AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #1 Skrevet 13. august 2021 Jeg skal ta helse vgs som privatist, men usikker på helsesekretær eller om jeg skal ta tannhelsesekretær. Hvordan er jobbmulighetene? Synes der virker som det er ganske mange stillinger ute nå som helsesekretær så skjønner ikke helt hvorfor folk mener det er umulig å få jobb som det. Har veldig lyst til å bli apotektekniker også men virker som det er umulig å få jobb som det. er ikke vits å kommentere at jeg burde ta høyere utdannelse, har ikke motivasjon til det nå + at jeg har dyskalkuli osv (har ikke generell studiekompetanse) Anonymkode: 40a4d...9fe
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #2 Skrevet 13. august 2021 Jeg kjenner to tannhelse sekretærer og de fikk jobb med en gang. Hva interesserer du deg mest for? Jeg ville heller valgt tannhelsesekretær, men det er fordi jeg har jobbet mye med liv, pleie og død, og heller ville interessert meg for tenner, det er litt mindre dramatisk. Anonymkode: 8543a...251 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #3 Skrevet 13. august 2021 Umulig å få jobb. Utdannet meg som hel sekretær i 2013. Jobber nå i hjemmesykepleien, helsefagarbeider. Anonymkode: 97a27...02c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #4 Skrevet 13. august 2021 Det stemmer at det er mange stillinger ute som helsesekretær. Men du kan jo be om søkerliste så ser du hvor sinnsykt mange det er som søker på hver av disse stillingene. Det er så godt som umulig å få jobb uten erfaring. Anonymkode: 1f3fd...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #5 Skrevet 13. august 2021 Grusomt å jobbe som tannhelsesekretær. Slavejobb der ingen har respekt for deg. Du skal gjøre mest mulig og tannlegen skal bare kommandere. Ekstremt lite lønn. Spesielt ift hvor mye jobb det faktisk er. Anonymkode: a4737...3df 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #6 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Grusomt å jobbe som tannhelsesekretær. Slavejobb der ingen har respekt for deg. Du skal gjøre mest mulig og tannlegen skal bare kommandere. Ekstremt lite lønn. Spesielt ift hvor mye jobb det faktisk er. Anonymkode: a4737...3df Ja vel, det høres mer ut som at du har vært svært uheldig med tannlegen(e) du har jobbet med. Dårlige mennesker finner man i alle yrker. Jeg stortrives som tannhelsesekretær, jobber i det offentlige på en forholdsvis liten klinikk, og her er det en gjensidig respekt mellom alle. De få gangene jeg har blitt "sett ned på" har det vært fra et par pasienter som har kommet med type kommentarer som 'åja, så du er BARE assistent du da, skal du ikke jobbe deg oppover?", og tannlegen har blitt mer opprørt av den slags uttalelser enn det jeg selv har blitt. Har vi dager som er svært travle, hvor vi plutselig henger etter, så hjelper min tannlege meg med å klargjøre til neste pasient. Både tannlegene og tannpleieren trår også til inne på sterilen og i resepsjon hvis de har ledig tid og alle assistentene er opptatt andre steder. Det handler som sagt om gjensidig respekt. Vi ønsker hverandre vel på vår arbeidsplass og bidrar alle til fellesskapet. Nå er vi en kvinne-dominerende klinikk, med bare én mannlig ansatt. Om mannlige tannleger generelt er verre å jobbe med vet jeg ikke. Min erfaring er i hvert fall ikke at det er en "slavejobb uten respekt". Jeg stortrives, spesielt i det offentlige (hvor det selvsagt er dårligere betalt) med fine arbeidstider, hvor man får jobbe med alle pasientgrupper som gjør at dagene alltid er spennende og varierende. Anonymkode: b13c8...51d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå