AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #1 Skrevet 13. august 2021 Eller eldre enn det også? Hvor lang tid til det før du ble gravid etter at du sluttet? Hvis det tok litt tid - var du til utredning, og sa legen/gynekologen noe om at bruk av Cerazette var grunnen da? Anonymkode: 4d084...6c6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #3 Skrevet 14. august 2021 Hvordan kan p-piller være årsaken til at man ikke blir gravid? Om du går på felleskatalogen kan du se halveringstiden til cerazette. Om du ganger halveringstiden med 5 finner du ut hvor lang tid det tar før den er helt ute av kroppen. Det er ikke lang tid. Anonymkode: c6ba3...a18
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #4 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan kan p-piller være årsaken til at man ikke blir gravid? Om du går på felleskatalogen kan du se halveringstiden til cerazette. Om du ganger halveringstiden med 5 finner du ut hvor lang tid det tar før den er helt ute av kroppen. Det er ikke lang tid. Anonymkode: c6ba3...a18 Kroppen blir jo i ubalanse etter bruk av p-piller, så det er vel ikke unormalt at det går litt tid før den stabiliseres? Anonymkode: 4d084...6c6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 Folk selvrapporterer på ymse forum om at det har tatt så mye som 1,5 år før syklusen stabiliserer seg etter bruk av hormonprevensjon. Hvorvidt det faktisk er prevensjonen som er synderen eller om det er en tilfeldighet, tror jef Anonymkode: 49a15...a48
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Folk selvrapporterer på ymse forum om at det har tatt så mye som 1,5 år før syklusen stabiliserer seg etter bruk av hormonprevensjon. Hvorvidt det faktisk er prevensjonen som er synderen eller om det er en tilfeldighet, tror jef Anonymkode: 49a15...a48 *Tror jeg forskjellige leger vil svare ulikt på. Vurderer du å slutte eller har du allerede sluttet? Når du har bikket 38 ville jeg tatt kontakt med gynekolog (for) tidlig, heller enn (for) sent, om det er noe som skurrer eller tar tid. Anonymkode: 49a15...a48
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 Nå var jeg "bare" 35, men jeg ble gravid med en gang etter at jeg sluttet, sluttet i april og tok positiv test i juni. Anonymkode: 769c9...cf7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 Ble gravid som 39-åring tre måneder etter siste pille med cerazette. Anonymkode: a549d...a94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå