Gå til innhold

datan min funker ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har klart å slått av datan ved å trykke på av/på knappen.. men det jeg SKAL gjøre er å trykke på "slå av datamaskinen" innpå datan, så den slår av seg selv.. når jeg skulle slå på datan igjen, så kom det: datan ble oppstarten ikke uten feil, så får jeg noen altenativer jeg kan gjøre... trykk på sikkerhetsmodus, sikkerhetsmodus med nettverk, slå på maskinen på vanlig måte..noe i den duren..

men avogtil blir skjermen helt svart.. jeg får jo ikke til å gjøre noe! trykker jeg på alternativene, så funker det heller ikke! hva har jeg gjort galt? har jeg ødelagt datamaskina? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
..noe i den duren..

men avogtil blir skjermen helt svart.. jeg får jo ikke til å gjøre noe! trykker jeg på alternativene, så funker det heller ikke! hva har jeg gjort galt? har jeg ødelagt datamaskina?  :roll:

Har du trykt på knappen nede til høyre på skjermen også kanskje?

Vil ikke tro du ødelegger noe som helst om du slår av med hovedbryteren.... :)

Skrevet

Hei!

Det gjør ikke noe om du slår av PC-en på denne måten en sjelden gang. Den vil automatisk spørre om de valgene du nevnte, og da kan du starte maskinen på nytt, på vanlig måte.

Har du fått til å starte den på nytt igjen, på vanlig måte?

Skrevet

Du bør ikke slå av datamaskina for mange ganger på den måten, det var et nokså kjent problem for mange datafrikere når Win95 hadde vært en stund at det kunne få dataen til å kræsje. Jeg har selv opplevd det, men for min del var det ikke noe stort problem. Men de aller fleste her i landet må gå til noen som er kyndig og det vil ofte si masse penger, dessverre. Jeg har selv jobbet på med å fikse dataer for en bedrift og vi tok 600timen så det er ikke å anbefale.

Windows kan være "ømfintlig" så du bør gjøre det sånn som Windows vil :-p

Visst du vil prøve deg på et operativ system som er mer stabilt så kan du prøve Linux ;)

Lykke til videre med dataen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...