Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er 20 uker gravid i dag og har noen dager gått med mild feber som har kommet og gådd litt. I dag var jeg og tok korona test for sikkerhetsskyld. Men nå er febern på 39,6 og jeg blir bekymret for hun lille i magen 😔 er redd for å knaske mye paracet også med tanke på den lille. 

Har også smerter i øyehulene/rundt øynene når jeg ser en annen vei en rett fram, som resulterer i hodepine. 

Nå er det jo fredags kveld, så hvis jeg skal ringe noen nå så er det jo evt på akutt vakt på sykehus. Vet ikke om jeg skal gjøre det eller ta mer smertestillende og se det an til i morgen? 

Noen med gode råd til en fortvilt gravid? 

Anonymkode: dd12c...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracet går helt fint å ta som gravid, jeg hadde ringt legevakten bare for å høre om de hadde noen andre tips. God bedring ❤️

Anonymkode: 4e5a5...03a

• Liker 2
Skrevet

Ikke vær redd for å ta Paracet (innenfor dosen gravide kan ta), viktig å ikke gå med høy feber over tid. Det er alltid lov å ringe legevakten om du er usikker/bekymret😊

Anonymkode: 53e49...6a4

Skrevet

Du burde jo virkelig ha testet deg for corona tidligere! Du skal ha blodfortynnende om du får corona i graviditeten! Fare for blodpropp i morkaka.

Anonymkode: 22cd7...bf8

• Liker 1
Skrevet

Du har tatt en test, du tar paracet, og så ringer du legevakta om du blir skikkelig dårlig.

Anonymkode: 6e470...0ca

Skrevet

Høres ut som korona. Mannen min startet det sånn. Vondt bak øynene.

Skrevet

Lever du, ts?

Skrevet

Ts her, fikk svar på korona test nå, den er heldigvis negativ 👌

Anonymkode: dd12c...23a

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du burde jo virkelig ha testet deg for corona tidligere! Du skal ha blodfortynnende om du får corona i graviditeten! Fare for blodpropp i morkaka.

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Lever du, ts?

Ta nå og slapp av. Ingen grunn til hysteri. Hva skal du oppnå med det, skremme noen?

Anonymkode: 88d04...e0a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

For en unødvendig kommentar. 

Anonymkode: fb663...0ce

• Liker 1
Skrevet

Ved feber over 39 i svangerskapet skal man kontakte lege. Det kan ha uheldige konsekvenser for fosteret dersom mor går med en infeksjon. Det er tidlig med svangerskapsforgiftning i uke 20, men med tanke på symptomene dine bør du nevne dette for legen. Helst i dag :)

Anonymkode: ee36f...e6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

For en unødvendig kommentar. 

Anonymkode: fb663...0ce

Det er det absolutt ikke. Det er direkte uansvarlig å få feber i graviditeten uten å sjekke om det kan være corona.

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ta nå og slapp av. Ingen grunn til hysteri. Hva skal du oppnå med det, skremme noen?

Ingen grunn til hysteri?

fra uke 20 øker risikoen for blodpropp i morkaka, for tidlig fødsel og svangerskapsforgiftning ved covid-19. Dette kan man umulig vite om man suller rundt med feber uten å teste seg. 

• Liker 1
Skrevet

Bihulebetennelse?

Anonymkode: 0b25c...c6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen grunn til hysteri?

fra uke 20 øker risikoen for blodpropp i morkaka, for tidlig fødsel og svangerskapsforgiftning ved covid-19. Dette kan man umulig vite om man suller rundt med feber uten å teste seg. 

Nå har ikke ts covid, så hvorfor fortsetter du å snakke om dette?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...