AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #1 Skrevet 13. august 2021 Erfaring med stilnoct? Imovane har begynt å miste effekten og fastlegen anbefaler stilnoct, men jeg er usikker på mye tabletter. Så lurer på hvor fort virker stilnoct? Det står på nett at de skal tas rett før leggetid og ikke 30 min før. Funker de så fort? Synes det høres litt skummelt ut at de må tas i det man legger seg og ikke litt før. Anonymkode: 48cbc...cc2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #2 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Erfaring med stilnoct? Imovane har begynt å miste effekten og fastlegen anbefaler stilnoct, men jeg er usikker på mye tabletter. Så lurer på hvor fort virker stilnoct? Det står på nett at de skal tas rett før leggetid og ikke 30 min før. Funker de så fort? Synes det høres litt skummelt ut at de må tas i det man legger seg og ikke litt før. Anonymkode: 48cbc...cc2 Her burde faktisk legen finne en annen løsning enn å skrive ut nye piller. Imovanen har sluttet å virke fordi kroppen har vendt seg til den? Hvor mye og hvor lenge har du brukt de ? Anonymkode: 9a9a4...97e 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #3 Skrevet 13. august 2021 Tviler på at Stilnoct virker noe bedre enn Imovane, men de virker ganske fort. På tom mage tar det ca 20 min. Ellers kan det ta litt lenger tid. Best å ta den idet du legger deg ja. Anonymkode: 086bf...7f5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #4 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her burde faktisk legen finne en annen løsning enn å skrive ut nye piller. Imovanen har sluttet å virke fordi kroppen har vendt seg til den? Hvor mye og hvor lenge har du brukt de ? Anonymkode: 9a9a4...97e Kan ikke si dose på grunn av reglene på KG, gått på dem daglig i 8 år. Av og på, nå og da men hadde de tilgjengelig i 2 år før det. Planen er å ta normal dose stilnoct og kun bruke dem i 5 dager også over på circadin. Er bekymret for å bli slått helt ut av stilnoct på sekundet jeg tar dem og får panikk. Siden jeg er så vandt til høy dose av imovane og bruker lang tid på å faktisk sovne siden kroppen er så vandt til dem. Har utsatt avslutningen og nedtrappingen på grunn av det. Er enig i at leger ikke burde gi imovane og slike piller uten å tenke seg nøye om. Fikk dem av min forrige lege helt ukritisk og uten å prøve noe lettere som circadin eller Seroquel først. Det å prøve en annen type i et forsøk på å slutte er et av mange forsøk på å slutte. -ts Anonymkode: 48cbc...cc2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #5 Skrevet 13. august 2021 Fikk Stilnoct da jeg var innlagt. Måtte ta den i senga fikk jeg beskjed om... Så tannpuss og alt annet først. Anonymkode: 28e90...1c1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #6 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan ikke si dose på grunn av reglene på KG, gått på dem daglig i 8 år. Av og på, nå og da men hadde de tilgjengelig i 2 år før det. Planen er å ta normal dose stilnoct og kun bruke dem i 5 dager også over på circadin. Er bekymret for å bli slått helt ut av stilnoct på sekundet jeg tar dem og får panikk. Siden jeg er så vandt til høy dose av imovane og bruker lang tid på å faktisk sovne siden kroppen er så vandt til dem. Har utsatt avslutningen og nedtrappingen på grunn av det. Er enig i at leger ikke burde gi imovane og slike piller uten å tenke seg nøye om. Fikk dem av min forrige lege helt ukritisk og uten å prøve noe lettere som circadin eller Seroquel først. Det å prøve en annen type i et forsøk på å slutte er et av mange forsøk på å slutte. -ts Anonymkode: 48cbc...cc2 Ganske kritikkverdig at legen da skriver ut nye medisiner som er like avhengighetsskapende Anonymkode: 9a9a4...97e 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #7 Skrevet 13. august 2021 Den funker omtrent som imovane. Kanskje litt raskere. Ikke bekymre deg for å slukne mens du pusser tennene 🤣 men som alle innsovningstabletter fungerer de aller best om du er ferdig med aktiviteter, har lagt deg i mørket, fått senket blodtrykket, lagt fra deg mobilen og er klar for å sovne. Anonymkode: 70f20...c35 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #8 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ganske kritikkverdig at legen da skriver ut nye medisiner som er like avhengighetsskapende Anonymkode: 9a9a4...97e Forstår den, men i teorien så skal det lette på seponeringsplagene og gjøre det lettere å slutte. Siden jeg har gått på kun én type medisin i så mange år, uten pause eller bruk av andre. Så kan det å bruke en annen siste uken lette på symptomene. -ts Anonymkode: 48cbc...cc2
Nicathv Skrevet 13. august 2021 #9 Skrevet 13. august 2021 Zolpidem-tabletter (f.eks Stilnoct) fungerer veldig raskt, ja. Tar effekt 15-25 minutter etter man har svelget dem.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #10 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tviler på at Stilnoct virker noe bedre enn Imovane, men de virker ganske fort. På tom mage tar det ca 20 min. Ellers kan det ta litt lenger tid. Best å ta den idet du legger deg ja. Anonymkode: 086bf...7f5 Imovane fungerer ikke i det hele tatt på meg! Ts, jeg bruker stilnoct av og til, eller etter behov. Jeg er ikke avhengig av de, men av sobril og stilnoct tar lang tid for meg før den virker, selvom de ikke skal det. Siden du er vandt til imovane kan det godt hende det tar lang tid for deg også før du kjenner effekten. Tror ikke du vil bli slått helt ut når du har toleranse fra før, men gjør som legen sier å ta den på sengekanten. Hos meg virker den ikke før etter en god time, men da blir jeg søvnig og sovner med en gang. Anonymkode: 4c073...d75
_popcorn_ Skrevet 13. august 2021 #11 Skrevet 13. august 2021 Ryddet for diskusjon om medisindosering. _popcorn_, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå