Gå til innhold

Vi som har blitt bedratt- er det vår feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velger vi feil menn? Planter vi en usunn tanke i menns hoder når vi forteller om utroskap i tidligere forhold?

Hvorfor blir de samme kvinnene bedratt om igjen og om igjen?

Anonymkode: 6e529...485

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke blitt bedratt mange ganger, men i all hovedsak vet jeg at min daværende samboer var forelsket i en annen enn meg når han bedro meg. Jeg føler ikke at det skorter på meg fordi, at han var forelsket i henne trenger ikke bety at det var fordi jeg ikke var bra nok. Jeg vet jo riktignok ikke om å ha bli bedratt av andre partnere, tror ikke det. Men, jeg har vært utro selv, og for min del handlet det om et dødt forhold, en ny spennende interressert mann som endte i forelskelse... Hadde ingenting med exen å gjøre.

Anonymkode: e1493...457

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dette tilfellet, at de samme blir bedratt igjen og igjen?

Uansett, det er likegyldig om man har skyld eller ser på seg selv som offer. Om man hele tiden havner med personer som ikke er bra for en er det viktigste hva man selv kan gjøre for å ha det bedre. Hvis mennene du velger deg ut alle er feil kan du kanskje prøve noe nytt?

Anonymkode: 1bc8d...36c

Skrevet

jeg har lest her på kvinneguiden og opplevd å få høre om lignende situasjoner tidligere. Det er så jævlig å bli bedratt.- Jeg lurer rett og slett på om det å fortelle om tidligere erfaringer resulterer i at partneren mener det ikke er et stort problem å være utro eller om vi rett og slett velger feil menn pga dyrking av ulykkelighet? Det må jo ha noe med oss å gjøre når det skjer igjen og igjen?

Skrevet

Jeg tror at den som bedrar, ganske enkelt ikke er lykkelig i sitt eget forhold. Og ferdig med det. I alle variasjoner og styrkegrader. Før en person bedrar sin partner, kan det meget vel være at mye er forsøkt for å få det bedre i forholdet, men det nyttet ikke . Istedet for å ta sin hatt og gå, kommer en anledning for utroskap, og den benyttes.

(snakker ikke om de som er notorisk utro her, de er nemlig i en helt egen liga enn en menigmann/kvinne).

Jeg ønsker ikke å unnskylde utroskapen, for skylden er der.  Men Årsakene er mer interessante å snakke om. Den som blir bedratt kan ikke alltid gå fri som en engel, hvis vedkommende merker at sin partner er ulykkelig i forholdeg sitt, og lite gjøres for å få til endring eller få det bedre som par. 

Det med at enkelte «alltid» blir bedratt, tror jeg utelukkende er tilfeldigheter.

Anonymkode: 74b5d...2be

Skrevet

Noen som er fornøyd i sitt forhold er ikke utro. Men folk har forskjellige grenser for hva som gjør at de er fornøyd. Noen mennesker trenger å kjenne på forelskelses-følelsen for å ha det fint i forholdet sitt -og vi vet jo alle at den forsvinner etter en stund. Og de menneskene kjeder seg og havner fort der at de forelsker seg i noen andre. 
Så er det de menneskene som er fornøyd fordi de vet at forelskelsen går inn i noe annet og er fornøyd med det og holder på forholdet de har. 

Anonymkode: f1eba...ac9

Gjest Blondie65
Skrevet

Det kan være mange grunner til at et forhold ikke er liv laga. Jeg har ingen problemer med at et slikt forhold blir avsluttet, selv om det kan føre til kjærlighetssorg for en eller begge parter.

Men det er ikke nødvendig å være utro. Man kan avslutte det dårlige forholdet før en starter på noe nytt.

Skrevet
Blondie65 skrev (6 minutter siden):

Det kan være mange grunner til at et forhold ikke er liv laga. Jeg har ingen problemer med at et slikt forhold blir avsluttet, selv om det kan føre til kjærlighetssorg for en eller begge parter.

Men det er ikke nødvendig å være utro. Man kan avslutte det dårlige forholdet før en starter på noe nytt.

Mange som ikke klarer å avslutte forhold av veldig mange grunner - jeg er enig med er at det bør gjøres i riktig rekkefølge men jeg tror ikke det er så lett alltid - pga barn redd for økonomi osv osv

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Velger vi feil menn? Planter vi en usunn tanke i menns hoder når vi forteller om utroskap i tidligere forhold?

Hvis du har blitt bedratt i flere forhold, så er jo fellesnevneren her deg. Ergo, du må finne årsaken til at du lar deg selv tiltrekke av slike menn. Ofte er det dårlig selvfølelse, du tror ikke du fortjener bedre, oppvokst med foreldre hvor det var utroskap/utrygghet. 

Anonymkode: ff892...4ec

Skrevet

Har en kompis som er utro ved anledning.

For han handler det om mangel på sex og flørt hjemme. De er avhengige av hverandre i hverdagen, men barn, lån og turnusjobber. 

For han er det enklere å få seg litt på si, enn å rasere hele familien. 

Dette tror jeg er veldig normal situasjon for mange som er utro.

Anonymkode: 87063...f54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...