AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #1 Skrevet 13. august 2021 Nå har det vært så mange tråder der det hevdes at en gang utro = alltid utro. Var mannen/dama i et forhold da dere møttes vil du aldri kunne stole på at ikke det samme skjer nå som du er i forhold med denne. Mye i samme gata. Jeg synes vi kan begynne å se i øynene at det ikke trenger å være sånn. Jeg har ikke sansen for utroskap og da jeg gikk på byen en kveld for mange år siden hadde jeg ingen intensjon om at det skulle bli begynnelsen på slutten av mitt daværende forhold. Jeg hadde heller ikke tenkt å falle for en gift mann med familie. Men slik ble det. Vi ble stormforelsket begge to og holdt tett kontakt etter det. Møttes så ofte som vi turte. Jeg avsluttet lett et dårlig forhold, han sa at han trengte mer tid. Det var tre måneder til han og familien skulle på en lenge planlagt ferie. Og denne tenkte han å være med på før han brøt ut, pga ungene. Jeg husker jeg kjente på redselen for at dette var en av de klassiske historiene der elskerinnen ble holdt på gress, og jeg bestemte meg for at det måtte skje noe raskt etter at de kom hjem, ellers skulle jeg bryte. Samtidig følte jeg at jeg kunne stole på han. Og det kunne jeg virkelig. Det var synd at en familie ble rammet, men det ville skjedd uansett ifølge han. Vi ble så forelsket at vi, som begge anser oss som genuint trofaste bare fulgte lysten. Det var galskap. Alle som sier de aldri kunne vært utro har nok ikke opplevd en slik forelskelse. For oss var det også kjærlighet. Vi har vært gift godt over 10 år og jeg kan ikke i min villeste fantasi tro at han ville være utro. Vi har det virkelig godt sammen. Dette var et lite spark ti de men "engang utro, alltid utro" Ønsker gjerne å høre andre historier som kanskje ikke har startet så "korrekt", men endt godt ❤️ Anonymkode: 84224...afa 10
Festlig Skrevet 13. august 2021 #2 Skrevet 13. august 2021 Alt er mulig, men hvordan gikk det med exfruen og barna hans etter samlivsbruddet? 24
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #3 Skrevet 13. august 2021 ❤️ Helt riktig. Utro, alltid utro, stemmer ikke når man møter kjærligheten. Anonymkode: 463cc...abb 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #5 Skrevet 13. august 2021 Hva er en ektefrue? En ekte frue, eller hva? Aldri hørt ordet før Anonymkode: aadc0...58f 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #6 Skrevet 13. august 2021 Jeg er den som ble forlatt. Mannen min dumpet meg for en omgangsvenn. Barna våre (hennes også) er knust, og sliter. Ungene mine har problemer med å stole på faren. Flere av barna trenger noe oppfølging. Håper virkelig det var verdt det for de storm-forelskede Anonymkode: 18399...13a 31
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #7 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er den som ble forlatt. Mannen min dumpet meg for en omgangsvenn. Barna våre (hennes også) er knust, og sliter. Ungene mine har problemer med å stole på faren. Flere av barna trenger noe oppfølging. Håper virkelig det var verdt det for de storm-forelskede Anonymkode: 18399...13a Hjelper sikkert veldig at du, tydeligvis, dyrker offerrollen. Anonymkode: 4c7d9...1ad 17
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #8 Skrevet 13. august 2021 Selvfølgelig er det ikke alltid sånn. Tipper sjansen er noe større for at den som har vært det før kan være det igjen, da. Sånn generelt. Men ofte er utroskap mer et symptom på andre problemer i forholdet, enn bare et resultat av at noen er en "utro type" som bare er utro i alle forhold de er i. Spesielt når det er sånn at de blir forelsket i en annen så tenker jeg det kan handle om at de føler de mangler noe i forholdet, eller kanskje at de kjenner det forholdet egentlig er over. De er - kanskje ubevisst - åpne og klare for å møte en ny. Det er vanskelig for en annen å ta plass når det ikke er rom for det. Sånn at når de har et godt forhold som de vil være i, så vil de ikke være utro igjen. Det eneste jeg tror kan være litt ekkelt, er om man først skulle få en skikkelig dårlig periode, da.. Anonymkode: 3aa00...094 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #9 Skrevet 13. august 2021 Har mye av samme erfaringen. Møtte en fyr, jeg var i et dårlig forhold, han gift og har barn. Vi møttes, jeg gikk ut av mitt forhold rett etterpå, han brukte litt mer tid så det gikk noen mnd før han kom seg ut, men han kom seg ut. Hans forhold var aldri liv laga og det ville gått dårlig uansett. For barna sin del har aldri foreldrene hatt det fint sammen og sånt merker barn. Da har de det bedre med lykkelige foreldre på hver sin kant. Anonymkode: 841c7...cfb 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #10 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hjelper sikkert veldig at du, tydeligvis, dyrker offerrollen. Anonymkode: 4c7d9...1ad Ikke bare lett å se storsinnet på det heller. Det er vanskelig for flere parter, alle barna, hvor flere går i samme klasse, hennes eksmann og meg. Anonymkode: 18399...13a 7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #11 Skrevet 14. august 2021 Utroskap er alltid unødvendig og moralsk forkastelig. Hvis dere var så forelsket kunne dere ventet til han hadde avsluttet Anonymkode: 35ddd...799 16
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #12 Skrevet 14. august 2021 Håper han er utro mot deg så du får kjenner hvordan det føles! Det hadde du virkelig fortjent,du som legger deg etter gifte menn! Anonymkode: f3ea6...da4 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #14 Skrevet 14. august 2021 Utroskap skyldes personlighet. Den blir ikke borte om man skifter partner, så egenskapen til å være utro er alltid til stede hos de det gjelder. For meg er det helt utenkelig, og sjansen vil aldri overstige 0%. Anonymkode: 7be2d...1a2 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #15 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Utroskap skyldes personlighet. Den blir ikke borte om man skifter partner, så egenskapen til å være utro er alltid til stede hos de det gjelder. For meg er det helt utenkelig, og sjansen vil aldri overstige 0%. Anonymkode: 7be2d...1a2 Dette er tull. Jeg traff min mann på en aktivitet. Han hadde kjæreste, mens jeg var singel. De hadde et ca 5 år langt forhold, men bodde ikke sammen. Det var er dysfunksjonelt forhold der alt handlet om henne, hun hadde all makt og tråkket han ned. Han hadde lenge, lenge tenkt på å komme seg ut av det forholdet, men hun truet og ba han om å bli. Jeg ble på en måte katalysatoren til et endelig brudd. Hun var så vant til å få viljen sin, så når han satte i gang dette bruddet, ble det ganske dramatisk. Hun truet med å ta livet av seg, plutselig døde det både onkler og tanter - så hun var sårbar og trengte han (ingen døde utenom en familievenn), hun truet med å anmelde han for voldtekt og for å ha stjelt penger av han. Hun gikk til alle vennene å snakket dritt om han, og klarte å snu flere av hans venner mot han osv. Hun visste ikke om meg da, og jeg tror det er bra.. Etter bruddet var ferdig, det tok nesten et år, ble vi fort et offisielt par og flyttet sammen etter kun noen måneder. Da begynte hun å stalke han i nærområdet, på butikken ol. Noen ganger gikk hun bort til han, enten for å prøve å snakke seg inn igjen, eller for å true han med at hun skulle komme på døren vår og "snakke" med meg. Vi har nå vært gift endel år, og jeg har aldri hatt mistanke om at han er utro. Han er 100% trofast, og han har ingen ønske om å gå gjennom det samme en gang til. Samt at han ikke vil utsette meg for noe slikt. Så det handler ikke alltid om personligheter. Anonymkode: af91f...5d1 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #16 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nå har det vært så mange tråder der det hevdes at en gang utro = alltid utro. Var mannen/dama i et forhold da dere møttes vil du aldri kunne stole på at ikke det samme skjer nå som du er i forhold med denne. Mye i samme gata. Jeg synes vi kan begynne å se i øynene at det ikke trenger å være sånn. Jeg har ikke sansen for utroskap og da jeg gikk på byen en kveld for mange år siden hadde jeg ingen intensjon om at det skulle bli begynnelsen på slutten av mitt daværende forhold. Jeg hadde heller ikke tenkt å falle for en gift mann med familie. Men slik ble det. Vi ble stormforelsket begge to og holdt tett kontakt etter det. Møttes så ofte som vi turte. Jeg avsluttet lett et dårlig forhold, han sa at han trengte mer tid. Det var tre måneder til han og familien skulle på en lenge planlagt ferie. Og denne tenkte han å være med på før han brøt ut, pga ungene. Jeg husker jeg kjente på redselen for at dette var en av de klassiske historiene der elskerinnen ble holdt på gress, og jeg bestemte meg for at det måtte skje noe raskt etter at de kom hjem, ellers skulle jeg bryte. Samtidig følte jeg at jeg kunne stole på han. Og det kunne jeg virkelig. Det var synd at en familie ble rammet, men det ville skjedd uansett ifølge han. Vi ble så forelsket at vi, som begge anser oss som genuint trofaste bare fulgte lysten. Det var galskap. Alle som sier de aldri kunne vært utro har nok ikke opplevd en slik forelskelse. For oss var det også kjærlighet. Vi har vært gift godt over 10 år og jeg kan ikke i min villeste fantasi tro at han ville være utro. Vi har det virkelig godt sammen. Dette var et lite spark ti de men "engang utro, alltid utro" Ønsker gjerne å høre andre historier som kanskje ikke har startet så "korrekt", men endt godt ❤️ Anonymkode: 84224...afa Hva vet du om han vil være eller har vært utro mot deg? De fleste som er i forhold aner ikke om parneren er utro, de går nok også rundt og tenker de har et perfekt forhold. Så mulig karma tar deg en dag også, hvem vet? Ektefru, hva er det? Er det et oppfunnet ord fra elskerinne til ektefru? Jeg selv hadde vært flau hadde jeg innledet et forhold til en annen mann når jeg selv var i et forhold eller om mannen var i et. Simpel oppførsel, klar å holde deg til du går ut av det du er i på en verdig måte. Anstendige mennesker går ikke og hodestups forelsker seg i andre når de er i forhold, du må dyrke frem den forelskelsen. Det sier ikke pare poff så er dere der begge to. Dere gjorde jo det, gikk bak ryggen på partneren deres, noe så simpelt og liten respekt for partner og barna Anonymkode: e82f6...dd7 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #17 Skrevet 14. august 2021 Geir Lippestad forteller åpent samme historie. Klart det er mulig å stifte familie med en som ikke er rett livet ut- og man kan treffe en med bedre kjemi selv om man er i et forhold.. Det som er trist er at dette involverer og knuser drømmene så mange flere en de to som finner lykken.. Anonymkode: 462ce...e76 1
Gjest Blondie65 Skrevet 14. august 2021 #18 Skrevet 14. august 2021 Utfordringen blir å finne den partneren som velger å starte et nytt forhold før det gamle er avsluttet og som ikke gjør det igjen (... og igjen ... og igjen ...). Hvorfor kan man ikke heller avslutte forholdet man er i når man oppdager at man er forelsket i en annen før en går så langt at en innleder et forhold? Må man sjekke "farvannet" før man bryter i det påstått dårlige forholdet - med barn og det hele?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #19 Skrevet 14. august 2021 Jeg var utro mot eksen min. Han var notorisk utro og jeg prøvde å redde forholdet. Til slutt, etter å ha blitt slitt ned til ingenting, var også jeg utro. Det var da jeg forstod jeg måtte forlate forholdet før det ødela meg helt. Jeg jobbet mye med meg selv i ettertid fordi jeg ikke ville bli en person som føler at utroskap er en mulighet. På mange måter så var utroskapen fra min side en etterlengtet åpenbaring som fikk meg ut av et skadelig forhold. Men jeg angrer også, det tok en del av uskyldigheten rundt kjærlighet og forhold ettersom jeg kjenner at terskelen for å tenke i de baner igjen er høyere enn den var tidligere. Jeg tror ikke jeg kommer til å være utro igjen. Jeg er i et kjærlig forhold og det er utenkelig å skulle såre ham på den måten, men jeg føler at jeg har gått inn en dør det er umulig å gå tilbake i. Hodet er på et annet sted og jeg må jobbe hardere for å takle "bagasjen" fra tidligere forhold. Anonymkode: 92949...a82 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #20 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Utroskap er alltid unødvendig og moralsk forkastelig. Hvis dere var så forelsket kunne dere ventet til han hadde avsluttet Anonymkode: 35ddd...799 Enig. Ts og andre som henne kan prøve å rettferdiggjøre handlingene sine, men uansett hva de kommer med så koker det ned til at slik egoisme aldri kan rettferdiggjøres. 💔 Anonymkode: e5e3f...2a4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå