Gå til innhold

Større sjanse for spontanabort med soppinfeksjon? Uke 6…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en soppinfeksjon 😑 og er nå veldig redd for at dette kan føre til spontanabort og om man evt kan bruke canesten krem trygt uten at det skal føre til en spontanabort eller skader på fosteret? Noen med erfaringer her? 

Anonymkode: 94559...e49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen større risiko for spontanabort. :)

Du kan bruke både krem og vaginapille. Men pillen skal du ta inn i skjeden med fingeren og ikke aplikatoren som følger med. 

Husker at jeg også var redd for dette. Fikk sopp både i første og andre graviditet. Leste meg opp og spurte lege før jeg brukte både pille og krem en gang under begge svangerskap. 

Anonymkode: e2792...6fd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen større risiko for spontanabort. :)

Du kan bruke både krem og vaginapille. Men pillen skal du ta inn i skjeden med fingeren og ikke aplikatoren som følger med. 

Husker at jeg også var redd for dette. Fikk sopp både i første og andre graviditet. Leste meg opp og spurte lege før jeg brukte både pille og krem en gang under begge svangerskap. 

Åå, så betryggende å høre! 🥰 men hvorfor er det ikke større risiko? Tenker at det blir dårlig miljø for en spire der inne når jeg er så tidlig, men det kommer kanskje ingenting av dette her inn i livmoren? Var bare så redd for at jeg skulle spontanabortere pga dette nå, hadde vært veldig kjedelig pga noe sånt som dette. 
 Kvier meg veldig til å bruke kremen også da det står at det skal brukes med forsiktigehet under 1.trimester på nettet🙄 men må jo ha dette vekk også tenker jeg.. 

Skrevet

Hadde jeg vert deg hadde jeg ringt legen på mandag og spurt om det du lurer på :)

Jeg er ingen lege og videreformidler bare det jeg har hørt fra min lege. Men det er alltid mye mer betryggende å høre det fra sin egen lege. For alt jeg vet så kanskje de har endret noen ingredienser i kremen 🤷‍♀️ 

Gratulerer med graviditeten! Håper den lille sitter godt 🥰

Skrevet

Det er større sjanse for spontanabort med bakteriell vaginose. Har ikke hørt det samme om soppinfeksjon 

Anonymkode: 37fce...a3a

Skrevet

Canesten brukte jeg i  trimester dette svangerskapet. Gynekologen ba meg ta stikkpillen inn med finger og ikke bruke aplikatoren. Du bør ikke vente til mandag. Soppinfeksjonen kan utvikle seg. Bare få bukt med den så fort som mulig

Skrevet

*brukte canesten i 1 trimester

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Canesten brukte jeg i  trimester dette svangerskapet. Gynekologen ba meg ta stikkpillen inn med finger og ikke bruke aplikatoren. Du bør ikke vente til mandag. Soppinfeksjonen kan utvikle seg. Bare få bukt med den så fort som mulig

Tusen takk for svar. Er det de vivag stikkpillene ? :) 

Skrevet

Nei, ikke ved soppinfeksjon. Men ved bakteriell vaginose er det en liten økt risiko. 

Anonymkode: e5479...9d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Åå, så betryggende å høre! 🥰 men hvorfor er det ikke større risiko? Tenker at det blir dårlig miljø for en spire der inne når jeg er så tidlig, men det kommer kanskje ingenting av dette her inn i livmoren? Var bare så redd for at jeg skulle spontanabortere pga dette nå, hadde vært veldig kjedelig pga noe sånt som dette. 
 Kvier meg veldig til å bruke kremen også da det står at det skal brukes med forsiktigehet under 1.trimester på nettet🙄 men må jo ha dette vekk også tenker jeg.. 

Soppinfeksjonen er jo ikke i livmoren eller egglederne dine. En soppinfeksjon påvirker miljøet i skjeden - men der er jo ikke noe embryo eller foster :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tusen takk for svar. Er det de vivag stikkpillene ? :) 

Nei det er canesten. Spør på apoteket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...