AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #1 Skrevet 13. august 2021 Og flytte ut av den, altså hele prosessen fra start til overtagelse som regel? Og hvor lang tid brukte dere på de ulike delene av klargjøringen? Anonymkode: cded7...37e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #2 Skrevet 13. august 2021 Bra spørsmål! Følger. Anonymkode: 83847...1fd
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #3 Skrevet 13. august 2021 Det tror jeg kommer litt an på hvor boligen ligger. I Oslo er det f.eks. vanlig at boliger blir solgt raskt, mens i hjembyen min ser jeg mye ligger ute i lengre perioder før det blir solgt. Handler vel om etterspørsel. Da jeg kjøpte leiligheten min ble budet godtatt i mai og vi overtok i slutten av juni (etter avtale med selger). Anonymkode: 96e54...5d6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #4 Skrevet 13. august 2021 Det kan ta over et år. Har du en bolig som er etterspurt og som ligger i et populært område, kan det bli solgt fort. Altså etter første visning. Vanligvis er det en overtakelseperiode på 3-6 måneder etter salg. Selv har jeg erfart å solgt etter første vising og også etter 1 år og 12 visninger. Mye som spiller inn. Anonymkode: 0fa17...02f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #5 Skrevet 13. august 2021 Det spørs jo på om boligen er lett å selge. Men det virker ikke som det er det elementet du egentlig lurer på, eller? Det blir uansett vanskelig å svare på for andre uten å vite noe om bolig eller sted. Det kan gå veldig raskt fra første møte med megler med verdivurdering til annonsen er på Finn. 1-2 uker? Og så er det visinger og budrunde en ukes tid etter det igjen. Blir den solgt etter første visning, så er det vanlig med tre måneders overtagelse, og så bruker man den tiden på å pakke og flytte og vaske ut. Så da tipper jeg altså at med et lettsolgt objekt og standard tre mnd overtagelse, så går det i underkant av fire måneder fra du først kontaktet megleren til du overleverer nøkler til ny eier. Men altså knapt en måned på selve salget - gitt at det er en het kåk i et hett marked - og du kan jo ha kortere overtagelse også. Tenker du kan komme deg ut av en bolig på en dag eller tre - selvsagt helt avhengig av hvor mye du eier, om du bruker flyttebyrå og flyttevask eller hvor mye annen hjelp du har, og hvor langt du skal flytte. Anonymkode: 25a48...011 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #6 Skrevet 13. august 2021 Kan legge til at boligen ligger til Oslo og vil bli solgt med en gang. Har ikke så mye saker å flytte, men tenker å selge møblene. Anonymkode: cded7...37e
enkefru Skrevet 13. august 2021 #7 Skrevet 13. august 2021 Selve salget tar ikke nødvendigvis så lang tid. Selv hadde jeg visning på en søndag, og mandag kl 12.30 ble den solgt. Fra man starter prosessen, kan det jo ta litt tid. Megler skal inn, det skal ryddes og vaskes. Takstmann skal ta runden, må gjerne vente noen dager på hans rapport. Så skal det kanskje stylingfirma inn? I hvert fall en fotograf.. og ja, det går fort litt tid!
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #8 Skrevet 14. august 2021 Det tok under to uker fra vi tok kontakt med megler til den var til salgs og solgt. Møte med megler torsdag, signerte avtale. Fotograf og takstmann kom mandag. Prospektet godkjente vi onsdag, boligen ut på finn fredag, visning torsdagen uka etter. Ble solgt dagen etter visning. Må presisere at vi sa vi ville gjøre dette kjapt, for vi hadde litt uventet kjøpt ny bolig. Overtakelse kommer jo helt an på, her hadde vi ca 2 mnd. Kunne fint hatt det på 1 mnd siden vi hadde kort overtakelse på vårt nye sted, men kjøper ønsket lang. Skal man gjøre det så kjapt lønner det seg å ha et ryddig hus fra før, hvis ikke får du det svært hektisk. Det er mye å vaske til foto og visning, og må du rydde i tillegg får du nok å gjøre. Så jeg hadde startet å rydde og pakke før du har inn megler, hvis du har mye ting fremme. Vi er minimalister og det var lite vi gjorde før foto og visning, vi fjernet bare litt personlige bilder. Anonymkode: 169ae...443
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #9 Skrevet 14. august 2021 Naboleiligheten ble solgt dagen etter visning. Dette er i Trondheim. Den ble solgt i slutten av juni, og overtakelse var 1.august. Anonymkode: f145e...01b
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #10 Skrevet 14. august 2021 Kommer helt ann på. Jeg har solgt 2 ganger. Første gang gikk det relativt seint. Både med megler, fotograf og med visninger. Tafatt megler 😅 Tok også litt tid før leiligheten ble solgt. Når vi skulle selge huset gikk det relativt kjapt. Tok kontakt med megler, ila noen uker lå det ute på nett. 2 uker senere var det solgt. Anonymkode: fb4d0...4a2
tasjansen Skrevet 15. august 2021 #11 Skrevet 15. august 2021 Vi satte huset til salgs på en fredag, annonsen kom inn kl 1700 på finn. no, til 3290000, 1930 ringer det på døra, noen hadde sett annonsen vår og lurte på å få komme inn å se noe som var så der greit da jeg var midt i middagslaging, men okay, de kom inn, får melding av megler kl 0930 morgen etter om at det var kommet inn bud, den var 20 000 under taksten. Vi hadde en visning felles, 3 dager senere hvor det var fra 1700-1830, budet som vant kom inn dagen etter, 1 mill over takst, vi var ute samme uken da det var hurtig overtagelse 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #12 Skrevet 15. august 2021 Vi snakket med banken en tirsdag. Var på visning på onsdag, kjøpte ny bolig på torsdag. Megler kom til oss på fredag. Takstmann kom mandag, fotograf tirsdag. Lå på finn torsdag. Visning mandag. Solgt tirsdag. Så totalt to uker. (Men selve salgsprosessen tok jo kun halvannen uke av den tida). Bodde i borettslag, så overtakelse kunne tidligst skje to uker etter salgsdato. Men vi ønsket lenger overtakelse enn det. Anonymkode: c8d6e...375
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #13 Skrevet 15. august 2021 Kjøpte hus i slutten av november i fjor. La det gamle ut for salg i februar, solgt etter første visning. Overtok det vi kjøpte i mai, og leverte det gamle i juni. Anonymkode: 46ac0...053
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #14 Skrevet 15. august 2021 Fra jeg fant megler til den ble solgt tok det under 30 dager. Overtakelsen var 6 uker etter den ble solgt. Den ble solgt etter første visning. Tror det kommer an på om du har mye du må klargjøre før fotograf kommer. Jeg malte en vegg, kvittet meg med et par ting og kjøpte litt planter for å få fine bilder. Anonymkode: efd27...531
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #15 Skrevet 15. august 2021 En dag til å vaske, rydde og style før fotograf To dager til å vaske, rydde og style før visning. To dager på å tømme huset. Fire dager på utvasken. Huset fra huset ble lagt ut til det var solgt tok det ei uke. Anonymkode: 0faa5...bbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå