AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #1 Skrevet 13. august 2021 Håper noen kan svare på dette, for dette har jeg lurte på en stund. Altså, må man låse inngangsdøra på hotellrommet når man skal legge seg og sove, eller er døra automatisk låst for folk som vil inn? Dessuten, det går ofte en å vri knotten under håndtaket en kvart gang, men hva er egentlig det godt for? Låser den døra da, eller åpner den den for folk utenfra? Er ofte når jeg er alene på hotell at jeg står og funderer på dette. Når jeg reiser sammen med noen glemmer jeg å få testet det ut. Regner jo med at døra automatisk er låst, men blir litt usikker hver gang..Det rare er at det ikke er informert om dette NOE STED. Anonymkode: 667c4...2db 2
visp Skrevet 13. august 2021 #2 Skrevet 13. august 2021 Vet du, det har jeg også lurt på. Jeg har opplevd to ganger at noen braser inn i rommet; en gang midt på natta og en gang klokka seks om morgenen. Ikke morsomt! 3
solmåneogstjerner Skrevet 13. august 2021 #3 Skrevet 13. august 2021 Det er forskjell på hotelldører. Noen må man låse aktivt, andre låser seg selv. Du må bare prøve det ut, evt spørre betjeningen. 2
Tiuren Skrevet 13. august 2021 #4 Skrevet 13. august 2021 4 minutter siden, solmåneogstjerner said: Det er forskjell på hotelldører. Noen må man låse aktivt, andre låser seg selv. Du må bare prøve det ut, evt spørre betjeningen. Ikke alltid så lett å teste, da den kan være låst for de på utsiden men kan åpnes innenfra. Men det å spørre er et godt tips
solmåneogstjerner Skrevet 13. august 2021 #5 Skrevet 13. august 2021 Tiuren skrev (Akkurat nå): Ikke alltid så lett å teste, da den kan være låst for de på utsiden men kan åpnes innenfra. Men det å spørre er et godt tips Ja, men hvis man har noen med så kan man teste det. Man har jo ikke alltid det da. 😊
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #6 Skrevet 13. august 2021 Sånne elektroniske låser går som regel igjen av seg selv, da hører man gjerne et par sekunders susing og et knepp så er den låst. Men det finnes jo noen med gode gammeldagse låser med bryter man må vri om også. Personlig liker jeg ikke sånne låser som går opp uten at man låser opp fra innsiden. Enkelte steder er det til og med sånn på offentlige toaletter, umulig å teste om den er låst da den uansett går opp. Anonymkode: f31a4...45b
Strange Doll Skrevet 13. august 2021 #7 Skrevet 13. august 2021 På de jeg har prøvd på fra utsiden mens andre er inne på rommet måtte jeg låse manuelt for at de ikke skulle kunne åpnes fra utsiden
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #8 Skrevet 13. august 2021 Det er litt forskjellig. I tillegg til det som er nevnt over her, så er det noen som låses ved at en vrir dørhåndtaket opp slik at døra går i lås. Det står ofte på dørene hvordan de kan låses fra innsiden. Anonymkode: 4f6ee...443
Gjest Robin666 Skrevet 13. august 2021 #9 Skrevet 13. august 2021 Tiuren skrev (7 minutter siden): Ikke alltid så lett å teste, da den kan være låst for de på utsiden men kan åpnes innenfra. Men det å spørre er et godt tips Du vet du kan teste ut å lukke døren fra utsiden og så vente og se om den låser seg?
Tiuren Skrevet 13. august 2021 #10 Skrevet 13. august 2021 Just now, Robin666 said: Du vet du kan teste ut å lukke døren fra utsiden og så vente og se om den låser seg? Fanken ikke dumt, det må prøves Problemet er at jeg som regel tenker på den problemstillingen etter at jeg har kledd av meg, og da bør jeg ikke teste fra utsiden.... 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #11 Skrevet 13. august 2021 Man skal bo jævla shabby om man får et hotellrom med ei dør som faktisk må låses manuelt for at ingen skal komme seg inn på rommet uten nøkkel. Jeg opplevde det på et salthotell i Andesfjellene, men det er ikke akkurat Europa. Er jo avhengig av hvor man reiser, og standarden, naturligvis. Anonymkode: 0ccdd...b53
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #12 Skrevet 13. august 2021 Hvis døren må låses på utsiden må den det på innsiden også. Dører som går automatisk i lås trenger du ikke låse fra innsiden hvis du lukker den ordentlig. Anonymkode: 01ffa...121 2
Daryl Dixon Skrevet 13. august 2021 #13 Skrevet 13. august 2021 Dører i norske hotell låses ikke alltid automatisk, og ingen med en gang, mellom et min og en halvtime går det før de låses. Pga retningslinjer etter hotellbrann i 1986. Det bør stå på døra på rommet. Ellers vet vel de i resepsjonen det. 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #14 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man skal bo jævla shabby om man får et hotellrom med ei dør som faktisk må låses manuelt for at ingen skal komme seg inn på rommet uten nøkkel. Jeg opplevde det på et salthotell i Andesfjellene, men det er ikke akkurat Europa. Er jo avhengig av hvor man reiser, og standarden, naturligvis. Anonymkode: 0ccdd...b53 Er norske 4 stjerners hoteller shabby? Anonymkode: 9ae4d...e17
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #15 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man skal bo jævla shabby om man får et hotellrom med ei dør som faktisk må låses manuelt for at ingen skal komme seg inn på rommet uten nøkkel. Jeg opplevde det på et salthotell i Andesfjellene, men det er ikke akkurat Europa. Er jo avhengig av hvor man reiser, og standarden, naturligvis. Anonymkode: 0ccdd...b53 Det finnes da hotelldører som må låses med nøkkelkortet når man går ut, altså overhodet ikke shabby. Anonymkode: 01ffa...121
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #16 Skrevet 13. august 2021 Hm, dette var da ikke betryggende. Heretter må jeg huske å spørre i resepsjonen. Men det er jo typisk når man allerede ligger i senga at begynner å tenke på dette. TS. Anonymkode: 667c4...2db 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #17 Skrevet 13. august 2021 På feks. The Thief må du låse døren selv med kortet. Selv vrir jeg alltid om låsen etter jeg er kommet inn på rommet. Forlater jeg rommet, kjenner jeg alltid på håndtaket...ser til at døren ikke kan åpnes. Anonymkode: 7b51f...a6a 2
Gjest Føsleguri Skrevet 13. august 2021 #18 Skrevet 13. august 2021 Jeg vrir alltid låsen på innsiden av døren hvis det er mulig uansett om døren låses automatisk eller ikke.
*Mocca* Skrevet 13. august 2021 #19 Skrevet 13. august 2021 Noen dører har en knapp du trykker inn for å låse innefra, andre har den bryteren TS nevnte, som vris halvveis over og døren er låst innenfra. Slik info pleier å stå på plansje på innsiden av døren, eller info som ligger på bordet på rommet. Alle hotellene jeg har vært på i Norge har en slags låsefunksjon innefra. Ofte må dørene låses utenfra med nøkkelkort når du går fra rommet også, hvis du ikke gidder å stå 1 minutt og vente til den låser seg selv.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #20 Skrevet 13. august 2021 Men jeg har aldri funnet informasjon om hvordan låse døra fra innsiden før, på hotellrommet. På innsiden av døra henger det alltid et fluktveikart, og i hotellmappen står det ingenting. Men jeg er stort sett alltid på Choice-hoteller, kanskje de ikke har standardisert informasjonen om dette. TS. Anonymkode: 667c4...2db 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå