AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #1 Skrevet 13. august 2021 Noen som vet om Noroff er bra? Jeg ser de er veldig heavy med markedsføring, både på YouTube, Facebook og Instagram. Det samme med BI og Høyskolen Kristiania. Virker litt oppskrytt når man ser reklamene deres overalt på nettet. Anonymkode: 85864...bbb
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #3 Skrevet 13. august 2021 De er svindyre med usikre utsikter til relevant jobb. Hvorfor de er dyre? For å få råd til reklamene. De andre billigere høyskolene/universitetene er statsstøttet og har derfor grenser for hvor mye skattekroner de kan øse ut på reklame. Anonymkode: b8443...26a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #4 Skrevet 13. august 2021 Nei, de er ikke bra. Ikke nødvendigvis fordi de er dårlige på å undervise (har ikke studert der, så det vet jeg ikke), men fordi en utdannelse derfra blir sett på som mindre verdt enn ordentlige grader fra universiteter og høyskoler i arbeidslivet. Er derfor ikke verdt å betale så mye for en slik utdannelse. Anonymkode: 57269...d79
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #5 Skrevet 14. august 2021 Jeg vet om en som tok en utdannelse der, han fikk seg en god jobb etterpå. Men han er vel kanskje unntaket? Jeg kjenner bare en som har gått der så jeg aner ikke 😛 Anonymkode: 89729...e8f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #6 Skrevet 14. august 2021 Studiepoeng er studiepoeng. Studiepoeng via Noroff er bedre enn ingenting. Mange studiepoeng via Noroff er mye mye bedre enn ingenting. BI og Kristiania er mye mer anerkjent enn Noroff, og veier litt bedre enn Noroff igjen, og kan da være et bedre alternativ. Men jeg tenker at både BI, Kristiania og Noroff vil øke mer og mer i fremtiden. 100% nettbaserte studier er i vinden, og fler og fler søker seg dit kontra offentlige skoler med gruppesamlinger, obligatorisk fremmøte osv. Til syvende og sist er det viktig at du velger å studere det du har lyst til å studere til, uavhengig av skolenavnet. Du velger ikke studie utifra skole, men studiet. Anonymkode: af74a...90f 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #7 Skrevet 14. august 2021 Jeg er ikke student enda, men tror svaret er ganske enkelt: Nei (I forhold til andre universiteter og høyskoler i Norge) Er sikkert ikke helt rævva, men kan ikke se for meg at det er så mye bedre enn andre steder hvis en er ny student og skal gå heltid. I tillegg koster det penger. Ting som koster penger burde være bedre enn ting som er gratis, men det er ikke tilfellet her. De tilbyr mange "fremtidsrettet studier". Da forventer jeg massive søketall og kamp om plassene, men det er det jo ikke. Siving-studiene på NTNU er også fremtidsrettede studier, og der er det massive søketall og kamp om plassene. Hvor drar man om man har valget? Anonymkode: 3935e...ada
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #8 Skrevet 14. august 2021 Skolen er helt sikkert bra! Studiepoeng er som sagt studiepoeng. Nettbaserte studier er i vinden som aldri før, noe den gjengse person ikke enda har forstått. Det er på høy tid å legge fra seg stereotypier og avleggse holdninger omkring skoler /utdanninger. Skoler og utdanninger er i stadig endring. Btw, er det noe IKT relatert er det garantert etterspurt. Det er noe mange sektorer mangler. Anonymkode: c3fee...c39 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #9 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skolen er helt sikkert bra! Studiepoeng er som sagt studiepoeng. Nettbaserte studier er i vinden som aldri før, noe den gjengse person ikke enda har forstått. Det er på høy tid å legge fra seg stereotypier og avleggse holdninger omkring skoler /utdanninger. Skoler og utdanninger er i stadig endring. Btw, er det noe IKT relatert er det garantert etterspurt. Det er noe mange sektorer mangler. Anonymkode: c3fee...c39 Si meg hvorfor man ikke skal velge noe fra en offentlig skole da? Der er det jo gratis. Hva har private skoler som ikke offentlige har i Norge? Anonymkode: 3935e...ada
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #10 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Si meg hvorfor man ikke skal velge noe fra en offentlig skole da? Der er det jo gratis. Hva har private skoler som ikke offentlige har i Norge? Anonymkode: 3935e...ada 100% nettbasert studie med velgjennomførte veiledninger på internett, studiesamfunn, fritt opptak, fleksibilitet, ingen frister og ordninger som passer deltidsstudenter med jobb, familie, hverdag og samfunn rundt seg. Offentlige skoler er ikke i nærheten av å være gode aktører innenfor hjemmestudier. Mange har frister, oppmøte, fremmøte, skolebaserte eksamener osv osv. Anonymkode: af74a...90f 7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #11 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Si meg hvorfor man ikke skal velge noe fra en offentlig skole da? Der er det jo gratis. Hva har private skoler som ikke offentlige har i Norge? Anonymkode: 3935e...ada Veldig mye, faktisk. Du får sjekke de ulike emner og studieløp. Anonymkode: c3fee...c39 2
Akay Skrevet 14. august 2021 #12 Skrevet 14. august 2021 Jeg har gått på Noroff. Fikk meg en bra jobb etterpå, men er studiene bra? NEI! absolutt ikke. Elendige lærere og dårlig oppfølging. Hvertfall på nettstudiene. jeg gikk ut med relativt heftig bra karakterer men tror kanskje 2% av det vaser vi lærte har jeg hatt bruk for i ettertid.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #13 Skrevet 14. august 2021 Akay skrev (2 minutter siden): tror kanskje 2% av det vaser vi lærte har jeg hatt bruk for i ettertid. Vel, slik er det stort sett overalt og i de fleste studier. Anonymkode: af74a...90f 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #14 Skrevet 14. august 2021 Min samboer har gått på noroff ganske nylig og er ikke fornøyd. Han syns at lærerene var dårlige og at det var for dyrt i forhold til hva du får. Anonymkode: 131c7...ca5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #15 Skrevet 14. august 2021 Nei. Elendig lærere og lærte lite som var relevant. Nivået var LAVT. Nettstudier da. Anonymkode: 085f1...687
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #16 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 100% nettbasert studie med velgjennomførte veiledninger på internett, studiesamfunn, fritt opptak, fleksibilitet, ingen frister og ordninger som passer deltidsstudenter med jobb, familie, hverdag og samfunn rundt seg. Offentlige skoler er ikke i nærheten av å være gode aktører innenfor hjemmestudier. Mange har frister, oppmøte, fremmøte, skolebaserte eksamener osv osv. Anonymkode: af74a...90f Lol, se på innleggene over meg da, som faktisk har studert der... En fordel med Noroff er jo det du nevner. Men kommer man rett fra vgs og vil studere, så velger man ikke Noroff for å si det sånn... Anonymkode: 3935e...ada
moncabang Skrevet 14. august 2021 #17 Skrevet 14. august 2021 Akay skrev (6 timer siden): Jeg har gått på Noroff. Fikk meg en bra jobb etterpå, men er studiene bra? NEI! absolutt ikke. Elendige lærere og dårlig oppfølging. Hvertfall på nettstudiene. jeg gikk ut med relativt heftig bra karakterer men tror kanskje 2% av det vaser vi lærte har jeg hatt bruk for i ettertid. Hva studerte du?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #18 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min samboer har gått på noroff ganske nylig og er ikke fornøyd. Han syns at lærerene var dårlige og at det var for dyrt i forhold til hva du får. Anonymkode: 131c7...ca5 Hva studerte han? Anonymkode: c93ca...9b1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #19 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei. Elendig lærere og lærte lite som var relevant. Nivået var LAVT. Nettstudier da. Anonymkode: 085f1...687 Hva studerte du? Anonymkode: c93ca...9b1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #20 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Lol, se på innleggene over meg da, som faktisk har studert der... En fordel med Noroff er jo det du nevner. Men kommer man rett fra vgs og vil studere, så velger man ikke Noroff for å si det sånn... Anonymkode: 3935e...ada Hvis man bor avsides og må flytte og bo på hybel for å studere så kan Noroff være et greit valg hvis man heller vil bo hjemme der man bor (gjerne gratis sammen med familie). Har man attpåtil vikarjobb i hjemmekommunen så er det enda en god grunn for å studere 100% hjemmebasert og ikke flytte bort på en offentlig skole. Det koster noe å studere privat, ja. Men det koster jammen minst tilsvarende å flytte bort, leie hybel, leve borte fra foreldre og ikke minst drive på å dra hjem innimellom. Vei dette opp mot hverandre, og hjemmebaserte privatskoler som koster penger blir faktisk billigere! Si hva dere vil om leksjonene og lærerne, men når det kommer til hjemmestudier så må du faktisk belage deg på å gjøre jobben selv. Både arrangere studiene dine og lese. DU må gjøre jobben. Det er jo det som er hjemmestudier. At noen klager på undervisning og lærere er jo egentlig bare tull. Hva forventer de egentlig? Forvent minst mulig, belag deg på å gjøre jobben selv, så slipper du å bli skuffet! Anonymkode: af74a...90f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå