Gå til innhold

Leier men har brent baderomsgulv som blir ikke gjort noe med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal flytte inn i en hybel på Vestlandet og leier fra Sammen, studentskipnadden her, og ser at baderomsgulvet er brent. Jeg har sendt inn en henvendelse med klage men de sier at selv om det ser dårlig ut så gjør de ikke noe med det fordi de sier det fungerer som der skal. Jeg betaler 3 680kr i måneden for å bo her og baderomsgulvet ser forferdelig ut.

Er det noe jeg kan gjøre for å få dem til å fikse eller gjøre noe med saken? Eller kan de lovlig si at det ikke er et problem.

DED05B39-04D3-410A-9E3E-12A5AD97A9EF.jpeg

Anonymkode: 1ae3d...d8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det kun er utseende det er noe galt med så tror jeg ikke du har så mye å slå i bordet med. Selv om det så ganske ille ut det der altså. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg betaler 3 680kr i måneden for å bo her og baderomsgulvet ser forferdelig ut.

Ærlig talt. 

Bli voksen.

Anonymkode: 444d0...b6c

• Liker 1
Skrevet

Det er billigste type gulv ser jeg, og det blir det merker av ingenting. Ser også utstilling at gulvet er lagt på feil måte, brukt feil varmekabler under eller uten membranen som skal legges mellom. 

Anonymkode: 5d3e4...074

• Liker 1
Skrevet

Badematte. Problem skjult, og dermed løst. 

Skrevet
Saph skrev (31 minutter siden):

Badematte. Problem skjult, og dermed løst. 

Tja, ikke hvis det er varmekabler i gulvet og gulvet blir mer brent av å dekkes til. Jeg leste at det er et kjent problem at baderomsbelegg blir brent av at folk setter skittentøyskurver og matter på baderomsgulvene:

https://byggebolig.no/bad-vatrom-og-rorlegger/fliser-pa-brent-gulv-hjelp

bcebda1f482f4b17a19eac559110cad5.jpg?max

Anonymkode: 73e80...421

• Liker 5
Skrevet

Patetisk at dette er studenthybel fra samskipnaden. Hadde forventet slike tilstander fra en privat utleier, men ikke en studentskipnad.

Hadde tatt kontakt med lokalavisa. Eventuelt kan du kontakte https://www.instagram.com/min_drittleilighet/ 

Anonymkode: b2fb6...fcd

• Liker 5
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ærlig talt. 

Bli voksen.

Du vet denne nettsiden ikke er for å være litt idiot mot andre som spør om råd og hjelp? Ikke så veldig voksent av deg akkurat å svare om du ikke har noe ordentlig å si

Anonymkode: 1ae3d...d8e

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tja, ikke hvis det er varmekabler i gulvet og gulvet blir mer brent av å dekkes til. Jeg leste at det er et kjent problem at baderomsbelegg blir brent av at folk setter skittentøyskurver og matter på baderomsgulvene:

https://byggebolig.no/bad-vatrom-og-rorlegger/fliser-pa-brent-gulv-hjelp

bcebda1f482f4b17a19eac559110cad5.jpg?max

Anonymkode: 73e80...421

Stemmer. Merkene kommer der belegget dekkes til. Vi solgte en bolig som hadde slike merker på badet. Det var etter dødsfallet til en i familien og vi snakket med både eiendomsmegler og han som skrev tilstandsrapporten ang å legge nytt belegg før salg men ingen av de anbefalte det. Boligen ble solgt raskt og til godt over prisantydning. (Var tilrettelagt rullestol og diverse hjelpemidler men generelt sliten bolig). 

Ts, du er heldig og har en svært lav leie. Vær glad for det. Helt ok å si ifra om at du ser frem til nytt belegg men da må du beregne at leia går opp samtidig.

Anonymkode: 87a54...cd5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Patetisk at dette er studenthybel fra samskipnaden. Hadde forventet slike tilstander fra en privat utleier, men ikke en studentskipnad.

Hadde tatt kontakt med lokalavisa. Eventuelt kan du kontakte https://www.instagram.com/min_drittleilighet/ 

Anonymkode: b2fb6...fcd

Dette er en helt greit leilighet. Det ser ikke pent ut, men det er ikke farlig, ikke mugg e.l., ikke noe som tilsier at dette hverken er en drittleilighet eller en sak for lokalavisen. Å ikke like hvordan noe ser ut er ikke det samme som at det er grunn til å klage. Hvis ts ikke liker fargen på veggen, type kjøkken eller stil på vinduene så er det heller ikke grunn til å klage. 

TS, det ser ikke fint ut, men det fungerer som det skal og det er det viktigste. Du bor også svært billig, så du får vurdere om det er bedre å bruke mye penger på å bo et sted med pent badegulv, eller om det tross alt er greit å bo et sted der ting funker, men ikke ser pent ut, og ha emr penger til andre ting. 

Anonymkode: b354e...2cf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ærlig talt. 

Bli voksen.

Ja, ærlig talt! DU bør bli voksen! 

Hva er problemet ditt, som gjør at du må skrive slike svar til en ung person som lurer på noe? 

God bedring :)

Anonymkode: 5d283...ddf

• Liker 2
Skrevet

Om belegget skal byttes ut på sikt, kan du jo spørre om å få lov å male det? 

• Liker 1
Skrevet

Slik var det da jeg flyttet inn på studenthybel for 15 år siden, og slik var det hos de fleste andre - bare ulike varianter. Manglende gardiner, manglende garderobestenger, hull i veggen, mugg på badet, en uke uten stekeovn... 

Man har tre valg: overse, dekke til, eller gradvis flytte opp i hierarkiet (første hybelen du for tildelt er crap, så flytter man når andre flytter ut) 

Anonymkode: bab8c...6b8

Skrevet

Og et bonustips:

Bytt dusjforheng, hver gang du skifter hybel. Du orker ikke tenke på alt det forhenget har vært utsatt for... 

Anonymkode: bab8c...6b8

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...