Gå til innhold

Han sier han jobber hemmelig for forsvaret

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

😂 Det er overhodet ikke vanlig å ha Forsvaret som deltidsjobb. Det er det dummeste jeg har lest på KG denne uken 😂

Ser jeg misforstod deg. Men det er fordi du har misoppfattet meg. 

Du skrev at det ikke var vanlig å ha Forsvaret som deltidsjobb. Det har du forsåvidt rett i. Det er ikke vanlig, selv om det skjer det også, og derav ikke er direkte latterlig det heller. Men det jeg skrev var at det var vanlig å ha deltidsjobb når du jobbet i Forsvaret. Altså en småjobb på siden av Forsvaret. Det er det jeg har ment hele tiden. Hvis det var utydelig så tar jeg det på min kappe. 

Anonymkode: d4090...449

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke lest svarene på side 2-9, men vil bare si;

En mann som forsøker å gjemme seg slik lever et dobbeltliv. Nesten 100% sikkert. Jeg har to nære som jobber med forskjellige ting i Forsvarets e-tjeneste. Begge er på facebook med fullt navn. Har naturligvis lagt på en del beskyttelse slik at ikke all info om dem er offentlig tilgjengelig, men deler helt normalt for oss som er venner. De er søkbare på 1881, har vipps og messenger og full pakke. 

Jeg tror ikke et ord av hva han sier. Ingen jobber er så hemmelige. 

Jeg har to venninner som er veldig skeptiske til "alt". De er ikke på fb eller andre SoMe, annet enn at hun ene har en anonym instagramkonto som hun bruker for å følge sine ting. De er begge over-opptatt av alt som kan gå galt, veldig skeptiske til å bruke finn.no f.eks, og kjøper ikke gatemagasiner via vipps. De er virkelig overopptatte av at ikke id-en skal komme på avveie, sånn til det ekstreme. Men selv ikke de lar dette stoppe dem i datingsammenheng. 

Jeg ville avslutta det der. Bare si det rett ut, alt dette hemmelighetsstyret blir for overveldende for deg. 

Anonymkode: 2ada4...ecb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2021 den 20.02):

Daten min sier han jobber for Forsvaret men at oppgavene hans der er hemmelige. Han virker på grensen til paranoid noen ganger for han vil ikke at noen skal kunne oppsøke han. Han har fake navn på FB og andre sosiale medier og ingen kontaktinfo på gule sider osv. Det tok ganske mange dater før jeg fikk vite navnet hans, men har sett bankkortet hans så vet at han ikke lyver om det.

Jeg har begynt å like denne mannen, men synes det er vanskelig å ikke vite hva han jobber med og hvorfor han virker litt redd for at «noen» skal finne han. Han vil ikke fortelle mer, for han «får ikke lov». Skal jeg tro på dette? Noen som har opplevd lignende?

Jeg har vært hjemme hos han flere ganger og han har et helt normalt og fint hjem, han er snill og god med meg, men dette med jobben får meg til å lure veldig 🤔 Skjuler han noe som vil endre mitt syn på han... Eller er det slik i Forsvaret at man ikke får si noen detaljer om det man jobber med?

Anonymkode: 6c1c3...cc8

Dette stemmer nok ikke. Han er under instruks om å oppgi en annen jobb i forsvaret. Ikke at han jobber med «hemmelige» oppgaver.

Han lyver dessverre. 

Når jeg møter nye som spør meg om jobben min, så svarer jeg at jeg jobber i Forsvarets forsyningskommando feks. Spørs litt hvor i landet man bor. Mange oppgir at de jobber i luftforsvaret da man ofte kan være tilknyttet en av landets store flyplasser som i tillegg har en militær del (Gardermoen, rygge, ølandet/værnes, Bodø etc uten at det virker usannsynlig.

Daten din jobber dessverre ikke i e-tjenesten, FSK/HJK osv.

Anonymkode: 93577...feb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette utvikler seg til et seriøst forhold må jo partneren til ts reklassifiseres. Da må ts, avhengig av nivå, godkjenne å også bli kontrollert. Kan du ikke spørre ham om dette ts? Ikke nødvendigvis direkte, men om denne "hemmelighetsgreia" vil ha noe å si for forholdet deres. 

Anonymkode: 0b459...36f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har ikke lest svarene på side 2-9, men vil bare si;

En mann som forsøker å gjemme seg slik lever et dobbeltliv. Nesten 100% sikkert. Jeg har to nære som jobber med forskjellige ting i Forsvarets e-tjeneste. Begge er på facebook med fullt navn. Har naturligvis lagt på en del beskyttelse slik at ikke all info om dem er offentlig tilgjengelig, men deler helt normalt for oss som er venner. De er søkbare på 1881, har vipps og messenger og full pakke. 

Jeg tror ikke et ord av hva han sier. Ingen jobber er så hemmelige. 

Jeg har to venninner som er veldig skeptiske til "alt". De er ikke på fb eller andre SoMe, annet enn at hun ene har en anonym instagramkonto som hun bruker for å følge sine ting. De er begge over-opptatt av alt som kan gå galt, veldig skeptiske til å bruke finn.no f.eks, og kjøper ikke gatemagasiner via vipps. De er virkelig overopptatte av at ikke id-en skal komme på avveie, sånn til det ekstreme. Men selv ikke de lar dette stoppe dem i datingsammenheng. 

Jeg ville avslutta det der. Bare si det rett ut, alt dette hemmelighetsstyret blir for overveldende for deg. 

Anonymkode: 2ada4...ecb

Dette stemmer. Jeg har også Facebook, snap, insta etc. men innholdet er heller sparsomt ☺️

I tillegg har jeg jo selvfølgelig aldri med meg privat tlf, laptop osv når jeg er på jobb andre steder en i Norge.

Det mest slitsomme for de rundt, er ikke uvissheten om hva jeg jobber med, men usikkerheten om når jeg er hjemme eller på jobb.

Jeg kan komme hjem klokken 1600 en dag, og neste dag kan fort bli 8 uker uten at noen av de rundt vet hvor jeg er eller når jeg kommer hjem. Det er ikke noe artig. Ofte vet jo jeg god tid i forveien når jeg skal «ut», men kan ikke informere de rundt før kort tid før avreise. Ofte vet jeg når jeg kommer hjem, men ikke alltid.

Anonymkode: 93577...feb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i forsvaret, i en stilling som krever høyeste sikkerhetsklarering. 

Vi blir brifet om hvordan å forholde oss til privatlivet, og i enkle trekk går det på:

- Ikke fortell hvor du jobber, hva du jobber med, eller hvem du jobber med. "Jeg jobber i forsvaret" holder i massevis.

- Ikke del informasjon om din jobb / ansettelse på sosiale medier. 

Utenom det, så har jeg helt normalt liv og tilværelse på sosiale medier. Kjenner ikke en eneste person som bruker fake navn/alias, o.l. Alle mine medarbeidere bruker fult navn på sosiale medier. 

Anonymkode: e63fa...14c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg er imponert over ekspertisen på KG om hvordan personell fra forsvaret opptrer, hvordan prosedyrene er og ikke minst hvor mange som har praktisk kunnskap. Høy andel av ansatte med rød klarering henger altså på KG? Og snakker gjerne om praksis? Jeg som aldri har satt mine bein på innsiden av en uniform blir jo rent overveldet. Helt med på at mannen til TS høres noe spesiell ut, men ut fra hva som skrives av andre så er han jo i godt selskap blant statens ansatte.

Anonymkode: 7e8b6...2e9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser første innlegg sliter jeg litt med å tolke om det er han som er overkant paranoid/skrytete, eller om det er du som maser for mye, eventuelt begge deler. Jeg har venner/dates som har jobba med grå tjenester, både i forsvaret og til dels i politiet, og de har bare sagt hva de jobber med, og at de ikke kan fortelle så mye fra jobben, og da har jeg respektert det, og så har det ikke blitt noe større sak enn det, og etterhvert som de har fått tillit til meg har de fortalt litt mer. De har hatt FB, under eget navn, men begrenset profil og veldig nøytral og "normal" aktivitet. Ikke søkbart tlfnummer og adresse er ganske vanlig, men det er det jo også mange andre som har. 

Anonymkode: 030f4...668

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til HI

jeg har ikke lest svarene du har fått, men vil fortelle «min» historie.

Flere i min umiddelbare nærhet jobber klassifisert i forsvaret og i politiet. Jeg aner ikke hva de egentlig driver med. Jeg er såpass nærme disse at de (en gang i året, tror jeg) sjekker meg og min vandel også. Disse må altså få en slags tillatelse til å ha kontakt med meg. 

JEG vet at de jobber «hemmelig», men få andre vet det. Ingen av de ville sagt dette til noen etter få dates. De har alle en historie de forteller;  De jobber i forvarer med ditt og datt; kjedelige greier, data, blablabla, noen ganger reiser jeg litt, da er jeg stasjonert på en flyplass, kjedelig og langtekkelig, blablabla».

Majoriteten av de i min umiddelbare familie som jobber med dette driver med data, men et par stk er særs godt trent, har dratt til Afghanistan osv, så jeg antar de er bakkestyrke, men det vet jeg altså ikke. 

likevel, INGEN av de ville noen gang avslørt at de jobber «hemmelig» for forsvaret så sant det ikke var nødvendig informasjon, og ingen sv de oppfører seg som paranoid. Man er forsiktig i møte med nye, tette relasjoner, så sier man ifra til sine ledere som må klassifisere de nye relasjonene. Enkelt og greit.

Anonymkode: f8aa7...e3a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-13 den 20.02):

Daten min sier han jobber for Forsvaret men at oppgavene hans der er hemmelige. Han virker på grensen til paranoid noen ganger for han vil ikke at noen skal kunne oppsøke han. Han har fake navn på FB og andre sosiale medier og ingen kontaktinfo på gule sider osv. Det tok ganske mange dater før jeg fikk vite navnet hans, men har sett bankkortet hans så vet at han ikke lyver om det.

Ser ikke noe problem med falskt navn på sosiale medier eller å sperre nummer for opplysningstjenester. Det er da noe enhver som bryr seg om privatliv bør gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann var regnskapsfører med en helt sinnsykt lønn. 

Gikk opp for meg at han kanskje ikke var regnskapsfører når halve kirken bestod av mennesker i militær uniform.

Dette skjedde på 80tallet

Anonymkode: 8cd61...2b4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gikk opp for meg at han kanskje ikke var regnskapsfører når halve kirken bestod av mennesker i militær uniform.

Halve kirken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnenavn skrev (9 minutter siden):

Halve kirken? 

Du reagerte på at "halve kirken" var kollegaer, men ikke påstanden om at en i Forsvaret hadde helt sinnsyk lønn? 😛

Anonymkode: b6528...bab

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/16/2021 at 2:30 AM, AnonymBruker said:

Jeg må innrømme at jeg er imponert over ekspertisen på KG om hvordan personell fra forsvaret opptrer, hvordan prosedyrene er og ikke minst hvor mange som har praktisk kunnskap. Høy andel av ansatte med rød klarering henger altså på KG? Og snakker gjerne om praksis? Jeg som aldri har satt mine bein på innsiden av en uniform blir jo rent overveldet. Helt med på at mannen til TS høres noe spesiell ut, men ut fra hva som skrives av andre så er han jo i godt selskap blant statens ansatte.

Anonymkode: 7e8b6...2e9

Ikke alle stillinger som krever høyeste klarering er superhemmelige operative stillinger (spesialstyrkene, spion/MI-operatør, osv.), de fleste er faktisk sivile stillinger i f.eks e-tjenesten. Mange av disse stillingene er helt ordinære kontorjobber, som du finnes på f.eks Finn.no eller NAV.

Anonymkode: e63fa...14c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.8.2021 den 18.21):

Du reagerte på at "halve kirken" var kollegaer, men ikke påstanden om at en i Forsvaret hadde helt sinnsyk lønn? 😛

Anonymkode: b6528...bab

😂😂 Neida, men forstod ikke helt i hvilken sammenheng «halve kirken» var full av uniformer? 🙈 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Kvinnenavn said:

😂😂 Neida, men forstod ikke helt i hvilken sammenheng «halve kirken» var full av uniformer? 🙈 

Det er vel bare 2 muligheter, en veldig koselig en og en veldig trist en

Anonymkode: efd92...c28

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 2021-8-13 den 20.06):

Dette høres lite troverdig ut, særlig det med falskt navn. De fleste med slike stillinger vil rett og slett oppgi en annen jobb (gjerne noe kjedelig så folk ikke spør for mye), men være ærlig på alt annet. Det er jobben som er hemmelig, ikke alt det andre. Da er det veldig ulogisk å fortelle om dette på første date, men lyve om resten.

Anonymkode: 3d753...151

Min mann og hans kolleger jobber i forsvaret. Ikke en eneste av dem har fullt navn på Facebook, samme med hans venner som jobber i politiet. Jeg visste heller ikke etternavnet hans i starten. Han hadde ingen veldig hemmelig stilling, men ingen av dem er spesielt gira på å fortelle hvermansen om hvor de jobber og med hva osv fordi de faktisk driver med en del sikkerhetsarbeid og info som ikke skal ut. Vi er gift i dag og jeg og familien min måtte sikkerhetsklareres etter en liten stund sammen. Det tok også en god stund før han i detalj fortalte meg hva han faktisk gjorde.

Er forøvrig enig i de som sier at han lager en del drama rundt det for der er jo ikke vanskelig å bare si jeg jobber i forsvaret og å lage en veldig overfladisk versjon. Likevel så er det mange som rett og slett ikke ønsker å dele så tidlig.

Anonymkode: 74eac...8d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min mann og hans kolleger jobber i forsvaret. Ikke en eneste av dem har fullt navn på Facebook, samme med hans venner som jobber i politiet. Jeg visste heller ikke etternavnet hans i starten. Han hadde ingen veldig hemmelig stilling, men ingen av dem er spesielt gira på å fortelle hvermansen om hvor de jobber og med hva osv fordi de faktisk driver med en del sikkerhetsarbeid og info som ikke skal ut. Vi er gift i dag og jeg og familien min måtte sikkerhetsklareres etter en liten stund sammen. Det tok også en god stund før han i detalj fortalte meg hva han faktisk gjorde.

Er forøvrig enig i de som sier at han lager en del drama rundt det for der er jo ikke vanskelig å bare si jeg jobber i forsvaret og å lage en veldig overfladisk versjon. Likevel så er det mange som rett og slett ikke ønsker å dele så tidlig.

Ikke en eneste av dem hadde ekte navn på Facebook, skulle det stå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-16 den 11.02):

"Helt sinnsyk lønn" i forsvaret ja....... 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-13 den 20.14):

Ser jeg skrev at det tok flere dater før jeg fikk navnet hans, jeg fikk fornavnet han fra første stund altså. Glemte også å si at han har en annen «kjedelig» jobb. Synes bare det er så sært å være så engstelig... men kanskje han bare prøver å gjøre seg spennende 😂 Blir jo skeptisk...

Anonymkode: 6c1c3...cc8

Høres ut som om han driver med noe kriminelt.

Anonymkode: 69320...d03

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...