Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en ambisjon om å spise sunt, men føler jeg blir så dårlig i magen av å (prøve) spise sunt. Blir heller ikke skikkelig mett. Til frokost på kan jeg varierer jeg med dette til jeg er mett:

Banan, yoghurt og granola, havregrøt laget på vann. 

Grovt brød og knekkebrød til lunsj. Epler og druer er utelukket, da blir det i allefall fest i magen.

Men, jeg blir så dårlig i magen! Blir oppblåst, det rumler og elter. Det blir liksom veldig løs avføring hver dag på jobb, og det passer seg ikke 🤭

Mistenker jo at mageluften har delvis opphav i arbeidssituasjonen - konstant press, men det er vanskelig å gjøre noe med. 

Er lei av å være løs i magen. Det løser seg når jeg spiser middag. 

hjemme er det ikke noe problem, er nok mindre fokus på sunt og der (skive med ost, nugatti osv)

Er det noen som har tips til situasjonen blir jeg glad for det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt tips er å ete mat du ikkje blir dårlig i magen av.

• Liker 1
Skrevet
Gud skrev (3 minutter siden):

Mitt tips er å ete mat du ikkje blir dårlig i magen av.

Hehe, jeg trenger Gud i livet mitt!

Skrevet

Hva med å spise egg og knekkebrød? Eller en omelett? Det må jo være noe du reagerer på. Prøv deg frem.

Jeg har ingen direkte matallergier, men kan reagere en del på en type mat. F.eks melk, og brød. Komboen melk og brød på tom mage kan gjøre meg skikkelig oppblåst! Så du får forsøke å prøve deg frem. 

Anonymkode: 766ce...9cd

• Liker 1
Skrevet

Amen! Men føler jeg alltid blir dårlig i magen, på jobb 😅 verre av knekkebrød enn brød, liksom. 

Skrevet

Hva spiser du til middag, da? Kan du spise noe av den type mat på jobben?

Anonymkode: fa016...229

• Liker 1
Skrevet

Ville prøvd å spise mer grønnsaker og mindre korn. Jeg pleier f.eks. å drikke smoothie til frokost og spise kylling eller baconsalat med ost på jobb. Spiser jeg havregrøt eller lignende blir jeg helt råtten i magen.

Skrevet

Styr unna granola med søtstoffer som ender på ol.  Jeg blir helt føkka i magen en til to timer etter inntak. Luft, løs mage, ja bare elendighet. 

Det var så vanskelig å navigere i granolajungelen at jeg har begynt å lage min egen med honning eller helt uten søtning. 

Anonymkode: b24e4...585

Skrevet

Jeg spiser sunt, og spiser nesten ingenting av det du nevner. Det er ikke meningen at man skal gå rundt med dårlig mage, da burde det ringe noen bjeller om hvor "sunn" maten din er.

Jeg spiser paleo, og har ikke vært oppblåst en dag siden jeg begynte med det, fin pølsebæsj én gang i døgnet, og ellers ingen helseproblemer. Holder idealvekten uten problemer, og er frisk og sterk.

Kutt ut alt kornet og den pasteuriserte melka, og spis faktisk sunt, så skal du se magen blir bra.

Anonymkode: cda2d...b12

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...