Gå til innhold

Legger professorene/foreleserne lett merke til at det er «noe som ikke stemmer» med en student?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør fordi i retrospekt har jeg innsett at oppførselen min var ikke så «normal», og var alt for ivrig i noen av forelesningene😳 Mest sannsynlig ble jeg oppfattet som en rar/eksentrisk person og skammer meg for at jeg hadde så dårlig selvinnsikt.

Jeg bare lurer på kun for nysgjerrigheten skyld. Er dere bare opptatt av undervisningen eller legger dere merke til ting og væremåten til studentene? 

Anonymkode: d0e3a...8c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man blir voksen, ts, og særlig når man som voksen arbeider med folk, så har man møtt veldig, veldig mange mennesker.

Innen man er 30 så har man for lenge siden da innsett at «rar» er helt normal adferd. Spekteret for hva som er «normalt» er veldig vidt. Dersom man har minst en student per studentkull (noen hundretalls studenter) som er «veldig ivrig» eller «ekstremt oppvakt» eller «lat som fy» så er det jo nettopp normalt at noen er slik.

Innen man er 40 tenker man at alle som ikke er fulle i hverdagene, utagerer voldelig og ellers er til bry og plage er helt standard mennesker.

Ja, man legger merke til folks væremåte og særegenheter. Noen av desse liker man, andre misliker man. De fleste er man helt nøytrale til. At du var ivrig i forelesningene vil jeg tro fremsto som en positiv avveksling. Studenter flest er ganske bakoverlente, deltar ikke i plenum ubedt og når de spør om noe er det selvfølgeligheter de ville ha fått med seg om de bare tittet på pensum og gjorde helt grunnleggende forsøk på å forstå, så en (over)ivrig student er ofte positivt for hele gruppen.

Anonymkode: 3b50d...021

• Liker 7
Skrevet

Overivrig student er gull å ha i timen. Det er mye bedre enn at det er en uengasjert klasse. Noen ganger er det den ene studenten som gjør jobben mer gledelig. 
Når man jobber med mennesker får man etterhvert et ganske vidt spekter på hva som er normalt. Rare mennesker kan være et friskt pust som gjør hverdagen mer interessant.

Anonymkode: f7ff9...b34

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...