AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #1 Skrevet 13. august 2021 Jeg har aldri vært i et forhold, har ikke kysset en gutt siden 1.klasse, og har så og si null guttevenner nå som en 19 åring. På VG1 ble jeg mobbet (fordi jeg lukta, eller det er i hvert fall slik jeg oppfattet det) Jeg fikk aldri en kommentar direkte, men gjerne indirekte. Dette gikk utrolig innpå meg da jeg aldri har trodd at jeg luktet vondt, og førte til en lang depresjon og isolasjon som varte i over ett år, selv om det kun var disse to personene som prøvde å hinte til at jeg lukta. Har spurt venner, noen familiemedlemmer og bekjente og alle sier nei. Jeg går i rene klær, dusjer to ganger om dagen, har med meg deo og en t-skjorte i tilfelle overalt. Likevel klarer jeg ikke riste av meg denne tanken at jeg stinker. At min kroppslukt fyller opp hele rommet. Det har påvirket meg så utrolig mye at jeg ikke klarer å åpne meg selv opp til andre, både på kjærlighet fronten og med venner. Selv om føler meg en smule bedre den dag i dag, er det fremdeles vanskelig å fatte at folk har lyst til å ha noe med meg å gjøre. At venner vil i det hele tatt vil møte meg. Jeg har prøvd å henge med noen venninner, men merket at jeg sliter ekstremt med å holde øyekontakt, ikke stamme, være usikker på meg selv osv. Det er et par gutter som ønsker å møte meg, men ettersom vi kun har snakket på sosiale medier, jeg frykter virkelig for at det hadde ødelagt meg. Tenk om de får helt sjokk av hvordan jeg ser ut? Eller tenk om de tror jeg stinker? Dette gjør så vondt, for alt jeg ønsker i livet er å oppleve kjærlighet, og selvfølgelig det å kunne gå rundt å vite at jeg ikke lukter. Anonymkode: a4442...58f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #2 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har aldri vært i et forhold, har ikke kysset en gutt siden 1.klasse, og har så og si null guttevenner nå som en 19 åring. På VG1 ble jeg mobbet (fordi jeg lukta, eller det er i hvert fall slik jeg oppfattet det) Jeg fikk aldri en kommentar direkte, men gjerne indirekte. Dette gikk utrolig innpå meg da jeg aldri har trodd at jeg luktet vondt, og førte til en lang depresjon og isolasjon som varte i over ett år, selv om det kun var disse to personene som prøvde å hinte til at jeg lukta. Har spurt venner, noen familiemedlemmer og bekjente og alle sier nei. Jeg går i rene klær, dusjer to ganger om dagen, har med meg deo og en t-skjorte i tilfelle overalt. Likevel klarer jeg ikke riste av meg denne tanken at jeg stinker. At min kroppslukt fyller opp hele rommet. Det har påvirket meg så utrolig mye at jeg ikke klarer å åpne meg selv opp til andre, både på kjærlighet fronten og med venner. Selv om føler meg en smule bedre den dag i dag, er det fremdeles vanskelig å fatte at folk har lyst til å ha noe med meg å gjøre. At venner vil i det hele tatt vil møte meg. Jeg har prøvd å henge med noen venninner, men merket at jeg sliter ekstremt med å holde øyekontakt, ikke stamme, være usikker på meg selv osv. Det er et par gutter som ønsker å møte meg, men ettersom vi kun har snakket på sosiale medier, jeg frykter virkelig for at det hadde ødelagt meg. Tenk om de får helt sjokk av hvordan jeg ser ut? Eller tenk om de tror jeg stinker? Dette gjør så vondt, for alt jeg ønsker i livet er å oppleve kjærlighet, og selvfølgelig det å kunne gå rundt å vite at jeg ikke lukter. Anonymkode: a4442...58f Så, noen har indirekte hentydet at du luktet vondt, som igjen førte til en depresjon og isolasjon et års tid. Jeg synes ærlig talt at du overforenkler dette problemet noe hinsides. Spesielt tatt i betraktning at du også har utfordringer til å være sosial med jenter på din egen alder(sliter med øyekontakt, er usikker på deg selv m.m.). Houston, her er det mye som ikke blir fortalt mellom linjene! Anonymkode: 3e11e...fc3 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #3 Skrevet 13. august 2021 Du er jo veldig ung da. 19 år. Gå til legen. Si til legen at du opplever at det lukter av deg, og at det lukter ille. Så kan han si ifra om det stemmer eller ikke. Anonymkode: 4629e...fa8 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #4 Skrevet 13. august 2021 De som mobbet deg var din værste fiende. Med de er historie. Nå er du din værste fiende (pgs det de gjorde mot deg) Dine tanker om deg selv er på mobbernes lag, det er det som nå ødelegger deg. Du må endre ditt eget syn på deg selv. Om du ikke klarer det selv så gå til fastlegen og få henvisning til noen som kan hjelpe. Såklart stinker du ikke. Det er ikke rart at vennene dine og familien din vil være med deg. Det er rart at noen mobbet deg Anonymkode: 76c22...540
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #5 Skrevet 13. august 2021 Mobbinge er noe forbanna dritt. Så kjipt du har opplevd det Jeg tenkte sånn umiddelbart da jeg leste to ting: du har opplevd det kjipe med å bli snakka drit om og det gjør jo vondt og vondt ennå. Skjønner det. Men... kan du klare se logisk på det ? Du har spurt flere om du lukter. De sier nei. Så det er stooooooooor sannsynlighet for at du ikke lukter. Kan nesten si det slik: logikken tilsier at du lukter ikke. Det er det logiske og slik er det. Du lukter ikke. Det som derimot er problemet er at du er veldig usikker og så har du hengt det på dette med lukt fordi noen idioter ville ha det gøy på din bekostning. Det er tungt å være veldig usikker. Hatt angst hele livet. Hater det. Men jeg skjønner at det ikke er det jeg er redd for som er problemet. Men hat jeg er redd. Og hvordan jeg skal lære å trøste og støtte meg selv. Hvordan lære å si til meg selv ting som gjør det bedre. Logikktesten funker hos meg. Hva er logisk. Sånn helt helt logisk. Ikke hva jeg føler eller hva jeg er redd for. Alt blir ikke magisk bra, jeg er ennå redd. Men jeg ser det er problemet. Selv har jeg gått i terapi. Måtte det. Noe for deg ? Ja eller så finnes jo selvhjelpsbøker. Men uansett: jeg vedder leiligheten min på at du ikke lukter. Anonymkode: 612aa...6d6 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #6 Skrevet 13. august 2021 Kjære deg .. synes det er fælt å tenke på at du har gått sålenge med denne frykten og engstelsen. Det må ha pårvirket deg så mye at det kanskje hadde vært bra med terapi i en periode ? Å undersøke det med en evt lukt må fastlegen kunne hjelpe deg med. Prøv å samle krefter og kontakt legen. Det går også an å skrive til legen og forklare sånn at du går fremmedt viktigste . (E-konsultasjon ) Anonymkode: 169bc...7ac
Ella Peralta Skrevet 13. august 2021 #7 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har aldri vært i et forhold, har ikke kysset en gutt siden 1.klasse, og har så og si null guttevenner nå som en 19 åring. På VG1 ble jeg mobbet (fordi jeg lukta, eller det er i hvert fall slik jeg oppfattet det) Jeg fikk aldri en kommentar direkte, men gjerne indirekte. Dette gikk utrolig innpå meg da jeg aldri har trodd at jeg luktet vondt, og førte til en lang depresjon og isolasjon som varte i over ett år, selv om det kun var disse to personene som prøvde å hinte til at jeg lukta. Har spurt venner, noen familiemedlemmer og bekjente og alle sier nei. Jeg går i rene klær, dusjer to ganger om dagen, har med meg deo og en t-skjorte i tilfelle overalt. Likevel klarer jeg ikke riste av meg denne tanken at jeg stinker. At min kroppslukt fyller opp hele rommet. Det har påvirket meg så utrolig mye at jeg ikke klarer å åpne meg selv opp til andre, både på kjærlighet fronten og med venner. Selv om føler meg en smule bedre den dag i dag, er det fremdeles vanskelig å fatte at folk har lyst til å ha noe med meg å gjøre. At venner vil i det hele tatt vil møte meg. Jeg har prøvd å henge med noen venninner, men merket at jeg sliter ekstremt med å holde øyekontakt, ikke stamme, være usikker på meg selv osv. Det er et par gutter som ønsker å møte meg, men ettersom vi kun har snakket på sosiale medier, jeg frykter virkelig for at det hadde ødelagt meg. Tenk om de får helt sjokk av hvordan jeg ser ut? Eller tenk om de tror jeg stinker? Dette gjør så vondt, for alt jeg ønsker i livet er å oppleve kjærlighet, og selvfølgelig det å kunne gå rundt å vite at jeg ikke lukter. Anonymkode: a4442...58f Du må nok bli litt mer rusta for livet enn å la disse to kommentarene ødlegge så mye for deg. Kommentarer jeg har fått: "Hvis man kunne byttet tryne ditt, men fortsatt ha kroppen din hadde du vært fin." "Du ser ut som ei gammel dame i fjeset ditt og har alltid gjort det." "Alle på skolen snakker om hvor stygg du er." (Fra daværende kjæreste ironisk nok). Og masse annet. Disse kommentarene lever jeg fint med. Jeg tror du kan være rimelig trygg på at du ikke lukter vondt. Du må jobbe med selvbildet ditt. For det første tenker folk mye mindre på deg eller hvordan du ser ut enn du tror. Utstråling og selvtillit er attraktivt, det motsatte vil kunne sende signal om at du ikke er interressert. Det er ingen lett kunst å lære seg å leve mest mulig tankefritt, men prøv å ikke bry deg om hva andre måtte tenke om deg. Du er nok hverken veldig stygg eller noe annet, mest sansynligvis bare ei helt normal jente, som sikkert har mye bra å tilby når du tør å åpne deg!
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #8 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Så, noen har indirekte hentydet at du luktet vondt, som igjen førte til en depresjon og isolasjon et års tid. Jeg synes ærlig talt at du overforenkler dette problemet noe hinsides. Spesielt tatt i betraktning at du også har utfordringer til å være sosial med jenter på din egen alder(sliter med øyekontakt, er usikker på deg selv m.m.). Houston, her er det mye som ikke blir fortalt mellom linjene! Anonymkode: 3e11e...fc3 Jeg synes det er merkelig at du prøver å insinuere at jeg utelukker informasjon. Jeg har alltid vært en skoleflink jente, med en ganske grei vennegjeng. Eneste grunnen til at jeg slet med øyekontakt med jenter på min egen alder er fordi jeg selv ble mobbet av jenter på min egen alder! I tillegg til at jeg, som sagt har isolert med i ett helt år. Hadde det vært noe mer så hadde jeg så klart tilføyet det for kontekst. TS Anonymkode: a4442...58f 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #9 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Kjære deg .. synes det er fælt å tenke på at du har gått sålenge med denne frykten og engstelsen. Det må ha pårvirket deg så mye at det kanskje hadde vært bra med terapi i en periode ? Å undersøke det med en evt lukt må fastlegen kunne hjelpe deg med. Prøv å samle krefter og kontakt legen. Det går også an å skrive til legen og forklare sånn at du går fremmedt viktigste . (E-konsultasjon ) Anonymkode: 169bc...7ac Jeg tok det opp da mobbingen skjedde i VG1, og ble sendt til Bupa. Der ble jeg diagnosert med kroppsdysmorfi. Dette var etter at jeg forklarte at jeg følte at det luktet vondt av meg. Jeg kan ikke huske å ha gått til fastlegen min direkte, men heller henvendt på en eller annen måte. Jeg har nå bytter fastlege, så kanskje det er verdt å ta det opp igjen? TS Anonymkode: a4442...58f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #10 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg synes det er merkelig at du prøver å insinuere at jeg utelukker informasjon. Jeg har alltid vært en skoleflink jente, med en ganske grei vennegjeng. Eneste grunnen til at jeg slet med øyekontakt med jenter på min egen alder er fordi jeg selv ble mobbet av jenter på min egen alder! I tillegg til at jeg, som sagt har isolert med i ett helt år. Hadde det vært noe mer så hadde jeg så klart tilføyet det for kontekst. TS Anonymkode: a4442...58f Bra skrevet!😊 Anonymkode: cb35a...221
GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2021 #11 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så, noen har indirekte hentydet at du luktet vondt, som igjen førte til en depresjon og isolasjon et års tid. Jeg synes ærlig talt at du overforenkler dette problemet noe hinsides. Spesielt tatt i betraktning at du også har utfordringer til å være sosial med jenter på din egen alder(sliter med øyekontakt, er usikker på deg selv m.m.). Houston, her er det mye som ikke blir fortalt mellom linjene! Anonymkode: 3e11e...fc3 Det skal faktisk ikke til mer enn en slik dustete kommentar for at noen henger seg opp i det i lang tid enkelte ganger. Spesielt som ung og usikker. Man vet jo alle at de som virkelig stinker pga manglende hygiene ikke merker det selv. Det er vel slik hun har tenkt ts og. Men for å få en bekreftelse på at man ikke lukter for din egen del er å gå til en lege og forklar problemet. Si det som det er. Sikker på legen hadde fått medfølelse med deg i dette. Kanskje kunne hjulpet deg med mer hvis du trenger det.
so_what Skrevet 13. august 2021 #12 Skrevet 13. august 2021 At du blir/har blitt mobbet for kroppslukt trenger ikke bety at du faktisk lukter ille. Unger kan være grusomme, og kan fint dikte opp eller overdrive for å ha noe å "ta" deg på. Skjønt, du lukter helt sikkert, for det gjør alle, men det er slett ikke sikkert det er så ille som de rundt deg - og du selv for den saks skyld - skal ha det til. Med tanke på at du faktisk dusjer to ganger om dagen nekter jeg å tro at det kan være så fryktelig ille. Det sitter nok mest i hodet. Det kan være snakk om en tvangslidelse, og det bør du være litt bevisst på også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå