Gå til innhold

Hvordan forandrer dere planlagt samvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk fra min eks pga vold og bor nå alene med barna, tenåringer på 13 og nesten 17 år. De har fast samvær en ettermiddag i uka. Problemet er imidlertid at eksen stadig flytter på hvilken dag det er, uten å spørre eller informere meg. Han bare sender melding til barna. Jeg synes dette er uryddig, det bryr han seg ikke om.  

Jeg får ikke vite når samværet er, og det kan plutselig kræsje med en avtale, et besøk, en planlagt middag osv. 

Er det jeg som er vanskelig? Hvordan foregår endring i samvær hos dere? Og hva - om noe - kan jeg ev gjøre med det? 

Anonymkode: d1b87...532

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Be ungene om å alltid gi deg beskjed før de svarer. Passer det, greit nok, passer det ikke, så passer det ikke. 

Nå er ungene såpass store at du snart slipper å ha kontakt med eksen i det hele tatt.

Siden han er en mishandler og det kun handler om en ettermiddag i uka, hadde jeg droppet å gjøre noe mer ut av det. 

Men, på avtalt samvær, er det han som SKAL forholde seg til avtalt tid, om han mister en dag, må han vente til neste uke. Så er det opp til deg om du orker å ta kampen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...