Gå til innhold

Det handler om å ha det gøy, ikke vinne SA SØNNEN MIN???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om det utsagnet? 
Jeg syns det er helt på trynet, at 6 åringen min sa det. Han var på barneidritten og fikk beskjed om det.
Sønnen min er meget interressert i fotball. Måtte si fra til han at det ikke stemmer! At han aldri måtte høre på de som sier det, det er feil.
Du har det ikke gøy når du taper, har du? 
Man har det gøy når man vinner. For å være en av de beste må du alltid fokusere på å vinne sa jeg.
han fikk en a-haaa blikk der. 

Men var jeg for harsh??? 
Jeg vet han bare er 6 år, men jeg vil kaste sannheten inn i han right away. Vil ikke at han skal vokse opp og tro at man bare skal være middels i alt og bare ha det gøy... Vil at han skal være en av de beste i alt han gjør.
Syns det er litt for soft at man går rundt og bare deltar i ting.... Man blir jo ikke pushet

Anonymkode: 72e61...043

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nice try….

Anonymkode: 65d3a...617

• Liker 36
Skrevet

:ler: Du tuller nå sant?

Uansett, varer nok ikke lenge den holdningen der, husker når vi gikk vi forbi barna som holdt på med fotball og der sto foreldrene og skreik som idiotene de var. Små unger på banen og de visste ikke hva de holdt på med en gang stakkars. 

Anonymkode: fe8e2...dac

• Liker 5
Skrevet

De fleste vil vinne. Og det er artig å vinne

Min gutt elsker fotball. Han er ganske god. Men når de er på cup og blir delt opp i lag, så kommer han ofte på lag med mange av de mindre gode. Og de blir banket. Det gjør noe med motivasjonen. Jeg mener at de bør dele i 2 like lag. 

Anonymkode: 2661e...915

• Liker 2
Skrevet

Kjedelig en fredagskveld?

Anonymkode: 28830...729

• Liker 6
Skrevet

Okei 😄

• Liker 2
Skrevet

På den annen side, er det kanskje lettere å bli god i noe som er gøy? Det blir mer motiverende å øve, for eksempel.

Og hvis det alltid skal handle om å vinne, tror jeg det kan forsure stemningen for de andre, i situasjoner der det er det sosiale og gleden av aktiviteten i seg selv som skal være i fokus. Men for all del. 

Anonymkode: 1c12c...bd4

Skrevet

Til og med Gjert Ingebrigtsen hadde vært mer  ydmyk der enn du !😂

Anonymkode: 71bd2...40d

• Liker 9
Skrevet

Mhm...Sikkert. 

Skrevet

Det viktigste er ikke å vinne men å fortelle taperen hvor sjukt dårlige de er 🤩

• Liker 2
Skrevet

"Andreplass er første taperplass" - du får lære ham dette, så får han det nok morsomt fremover.  

Men helt ærlig, selv om jeg tror at du bare vil provosere litt her, en 6-åring skal konkurrere fordi det er gøy, ikke fordi han vil vinne.
Når de er så unge skal det fokuseres på mestring og lek, dette for å oppleve gleden av idretten.  Ingenting er morsomt når de ikke mesterer det de gjør.
Hvis seier er eneste motivasjon for å spille vl han raskt miste denne motivasjonen.
Han vil kanskje oppleve et lite høydepunkt hvis de vinner, men dette ene lille høydepunktet veier ikke opp for all den innsatsen de må legge ned for å oppnå dette lille høydepunktet.
Hvis du fokuserer for mye på å vinne nå, risikerer du at han slutter om veldig kort tid, fordi han ikke har motivasjon til å fortsette ved tap.

Om kort tid kommer fokuset på samspill,  og når dette er på plass vil tap og vinn være en faktor å ta med i beregningen.  Når han mesterer spillet, og allerede har en indre motivasjon til å trene og spille, da først kan tap være en ekstra motivasjonsfaktor for å vinne, men ikke før.

Anonymkode: 1fc41...717

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva syns dere om det utsagnet? 
Jeg syns det er helt på trynet, at 6 åringen min sa det. Han var på barneidritten og fikk beskjed om det.
Sønnen min er meget interressert i fotball. Måtte si fra til han at det ikke stemmer! At han aldri måtte høre på de som sier det, det er feil.
Du har det ikke gøy når du taper, har du? 
Man har det gøy når man vinner. For å være en av de beste må du alltid fokusere på å vinne sa jeg.
han fikk en a-haaa blikk der. 

Men var jeg for harsh??? 
Jeg vet han bare er 6 år, men jeg vil kaste sannheten inn i han right away. Vil ikke at han skal vokse opp og tro at man bare skal være middels i alt og bare ha det gøy... Vil at han skal være en av de beste i alt han gjør.
Syns det er litt for soft at man går rundt og bare deltar i ting.... Man blir jo ikke pushet

Anonymkode: 72e61...043

Hårreisende. Det var alltid min største skrekk også når vi spilte fotball på løkka eller i organiserte former på skolen. 

Tenker det er helt innafor å avertere bort sønnen på finn.no hvis det ikke bedrer seg i løpet av neste halvår. 

Anonymkode: 86d37...b78

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner vel at dette innlegget antakelig er tull, men har lyst til å svare seriøst allikevel😉

Og når de er 6 år, så skal det selvfølgelig først og fremst være gøy. Men, jeg er ikke enig i at det ikke skal være fokus på mål og det å vinne i flere år. Barna begynner ganske tidlig å bli motivert av det å vinne selv om fokuset ikke er der. I håndballen så er det slik at de ikke skal telle mål før de er 10 år. Men, barna har jo fulgt med på målene selv i allefall to år. Og de blir kjempeglad når de vinner. Og taper de så er det ingen stor krise. Å tape og vinne er jo poenget med konkurranseidrett, og ganske tidlig er det er del barn som blir umotivert ved at holdningen er «nei, vi vet ikke hva stillingen er, vi vet ikke hvem som vant, det viktigste er å ha det gøy» Min datter syns dette ble kjedelig ganske tidlig. Hun syns det er kjempegøy å vinne og blir motivert av det, men hun tåler fint å tape og. 

Anonymkode: ef90e...398

• Liker 2
Skrevet

Når de er 6 år flyr de rundt som hodeløse høns på banen 😅 Ingen av barna er noe gode. 

Man blir god i noe fordi man syns det er gøy. Ikke fordi man skal vinne hele tiden.

Hvordan skal du motivere han til treninger? Ingen som vinner der.

Så allerde der er din tankegang en bomtur. Du ender opp med en gutt som vil droppe treninger fordi ingen vinner og kun møte opp på kamper. Tilsett slutter han eller blir sparket ut av treneren.

Anonymkode: 82180...e5d

Skrevet

Dummeste forsøk på trolling jeg har settt😂

Skrevet
BethD skrev (3 minutter siden):

Dummeste forsøk på trolling jeg har settt😂

Sier du som ikke engang klarer å skrive ordet "sett" ;)

Anonymkode: 43fcb...05a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sier du som ikke engang klarer å skrive ordet "sett" ;)

Ååå der tok du meg gitt, huff så dum jeg er😂😂😂😂😂😂

Skal ikke være let å verre dumm 🤦🏼‍♀️😂

Skrevet
BethD skrev (1 minutt siden):

Ååå der tok du meg gitt, huff så dum jeg er😂😂😂😂😂😂

Skal ikke være let å verre dumm 🤦🏼‍♀️😂

Det var dine ord.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var dine ord.

No shit Sherlock 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...