Gå til innhold

Han sier han jobber hemmelig for forsvaret

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tiuren skrev (Akkurat nå):

Dersom du sier det er sånn så skal ikke jeg krangle med deg, jeg har bare sett deler av verden :) 

Praksisen er nok forskjellig avhengig av beliggenhet/avdeling osv, og det er ikke sikkert at du er vant med det. 

Men det er fullt lov å jobbe sivilt utover stillingen sin i Forsvaret. Selv på høy sikkerhetsklarering, selv om det høres rart ut for noen av dere. Så at han har to jobber er faktisk ingen rødt flagg. Kanskje tvert imot, det er en mann som legger inn høy innsats for å tjene bedre? 

Anonymkode: d4090...449

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det stinker "ukomfortabel" og "usikker" nyansatt av han. Og det er som sagt helt vanlig til man vokser på seg rollen, tittelen og erfaringen med å leve slik. 

Gi han tid. Såfremt dette er det eneste røde flagget hans så har du ingen god grunn for å gi slipp. For alt du vet så kan han være et kupp etter hvert. 

Men pass deg for selvskryt, opphausing, kontinuerlig mystikk, kontinuerlig paranoia osv for å gjøre seg selv bedre enn hva man er. Det er ikke greit, og da ligner det med på en usunn miljøskade. 

Takk for gode innspill 👍 Han snakker ikke mye om dette altså. Mulig det fremstod slik i måten jeg skrev på. 

Anonymkode: 6c1c3...cc8

• Liker 1
Skrevet

Eller så løy han på seg spennende jobb for å få pult, og nå som det ble mere seriøst enn først antatt så unngår han temaet fordi han ikke vil innrømme at han løy. 

Skrevet

Kanskje han er flau over en jobb han har. Spørsmålet er vel hvor godt du liker mannen til tross for en jobb. 

Anonymkode: 73720...7ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for gode innspill 👍 Han snakker ikke mye om dette altså. Mulig det fremstod slik i måten jeg skrev på. 

Jeg sier bare lykke til! Utforsk litt. Men gjerne prøv å unngå å stille spørsmål du vet du ikke kan få svar på (for noenganger kan det bli i overkant og/eller ubehagelig), samt godta at han aldri kan snakke om jobb med deg eller dine rundt deg. Det er faktisk noe som må tilvennes, og min samboer og familie slet veldig med dette ettersom ALLE liksom skal snakke jobb. Det er et dagligdags samtaleevne til vanlig. Så det er rart å ha en partner som ikke kan det. Men det tilvennes fort. 

Utover det må du gjerne også akseptere at han er ute og reiser uten at du vet nøyaktig hvor han er og hva han gjør. Trøst deg med at dette er sjeldent særlig mystisk selv om det virker slik :) 

Nyt livet, og se heller etter andre røde flagg enn jobben hans! :) 

• Liker 3
Skrevet

Har du møtt noen av hans venner og familie?

• Liker 1
Skrevet
Saph skrev (6 minutter siden):

Eller så løy han på seg spennende jobb for å få pult, og nå som det ble mere seriøst enn først antatt så unngår han temaet fordi han ikke vil innrømme at han løy. 

Vel, den jobben fikk jeg vite om lenge etter vi hadde pult første gang 😉 og den vanlige jobben er ikke noe spesielt spennende...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje han er flau over en jobb han har. Spørsmålet er vel hvor godt du liker mannen til tross for en jobb. 

Anonymkode: 73720...7ed

Har vært på den andre jobben hans som er helt ordinær (type yrkesfag jobb). Bryr meg ikke noe om status der, for han er snill og handy så veldig fornøyd med det.

Skrevet
minister-mio skrev (8 minutter siden):

Har du møtt noen av hans venner og familie?

Ja, kollegaer, et par gode venner og søsteren hans. Skal nok møte foreldrene når de kommer til byen neste gang (de bor langt unna).

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg sier bare lykke til! Utforsk litt. Men gjerne prøv å unngå å stille spørsmål du vet du ikke kan få svar på (for noenganger kan det bli i overkant og/eller ubehagelig), samt godta at han aldri kan snakke om jobb med deg eller dine rundt deg. Det er faktisk noe som må tilvennes, og min samboer og familie slet veldig med dette ettersom ALLE liksom skal snakke jobb. Det er et dagligdags samtaleevne til vanlig. Så det er rart å ha en partner som ikke kan det. Men det tilvennes fort. 

Utover det må du gjerne også akseptere at han er ute og reiser uten at du vet nøyaktig hvor han er og hva han gjør. Trøst deg med at dette er sjeldent særlig mystisk selv om det virker slik :) 

Nyt livet, og se heller etter andre røde flagg enn jobben hans! :) 

Du oppklarte mye for meg! Tusen takk 😊

• Liker 1
Skrevet

Vi har avtale med forsvaret for å lage briller til de. Noen har faktisk så hemmelig jobb at de kan ikke si hvor langt det er til PC skjermen, hvor mange skjermer de ser på osv.  Så der er mulig at han ikke kan fortelle.

Anonymkode: 37f0e...90a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, kollegaer, et par gode venner og søsteren hans. Skal nok møte foreldrene når de kommer til byen neste gang (de bor langt unna).

Bare et tips, at hvis dette er reelt, burde du ikke gi noe mer informasjon nå. Her kommer det ut flere ting. 

Anonymkode: 3d756...490

• Liker 1
Skrevet

Vi har avtale med forsvaret for å lage briller til de. Noen har faktisk så hemmelig jobb at de kan ikke si hvor langt det er til PC skjermen, hvor mange skjermer de ser på osv.  Så der er mulig at han ikke kan fortelle.

Seriøst? :laugh:

Kanskje de kan være tydeligere når de faktisk får brillene:)

• Liker 11
Skrevet

Jeg hadde tenkt han hadde en rimelig alvorlig psykisk sykdom med paranoia osv som hovedtrekk. 

Noen i PST/Forsvar kan faktisk ikke si hva de jobber med - men de dikter opp noe plausibelt.

Som for eksempel at de jobber i det tilknyttede departementet osv. 

Han er syk, og du bør seriøst backe off. 

• Liker 3
Skrevet

Idiotisk mye fjerndiagnosering her med alvorlige lidelser som dere har NULL grunnlag for å påstå.

Nå må dere gi dere! 

Hadde han vært alvorlig psykisk syk så hadde nok TS fanget det opp for lenge siden.

Og absolutt ingenting i HI eller hva TS skriver tilsier at han lider av alt som dere har diagnosert han med.

• Liker 4
Skrevet
visp skrev (16 minutter siden):

Seriøst? :laugh:

Kanskje de kan være tydeligere når de faktisk får brillene:)

Ja, det er høvelig vanskelig. Men har hatt det noen ganger nå. Så setter på de prøvebrillen med en ca styrke, ber de se seg rundt i rommet og se for seg hvordan det vil være ifht jobben. Ofte så snur jeg ryggen til å gjøre noe i skapet/skuffen o.l mens de sitter å vurderer selv.  Men hadde ALDRI I livet sett for meg at de faktisk ikke kan si hvor langt det er til skjermen 🤣

• Liker 1
Skrevet (endret)

En ting til: i FSK, mjk og etterretningsbataljonen har de familiedager og man presenterer kjæresten for kollegaer i pst, det jeg kjenner til av e-tjenesten og på befalsskolen for etterretning og språk. I etterretningsmiljøene er det forresten mange som er i slekt med hverandre. 

Endret av Majer
Skrevet

Kjenner en fyr med en lignende type jobb (privat NGO, ikke forsvaret). Han fikk klar beskjed fra sjefen om at han måtte slette Facebook-profilen, men fikk beholde den da han foreslo å droppe profilbilde og bruke tullenavn.

Anonymkode: 21e13...8da

Skrevet
Majer skrev (1 minutt siden):

En ting til: i FSK, mjk og etterretningsbataljonen har de familiedager og man presenterer kjæresten for kollegaer i pst, det jeg kjenner til av e-tjenesten og på befalsskolen for etterretning og språk. 

Dette må gjelde spesifikke avdelinger. Det er ingen generell praksis, faktisk. 

Skrevet (endret)

Dette må gjelde spesifikke avdelinger. Det er ingen generell praksis, faktisk. 

Er man ansatt på "kontrakt" er det selvfølgelig annerledes, men da jobber man gjerne i utlandet og presenterer kjæresten for de vanlige kollegaene sine. Veldig suspekt om man blir spanet i utlandet og det ikke finnes informasjon. Viktig å virke normal og det gjør man ikke om man ikke er søkbar.  

Endret av Majer
  • Liker 1
Skrevet
Majer skrev (Akkurat nå):

Er man ansatt på "kontrakt" er det selvfølgelig annerledes, men da jobber man gjerne i utlandet. 

Neida, man kan være fulltidsansatt og da også ha lang erfaring, og enda ikke ha opplevd det du skisserte. Som sagt, praksisen er nok svært forskjellig. Avdelingene har også forskjellig nøkkelord, så det varierer naturlig hvor mye familier og ansatte eksponeres for hverandre. Det finnes også flere avdelinger hvor partneren ikke engang aner hvem samboeren jobber med. Min samboer gjennom 10 år visste bare om et håndfull av mine kolleger, og var aldri involvert i noe sosiale tilsetninger. Ikke fordi man ikke kunne eller burde, men... fordi det er slik. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...