Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor?

Anonymkode: e343c...9f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper det meste brukt her, med unntak av bilstol/base og madrass til seng. Dette pga sikkerhet/anbefalinger.

Anonymkode: 0fb0c...915

• Liker 4
Skrevet

Alt utenom madrass og smokker/flasker. Bilsete kun hvis det er fra noen nære som jeg stoler på. 

Anonymkode: 4ea59...b9c

Skrevet

Det meste. Det jeg ikke hadde kjøpt brukt er vel undertøy og sokker.

Mulig det er andre ting også, men kommer ikke på noe.

• Liker 1
Skrevet

Kjøper alt nytt. 

Anonymkode: 8be07...6b9

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøper det meste brukt, både klær og utstyr.

Bilsete kjøper vi brukt av noen vi kjenner veldig godt.

Det vi kjøper nytt er madrass til seng og vogn sengetøy (dyne), og evt smokker. 

Anonymkode: ac5a5...0f9

Skrevet

Kjøper madrass, sko og bilstoler nytt. Resten brukt for da er det forhåpentligvis færre kjemikalier igjen i klærne.

Kjøper nytt når vi er skikkelig sent ute for sesongen også, dog. 

Anonymkode: 7f96c...07f

• Liker 1
Skrevet

kjøper alt nytt. Selger eller gir gjerne bort videre. Men vil ikke og har aldri kjøpt brukt til våre barn

Anonymkode: e1106...68f

• Liker 3
Skrevet

Kjøper sko, madrasser, hverdagsklær, bilstoler og undertøy nytt. Vinter/høst/parkdresser kjøper jeg gjerne brukt. 

Anonymkode: a7587...9d9

Skrevet

Bilstol og madrass bør være nytt. Bilstol kan kjøpes brukt av noen man kjenner godt.

Smokker, flasketuter etc bør være nytt.

Klær og sengetøy bør være brukt. Det brukes mye ekle kjemikalier i produksjon av tekstiler, og rester henger igjen. Brukte babyklær er gjerne fine og billige. Brukte klær er derfor bra for baby, miljøet og lommeboka.

Møbler kan gjerne være brukt. Slikt bør holde mange barn, hvis ikke er de ikke solide nok til at jeg vil legge en baby der. 

Vogn kan godt være brukt, dersom man finner noe til en ok pris. 

Anonymkode: 4e488...bba

• Liker 2
Skrevet

Brukt, kan jeg kjøpe bukse, genser og t-skjorter. Ikke "fare" for hygiene. Nytt, kjøper jeg sko (vil ikke ha fotsopp) og undertøy... sier seg selv..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er vel madrass, bilsete og hjelmer man anbefales å kjøpe nytt. Alt annet er greit å kjøpe brukt. Må innrømme at vi ikke har vært veldig flinke til å kjøpe brukt (men har fått en del brukt tøy, og det har vi benyttet). Har stort sett bare vært noe sportsutstyr og festdrakter som er kjøpt brukt. Men vi er flinke til å selge sportsutstyr og møbler videre. Og alt brukbart tøy gis videre til venner. 

Endret av Brunello
Skrevet

Kjøper alt brukt.

Anonymkode: cafc8...d07

Skrevet

Kjøper det meste brukt om jeg finner det jeg trenger. Eks mammaklær og babyklær og utstyr.

unntak:

-bilsete: i bilen er kun det beste godt nok. 

-madrass: fordi jeg leste at dette burde kjøpes nytt.

-sko: vil ikke at barnet skal få feilstillinger fordi skoen er feil slitt.

- hjelm: dette er forbruksvare

Anonymkode: d1900...fc7

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

kjøper alt nytt. Selger eller gir gjerne bort videre. Men vil ikke og har aldri kjøpt brukt til våre barn

Anonymkode: e1106...68f

Fordi? Husk at det viktigste du kan gi til dine barn er et bærekraftig samfunn. 

Anonymkode: 6ee3f...617

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor skal man ikke kjøpe bilstoler brukt? Man inspiserer den jo nøye. Høres ut som noe bilstolprodusenter har funnet på. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor skal man ikke kjøpe bilstoler brukt? Man inspiserer den jo nøye. Høres ut som noe bilstolprodusenter har funnet på. 

Er vel litt som med hjelm:isoporen i sete svekkes ved slag, spark og tidens tann- og det synes ikke..

Anonymkode: d1900...fc7

• Liker 4
Skrevet

Det vi har prioritert nytt er madrass, vogn, bilstol og sko. 

Jeg tør ikke stole på at folk forteller sannheten angående feks slag og kollisjon på en bilstol. 

Vogn følte jeg også jeg ville kjøpe nytt etter et uheldig forsøk på å kjøpe brukt der det var en skade på vognen som man ikke la merke til men som gjorde at barnet holdt på å falle ut helt plutselig. 

Madrass fordi det er anbefalt å kjøpe nytt og fordi jeg selv ikke ville kjøpt brukt madrass til meg selv. 

Sko pga de skal få forme seg etter barnets fot. 

Nå er jeg generelt alt for dårlig på å kjøpe brukt, burde blitt flinkere med tanke på klær 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke alle skader på en slik stol man kan se. Stoler skal byttes ut om de har vært i kollisjon feks. 

• Liker 3
Skrevet

Madrass, bilstol og sko kjøpes nytt. Resten kan gjerne være brukt😊 bra for lommebok og miljø

Anonymkode: 942c1...aa6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...