjøper. Det blir bare ord mot ord, og ingen bevis da jeg har bilde av hvordan sovesofa ser ut. Og det er ingenting feil med den. Kjøper har også tatt bilde av sovesofa og hvilken del som "mangler", men jeg har også bilde av sovesofa ferdig montert hvor det vises at det ikke er noen deler som mangler. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Jodaneida said:

Jeg gjorde deg bare oppmerksom på det ;)

Javel.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Om kjøper klager til finn.no eller forbrukerrådet, og jeg får hendvendelser fra de så vil jeg selvsagt svare tilbake. Det samme som jeg har svart til kjøper. Det blir bare ord mot ord, og ingen bevis da jeg har bilde av hvordan sovesofa ser ut. Og det er ingenting feil med den. Kjøper har også tatt bilde av sovesofa og hvilken del som "mangler", men jeg har også bilde av sovesofa ferdig montert hvor det vises at det ikke er noen deler som mangler. 

Nettopp. Dere kan jo også sende han en faktura på levering, faktisk.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av at annonsen er slettet og om dette kommer til Forbrukerrådet om du har alt på det tørre uansett?

og om en del mangler kan en vel alltids få tak i en reservedel. Storm i vannglass 

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Kjøttmeisen said:

Hvorfor er du så opptatt av at annonsen er slettet og om dette kommer til Forbrukerrådet om du har alt på det tørre uansett?

og om en del mangler kan en vel alltids få tak i en reservedel. Storm i vannglass 

Jeg er ikke opptatt med at den er slettet nei,  jeg nevnte det bare 1 gang🙄🤔  jeg slettet den Fordi jeg hadde solgt den glemte og sette den som solgt slettet den bare. Er Heller ikke "redd" har jo ingenting og skjule men orker ikke masse stress. Ønsket of selge sofa da paga flytting og den nesten ikke var brukt. er bare litt irritert hadde mange som var intresserte, og føler jeg var ganske snill som kjørte sovesofa leide henger betalte for bensin og bom og hjalp til med og bære den inn for og så bli trakkasert I ettertid det gjør meg veldig irritert.

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, strapaziert said:

Nettopp. Dere kan jo også sende han en faktura på levering, faktisk.

Vel kjøring I omerådet var inkludert I prisen og det skreiv jeg også I annonsen. Det at min mann hjalp til med og bære den inn var ikke inkludert så veldig fristende og sende krav på betaling av det da. Siden vedkommende bare var utakknemlig.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...