Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Plommetre
Skrevet

Hvordan hadde du følt det hvis noen hadde snakket til deg som om å få barn var «hele» livet og at du hadde dine ting som gjorde at du valgte å ikke få barn ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde følt at de var litt enkle og ikke hadde særlig mye livserfaring :)

Anonymkode: 2abe2...959

• Liker 3
Skrevet

Pleier bare å si at jeg ikke hadde blitt en god mor på noen måte om de insisterer på at jeg bør få barn. Om ikke det er nok sier jeg at jeg foretrekker vin og sigaretter fremfor amming og nattevåk.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Plommetre said:

Hvordan hadde du følt det hvis noen hadde snakket til deg som om å få barn var «hele» livet og at du hadde dine ting som gjorde at du valgte å ikke få barn ?

Tro meg, jeg har hørt det noen hundre ganger oppgjennom. Alt kommer an på hvordan det blir sagt. Om noen sier det er hele livet for dem, er det selvsagt greit. Med en gang de snur det mot meg og begynner å prøve å frelse meg på at dette er stas, blir det bare irriterende. Og når det går over i "jamen du vet ikke egentlig hva du vil" så blir det provoserende. Så alt kommer an på graden av misjonering. 

Anonymkode: 445df...f74

• Liker 3
Gjest Plommetre
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2021 den 19.00):

Jeg hadde følt at de var litt enkle og ikke hadde særlig mye livserfaring :)

Anonymkode: 2abe2...959

Takk for omtanken 🌹

ts

Skrevet

Irriterer meg veldig når folk sier slikt. (Har ett barn selv) Å få barn er ikke hele livet. All forskning tyder på at barnløse er mer tilfreds med livet, enn de med barn. 

• Liker 1
Skrevet

Du skal svare noe slikt som «Jeg ville blitt en dårlig forelder. Det er altfor mange dårlige foreldre der ute. Verden trenger ikke flere». 

• Liker 2
Skrevet
Fufu skrev (På 13.8.2021 den 19.06):

Pleier bare å si at jeg ikke hadde blitt en god mor på noen måte om de insisterer på at jeg bør få barn. Om ikke det er nok sier jeg at jeg foretrekker vin og sigaretter fremfor amming og nattevåk.

En sakte død framfor barn altså ….. 

Anonymkode: 7e220...fa1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alle dør en sakte død. 

Anonymkode: 5d3d0...e96

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle dør en sakte død. 

Godt det finnes vin og sigaretter som kan hjelpe til med å gjøre den mer smertefull også. 

Skrevet

Godt det finnes vin og sigaretter som kan hjelpe til med å gjøre den mer smertefull også. 

Det er bare noen heldige få som dør smertefritt. Livet er en barfotdans på Lego. 

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Jeg giftet meg da jeg var 21, herregud for et gnål og mas og stadige hentydninger det var om barn. Gnålet fortsatte. Vi tok imot et fosterbarn året etter,(adoptert senere) og da snakket folk om at vi sikkert ikke kunne få barn. Det var ikke det som var grunnen.  Så fødte jeg da jeg var 27, og da begynte gnålet om neste.. Nå gnåler de om barnebarn. De vet heldigvis ikke hvorfor det ikke skjer.

Ikke bry deg, ditt valg, bare ditt 😀. Folk må alltid bry seg 🙁

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror det spiller svært liten rolle. Du aner jo ikke på hvilken måte vedkommende kommer til å forlate denne verden på:) 

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

For en elendig påstand.  Høres ikke fristende ut å havne på sykehjem som en grønnsak til de passerer 100 år heller. Mange slike.De lever lenge etter et liv i sunnhet og forsakelse. Men de har altså født barn.

Skrevet
Hvemsomhelst skrev (8 minutter siden):

For en elendig påstand.  Høres ikke fristende ut å havne på sykehjem som en grønnsak til de passerer 100 år heller. Mange slike.De lever lenge etter et liv i sunnhet og forsakelse. Men de har altså født barn.

Lungekreft er tingen! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er bare noen heldige få som dør smertefritt. Livet er en barfotdans på Lego. 

Lungekreft er ikke smertefritt i alle fall og ikke har man noen til å passe på seg heller 

Skrevet

Lungekreft er ikke smertefritt i alle fall og ikke har man noen til å passe på seg heller 

Det er faktisk ikke særlig behagelig å dø av alderdom heller. 

Skrevet

De har helt rett, desto mindre du ikke har en reelle grunn til å ikke få barn.

Anonymkode: d6370...5ab

• Liker 1
Skrevet
Hannah80 skrev (22 minutter siden):

Det er faktisk ikke særlig behagelig å dø av alderdom heller. 

Nei jeg vet hva jeg hadde valgt  

Skrevet

Nei jeg vet hva jeg hadde valgt  

Jeg også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...