AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #41 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du velger altså å starte et innlegg nok engang med hersketeknikker mot meg. Det gjorde at jeg helt ærlig ikke gadd å lese hele innlegget ditt. Det har jo null troverdighet, for det handler utelukkende om dine personlige meninger og fordommer. Og jo, det er mange som velger private skoler i dag. Kristiania f.eks har gått fra en omsetning på 480 mill til 970 mill på 4 år. BI har gått fra en omsetning på 1,2 mrd til 1,6 mrd på samme tiden. Og det er utelukkende hjemmestudier som har gjort at tallene har eksplodert. Det er det som er etterspurt nå. Det er det som er i vinden. At du derimot sliter med å anerkjenne både fenomenet, studiene og studentene får altså du ta på din egen kappe. Det betyr ikke at du har rett. Anonymkode: af74a...90f Du får lese resten da hvis du skal svare. Er ikke noe poeng i å svare om du ikke gidder å lese. Men jeg blir så krenka av din naive tankegang, derfor innledet jeg innlegget på en barnslig måte. Les hele innlegget jeg skrev, så kan vi snakkes. Du er brain-washed av privatskoler i Norge. Privatskoler i Norge er ikke det samme som i USA. Anonymkode: 3935e...ada
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #42 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du får lese resten da hvis du skal svare. Er ikke noe poeng i å svare om du ikke gidder å lese. Men jeg blir så krenka av din naive tankegang, derfor innledet jeg innlegget på en barnslig måte. Les hele innlegget jeg skrev, så kan vi snakkes. Du er brain-washed av privatskoler i Norge. Privatskoler i Norge er ikke det samme som i USA. Anonymkode: 3935e...ada Okei, ta å skjerp deg nå. Det holder! Anonymkode: af74a...90f 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #43 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Okei, ta å skjerp deg nå. Det holder! Anonymkode: af74a...90f Har du lest innlegget? Det gir svar på mye av det du lurer på og har mange argumenter der. Er ikke tulleinnlegg. Hvis du velger å ikke lese det, og sutre om at du blir krenka av mine meninger, har DU tapt diskusjonen, ikke jeg. Anonymkode: 3935e...ada
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #44 Skrevet 16. august 2021 Nei, styr unna…. Utrolig dårlig oppfølging til at det er så dyrt. Kan like greit kjøpe noen bøker og se YouTube videoer selv. Anonymkode: 194c3...96f 1
Mons-Pelle Skrevet 16. august 2021 #45 Skrevet 16. august 2021 (endret) I løpet av min arbeidskarriere har jeg ikke hatt så mye innsikt i ansettelsesprosesser, men jeg har opplevd at noen er veldig negativ når f.eks BI blir tatt opp som tema. Det er nok delvis fordommer, men noe tror jeg også er berettiget. Jeg vet f.eks at noen emner på BI er lettere enn tilsvarende emner på offentlige universitet. Samtidig kjenner jeg flere som har fått gode jobber med utdannelse fra BI. Vanskelighetsgraden på ulike høgskoler/universiteter kan variere VELDIG mye. Tipper at det er mange som aldri har hørt om Noroff, spesielt de eldre. Går du for UiO, NTNU, UiB osv. må du nok regne med å jobbe litt hardere for gode karakterer. Endret 16. august 2021 av Mons-Pelle 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #46 Skrevet 16. august 2021 Mons-Pelle skrev (6 minutter siden): I løpet av min arbeidskarriere har jeg ikke hatt så mye innsikt i ansettelsesprosesser, men jeg har opplevd at noen er veldig negativ når f.eks BI blir tatt opp som tema. Det er nok delvis fordommer, men noe tror jeg også er berettiget. Jeg vet f.eks at noen emner på BI er lettere enn tilsvarende emner på offentlige universitet. Samtidig kjenner jeg flere som har fått gode jobber med utdannelse fra BI. Vanskelighetsgraden på ulike høgskoler/universiteter kan variere VELDIG mye. Tipper at det er mange som aldri har hørt om Noroff, spesielt de eldre. Går du for UiO, NTNU, UiB osv. må du nok regne med å jobbe litt hardere for gode karakterer. Ja, og så snakker AB...90f om hvor bra Noroff er og at jeg har null bevis for hvorfor UiO er bedre. Skrev dette: Ingen bevis? Er jo bare å se på ranking. UiO scorer høyt i rangeringer i verden. Noroff? Puh, hva er det? Ingen har hørt om Noroff. Det er jo en liten institusjon, og det er jo litt forskjellig ja, men det beviser jo bare hvor mye mer suveren skoler som UiO er. Rangering forteller om hvor faglig oppdatert skolen er og hvordan de ligger an i forskninga. En annen ting er jo at det ikke er mange flinke studenter som strømmer dit. Har du noen gang sett en overskrift som ligner "Superstudent Per fikk 20 seksere på vitnemålet, drar nå til NOROFF for å studere ....". Tror ikke det nei. De fleste drar til NTNU og UiO. Og det av en grunn. Så derfor ville jeg heller valgt en C-student fra UiO objektivt. En siste ting jeg vil nevnte er at UiO er det eldste universitetet, ergo mest erfaring. Harvard, Stanford og Ivy-league skolene i USA har lang historie bak seg, og det er en grunn til at de er best i dag. Ikke en eller annen random ny, moderne skole som lager masse reklamer på youtube om at de skal søke der. Man trenger ikke reklame om skolen er god nok, elevene strømmer dit av seg selv. Det er fordi at tidligere studenter har lagt et godt ord om universitetet. Anonymkode: 3935e...ada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå