Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan komme over utroskap? Ser på mannen på en helt annen måte etter hans utroskap. Spesielt siden jeg ser dama han var utro med på butikken, i bilen kjørende forbi. Mange steder dessverre. Hun virker nesten stolt over hva hun klarte å oppnå med mannen min. Jeg klarer ikke stole på ham. Vi har hatt det helt ok siden jeg fant ut av det. Han sa det ikke selv, og han ba ikke om unnskyldning heller. Familien hans vet om hans utroskap, men bryr seg ikke. Mannen min kan ikke gjøre noe galt i deres øyne. Vi har barn sammen, er gift, vært sammen i mange år. Har hus osv. helt liv sammen. Hvordan kan jeg komme meg videre? Hva gjorde dere for å komme videre etter mannen sin sitt utroskap?

Anonymkode: 6d0dc...321

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor var han utro? 

Anonymkode: 5ba3c...e1b

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor tror du hun er stolt? Hun prøver sikkert bare å oppføre seg normalt, siden hun sikkert er snakkis i bygda.

Hva skal familien hans gjøre? Det er ikke deres sak. Ikke involver dem. Da ødelegger du forholdet til dem.

Skal du komme deg videre må du jobbe mye med deg selv. Å tilgi er en ting, men glemme gjør du aldri. Mitt tips; få deg en elsker!

Anonymkode: 5b5d9...bc5

• Liker 4
Skrevet

Så han sa det ikke selv og ikke ba han om unnskyldning?
Hva har han gjort for at du skal føle deg trygg på at dette ikke skjer igjen?
For dere er to i ett forhold og han har ødelagt for dere, da må han også hjelpe til å fikse det.
Har dere vært i terapi sammen?

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan komme over utroskap? Ser på mannen på en helt annen måte etter hans utroskap. Spesielt siden jeg ser dama han var utro med på butikken, i bilen kjørende forbi. Mange steder dessverre. Hun virker nesten stolt over hva hun klarte å oppnå med mannen min. Jeg klarer ikke stole på ham. Vi har hatt det helt ok siden jeg fant ut av det. Han sa det ikke selv, og han ba ikke om unnskyldning heller. Familien hans vet om hans utroskap, men bryr seg ikke. Mannen min kan ikke gjøre noe galt i deres øyne. Vi har barn sammen, er gift, vært sammen i mange år. Har hus osv. helt liv sammen. Hvordan kan jeg komme meg videre? Hva gjorde dere for å komme videre etter mannen sin sitt utroskap?

Anonymkode: 6d0dc...321

Jeg tror det går an å komme over - du må tilgi ham og etterhvert lære å stole på ham - bare du kan avgjøre om du klarer det. Men regel nr 1 for den som har vært utro er å si oppriktig unnskyld og angre - hvis han ikke gjør det er jeg redd det er lost case.. og selvfølgelig parterapi

• Liker 3
Skrevet

Det er kjipt at du måtte finne ut av dette, og ikke han som angret og var ærlig om det. Da ville det kanskje ha fortsatt om du ikke fant det ut. At han ikke har unnskylder det er jo helt horribelt.... 

Hun andre må du bare overse. Det er behagelig å legge skylden der, men det er din mann som har ansvaret ovenfor deg. 

Jeg vet ikke hvordan du kan tilgi dette, for jeg klarte det ikke. Jeg tror en oppriktig anger fra han vil hjelpe og at du får svar på alt du lurer på når behovet for svar er der. Du må likevel prøve å skjerme deg for detaljer. Terapi er nok også lurt, da får dere begge et rom der dere får hjelp til å sette ord på det som har skjedd og noen verktøy for å fortsette videre. 

Det er nok ingen quick fix for å gjenoppbygge tillit 

Anonymkode: 59adf...7d0

• Liker 1
Skrevet

Hei! Jeg har gjennomgått det samme... har gått 4 år snart! Er på stedet hvil... om du vil snakke privat så send mld

Skrevet

Jeg forstår at du ser på ham som en annen, før var han sikkert en som i dine øyne aldri kunne såre deg. Nå har han bedratt deg. Jeg synes det er patetisk at han ikke har lagt seg flat og bedt om unnskyldning. 

Ønsker han fortsatt å være med deg? I såfall må han vise anger, evne til å forandre seg og vilje til å gjøre en jobb for å gjøre seg fortjent til tilliten din igjen.

Hvis han viser dette så må du likevel kjenne etter om dette er noe du kan leve med, eller om det er best å avslutte forholdet.

Av erfaring vil jeg gjerne si at det er veldig vondt å leve i et forhold med noen man ikke stoler på og at det kan bryte deg ned over tid. Jeg valgte å sette meg selv og mitt velvære først og avsluttet forholdet.

Anonymkode: 1906a...c66

• Liker 2
Skrevet

Han er ikke noe å samle på!!

Anonymkode: 168d7...54d

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er du sammen med ham? Han sier ikke unnskyld, alle later som om han er helt uskyldig og han legger åpenbart ikke inn noen innsats for å reparere skaden han har påført forholdet

Anonymkode: 2b516...5b7

• Liker 2
Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg ikke orket, spesielt når han viser så lite anger. 

Du må enten velge å tilgi og stole på, ellers har dere ikke sjangs. Håper det ordner seg for deg uansett. 

Anonymkode: 5def9...8e6

Skrevet
Mw31n skrev (På 13.8.2021 den 19.52):

Hei! Jeg har gjennomgått det samme... har gått 4 år snart! Er på stedet hvil... om du vil snakke privat så send mld

Har gått snart 10 år…. Er stadig plaget og det har ødelagt sexlivet mitt. Holder ut pga barna…

ville heller skilt meg tenker jeg i ettertid!

sorry, men sant

• Liker 2
Skrevet

Forstår det er fryktelig vondt for deg.

Jeg har selv vært den andre kvinnen. Og for å si det sånn, det er ikke noe jeg er stolt av. Jeg var på en skikkelig kjip plass i livet mitt da jeg møtte han. Han var så varm og oppmerksom. Vi traff hverandre ute på byen og fant virkelig tonen. Vi pratet masse den kvelden, og han fikk nummeret mitt. Noen dager senere kontaktet han meg. Jeg fant så ut at han var en gift mann, men at han fikk lov til å treffe andre kvinner, og at han og kona levde i ett åpent forhold. Jeg stilte ikke noen flere spørsmål, selvom jeg burde ha skjønt det. Vi innledet ett forhold som varte i 1,5 år nesten. Kanskje den mest intense perioden i livet mitt, hvor jeg mistet meg selv totalt.  Kona hans fant ut om oss og bekreftet det jeg innerst inne visste. Han var nok en utro mann, jeg hadde latt meg selv falle for. 

Det tok en god stund før jeg omsider klarte å sortere følelsene mine. Jeg har i ettertid gått til psykolog for å få hjelp til å sortere følelser og finne årsaken til at jeg søker en slags «trygghet» i eldre menn og at jeg har vært så lett å lure. Han holdt på i over ett år etter forholdet vårt tok slutt å kontakte meg. Heldigvis har jeg jobbet så mye med meg selv at han ikke lenger er en mann jeg ønsker å ha noen relasjon til. Jeg treffer innimellom på han, men føler heldigvis ikke noe lenger. Treffer innimellom på kona også, det syntes jeg er verre. Jeg er overhodet ikke stolt, jeg er fryktelig lei meg. Jeg har tilbudt henne en prat, men hun ønsker ikke det, forståelig nok. Hun har valgt å leve videre med han og da er det nok lettere å legge alt sinne på meg, og det forstår jeg. Har lenge lurt på om jeg skal informere henne om hvordan han har holdt på i ett år etter han lover henne å kutte ut meg helt, men jeg ønsker ikke gjøre mer skade. 

Jeg tror ingen mennesker er stolt av å involvere seg i opptatte mennesker. For din del syntes jeg du skal sette deg ned med tanker og følelser og få det ut, og så vurdere om dette er en mann du klarer å leve ett godt og rikt liv med de neste 20 årene. Gir det deg mer enn det tar?

Anonymkode: 7e162...2a8

• Liker 3
Skrevet

Ikke sagt unnskyld?? Herregud. Hva hadde han å si når du fant ut av det da? Han er vel kanskje en av disse som mener at kona fikk han til å være utro/det er konas skyld at han var utro.

Anonymkode: d3e30...aee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...