Gå til innhold

Han sier han jobber hemmelig for forsvaret

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kaster ut en brannfakkel. Dette er kanskje ikke lov å diskutere her, men - kan det hende at han lever på kode 6 eller 7, og at han dikter opp en dekkhistorie med jobben fordi han ikke har lov til å fortelle om sitt forrige liv?

Endret av Gjenferdet
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Jeg kaster ut en brannfakkel. Dette er kanskje ikke lov å diskutere her, men - kan det hende at han lever på kode 6 eller 7, og at han dikter opp en dekkhistorie med jobben fordi han ikke har lov til å fortelle om sitt forrige liv?

Tvilsomt. Da hadde han ikke valgt den dekkhistorien, som skaper mystikk og mange spørsmål. 

Anonymkode: d4090...449

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i Etterretningstjenesten. Jeg kan si at jeg jobber i Forsvaret, men jeg kan ikke si hva jeg jobber med. Om noen jeg kjenner spør hvor mange ansatte vi er, kan jeg ikke opplyse det f.eks.

Jeg har ikke hemmelig navn på sosiale medier og jeg står oppført i telefonkatalogen. Høres ut som om det er noe som ikke stemmer med daten din.

Anonymkode: 926f4...670

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tvilsomt. Da hadde han ikke valgt den dekkhistorien, som skaper mystikk og mange spørsmål. 

Jeg kjenner delvis til politiets sikkerhetstiltak i slike saker. Jeg vet at noen kan bli sterkt oppfordret til å lyve om fortiden og omskrive nåtiden. Noen kan ikke dele av sitt forrige liv, ha kontakt med tidligere nettverk, eller fortelle at de lever på sperret adresse engang. De må lyve og finne på dekkhistorier for å ikke bli avslørt. Ellers er jeg sånn sett enig i at dette virker mystisk, lite troverdig og som en historie som skaper mange spørsmål. Så hvis kode 6 eller 7 er tilfellet så var kanskje ikke dette den smarteste historien å komme med. Jeg skjønner at ts blir skeptisk, men hvis det er en slik sak så kan han jo heller ikke si noe. Veldig vanskelig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han pistol? Og et sånn typisk agent ganglag der venstrearmen beveger seg mens høyrearmen nesten er limt fast i kroppen? Hmm, spennende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber i Etterretningstjenesten. Jeg kan si at jeg jobber i Forsvaret, men jeg kan ikke si hva jeg jobber med. Om noen jeg kjenner spør hvor mange ansatte vi er, kan jeg ikke opplyse det f.eks.

Jeg har ikke hemmelig navn på sosiale medier og jeg står oppført i telefonkatalogen. Høres ut som om det er noe som ikke stemmer med daten din.

Anonymkode: 926f4...670

Høres kjent ut :) 

Men hva tenker du om teorien min om at dette er en nyansatt som er litt paranoid fordi han er uerfaren, er usikker på hvordan han skal forholde seg til virkeligheten (har ikke fått innføring i det enda) og sliter litt med å forholde seg til jobb vs privat? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en mann fra spesialstyrken, han var også litt sånn. Han måtte ha falsk navn på facebook, var ikke på gulesider eller noe, og fikk ikke lov til å snakke så mye om jobben utenom de helt hverdagslige og overfladiske emner. Men han var ikke paranoid eller snakket om at alt var så "super hemmelig og farlig" han var bare helt normal, men med strenge regler fra jobben. 

Anonymkode: f0ca0...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner delvis til politiets sikkerhetstiltak i slike saker. Jeg vet at noen kan bli sterkt oppfordret til å lyve om fortiden og omskrive nåtiden. Noen kan ikke dele av sitt forrige liv, ha kontakt med tidligere nettverk, eller fortelle at de lever på sperret adresse engang. De må lyve og finne på dekkhistorier for å ikke bli avslørt. Ellers er jeg sånn sett enig i at dette virker mystisk, lite troverdig og som en historie som skaper mange spørsmål. Så hvis kode 6 eller 7 er tilfellet så var kanskje ikke dette den smarteste historien å komme med. Jeg skjønner at ts blir skeptisk, men hvis det er en slik sak så kan han jo heller ikke si noe. Veldig vanskelig.

Jeg er ganske sikker på at dette ikke er en kode 6 eller 7. Det er fryktelig usannsynlig. 

Skal du lyve for å skjule fortiden din så roer du ned spørsmålet, du bringer ikke mer mystikk og spørsmål inn med en vanskelig løgn som er rimelig lett å avsløre, egentlig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ganske sikker på at dette ikke er en kode 6 eller 7. Det er fryktelig usannsynlig. 

Skal du lyve for å skjule fortiden din så roer du ned spørsmålet, du bringer ikke mer mystikk og spørsmål inn med en vanskelig løgn som er rimelig lett å avsløre, egentlig. 

Jeg er jo sånn sett enig i det. Skal man lyve så lyver man jo om noe som er troverdig, ikke om noe som skaper enda mer mystikk og spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det eneste han skjuler er en kone, derfor han er så forsiktig med identiteten sin. Han hadde ikke sagt på date at han hadde en hemmelig jobb hvis det var sant, da er han dårlig med hemmeligheter da🤪

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er en "dirty john" du har med å gjøre . 

Anonymkode: f69d9...512

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært referanse i en sikkerhetsklarering av en tidligere kollega som fikk seg jobb i etterretningstjenesten og han kunne ikke si mer om hva han jobbet med enn det. Han var likevel jordnær nok til å ikke gjøre det til en mystisk greie, folk som gjør det mangler gjerne bakkekontakt. Man blir ikke mer interessant av å gjøre et nummer ut av hvor hemmelige arbeidsoppgaver man har, man distanserer seg bare fra folk og prøver å løfte seg selv høyere opp. Ville helt ærlig tatt det som et tegn på lav sosial intelligens.

Anonymkode: c40c9...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg var sammen med en mann fra spesialstyrken, han var også litt sånn. Han måtte ha falsk navn på facebook, var ikke på gulesider eller noe, og fikk ikke lov til å snakke så mye om jobben utenom de helt hverdagslige og overfladiske emner. Men han var ikke paranoid eller snakket om at alt var så "super hemmelig og farlig" han var bare helt normal, men med strenge regler fra jobben. 

Anonymkode: f0ca0...f39

Hvordan fungerer dette med falsk navn på Facebook rent praktisk? Er denne falske facebook-profilen til for å kun brukes til å kommunisere med andre spesialsoldater? For poenget med falsk facebook-profil blir vel borte om man viser den til ikke-spesialsoldater.

Anonymkode: e0029...091

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være sagt at jeg har kompiser som jobber i militæret, hvor de knapt kan ha noe som helst av sosiale medier. Tviler på at det er tilfellet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan også være han er spion. For en fiendtlig makt. Bare slenger det ut der😎🥴 

Anonymkode: 3d756...490

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan jobbe i forsvaret og ha en kone han prøver å skjule. Det ene utelukker ikke det andre. 

Anonymkode: 4bebb...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan fungerer dette med falsk navn på Facebook rent praktisk? Er denne falske facebook-profilen til for å kun brukes til å kommunisere med andre spesialsoldater? For poenget med falsk facebook-profil blir vel borte om man viser den til ikke-spesialsoldater.

Anonymkode: e0029...091

Nei. For å kommunisere med folk man kjenner rundt seg, for deltakelse i private grupper slik andre gjør og for å være aktiv på Face som alle andre. Din private profil under fiktivt navn. Det er egentlig deg. 

Det kommuniseres ikke med andre jobbrelaterte kontakter på Facebook. Ikke i det hele tatt. Det må isåfall være som venner som prater som venner, men aller helst ikke det heller. For det finnes bedre metoder å kommunisere privat på enn via Facebook.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. For å kommunisere med folk man kjenner rundt seg, for deltakelse i private grupper slik andre gjør og for å være aktiv på Face som alle andre. Din private profil under fiktivt navn. Det er egentlig deg. 

Det kommuniseres ikke med andre jobbrelaterte kontakter på Facebook. Ikke i det hele tatt. Det må isåfall være som venner som prater som venner, men aller helst ikke det heller. For det finnes bedre metoder å kommunisere privat på enn via Facebook.

For å si det på en annen måte: Facebook er egentlig en usikker møkkaplass.

Så jeg kan skjønne paranoiaen også. Usikkerheten Facebook har er på mange måter ikke verdt det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...