AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #1 Skrevet 13. august 2021 Jeg og samboer har planer om å begynne å prøve å bli gravide i 2022. Har lest litt her inne, men er mye jeg ikke skjønner noe av 😅 Noen som vil forklare litt? Feks hva alle forkortelsene dere bruker betyr? Planen er å slutte på p-piller i januar 2022. Grunnen til at vi velger å vente til da er fordi at da er begge ferdige med prøvetid i nye jobber og har forhåpentligvis fast jobb. Vi er forøvrig 27 og 29 år. Vet det kan ta lang tid etter slutt på p-piller. Bør man ta eggløsningstester osv? Noe annet man bør gjøre for å øke sjansene? Aldri vært gravid/tatt abort/angrepille før. Ellers «normalt» god helse. TS Anonymkode: d6433...ab2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #2 Skrevet 13. august 2021 Ville sluttet på p-piller nå og så brukt kondom frem til januar. Greit for kroppen å få litt tid av pillene. Må ikke begynne med eggløsningstester med en gang. Kan jo vente noen måneder og se hvordan det går først. Lykke til 😊 Anonymkode: 75efe...a5f 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #3 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville sluttet på p-piller nå og så brukt kondom frem til januar. Greit for kroppen å få litt tid av pillene. Må ikke begynne med eggløsningstester med en gang. Kan jo vente noen måneder og se hvordan det går først. Lykke til 😊 Anonymkode: 75efe...a5f Har vurdert det, men går egentlig mest på pillene for mensensmerter, litt kjipt å være borte fra jobb i prøvetid pga mensen 😅 TS Anonymkode: d6433...ab2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #4 Skrevet 13. august 2021 Hvis dere ønsker å bli gravid i januar 2022 ville jeg sluttet på p-piller nå og heller brukt annen prevensjon fram til da. Kan fort ta 3 mnd før syklusen din er tilbake. Angående el test så spørs det hvor dypt inn i det du ønsker å gå. Jeg gjorde det fordi jeg syns det er sykt spennende å bli kjent med kroppen min og jeg stresser mindre når jeg har kontroll. Hvis du føler ro av å teste så kjør på. Hvis det bare stresser deg så kan du vente med det. begynn på folsyre nå EL: eggløsning PP: prøveperiode IKM: ikke kommende mens det er de jeg kan 😂 Anonymkode: 9b14c...fb0
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #5 Skrevet 13. august 2021 Har aldri tatt en eggløsningstest, vet ikke hva forkortelsene betyr. Jeg har straks to barn. Det går an å bare slutte på prevensjon, og se hva som skjer. Vær forberedt på at det kan ta litt tid bare. Anonymkode: 42398...ee3 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #6 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvis dere ønsker å bli gravid i januar 2022 ville jeg sluttet på p-piller nå og heller brukt annen prevensjon fram til da. Kan fort ta 3 mnd før syklusen din er tilbake. Angående el test så spørs det hvor dypt inn i det du ønsker å gå. Jeg gjorde det fordi jeg syns det er sykt spennende å bli kjent med kroppen min og jeg stresser mindre når jeg har kontroll. Hvis du føler ro av å teste så kjør på. Hvis det bare stresser deg så kan du vente med det. begynn på folsyre nå EL: eggløsning PP: prøveperiode IKM: ikke kommende mens det er de jeg kan 😂 Anonymkode: 9b14c...fb0 Tenker hvertfall å prøve fra januar, er forberedt på at det kan ta tid 😅 Greit å kunne de forkortelsene da 😁 Takk! TS Anonymkode: d6433...ab2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå