Gå til innhold

Karbonadedeig som har ligget 6 mnd i fryseren. Fremdeles ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser her på nettet at karbonadedeig skal ha en holdbarhet på bare 4 mnd i fryseren. Men hva er deres erfaring? Kan den fremdeles være god etter 6 mnd? Noen som har prøvd?

Fant en pakke karbonadedeig som hadde datoen 15/2 på, og tok den ut og lurer på å ha den i en lasagne i morgen. Er den sannsynligvis fremdeles ok å spise? Ikke farlig? Er det muligens noe forringelse av smaken bare?

Anonymkode: dc478...958

Skrevet

Lukt på den. Kjøtt lukter ikke noe godt når det er dårlig. Lukter den greit hadde jeg brukt den. 

Anonymkode: 7a4ec...b77

Skrevet

Det går helt fint. Karbonade har lite fett, og det er fettet som blir dårlig først.

Anonymkode: 721d7...eb0

Skrevet

Blir ikke dårlig som i betydning bakterievekst og at du blir syk. Men smaken kan bli forringet. Om den så grei ut (ikke var blitt hvit i kantene) ville jeg spist den, uten tvil. 

Anonymkode: a9f30...f17

Skrevet

Se,lukt,smak regelen

Skrevet

Ok. Jeg prøver den. Legger den til tining i kjøleskapet.

Takker for svarene! 

TS

Anonymkode: dc478...958

Skrevet

Hvis du har en god fryser ville jeg ikke ha tenkt på det engang. Jeg er litt skeptisk siden jeg har hatt en fryser som ikke fungerte så veldig, men som andre sier så lukter man det og smaker hvis det er dårlig. Det er ikke like tydelig som ved kylling, men det har en rar smak/lukt som ikke stemmer helt. Da kaster du den.

God middag!

Anonymkode: 2217c...20b

• Liker 1
Skrevet

Har flere ganger tatt ut både karbonadedeig og kjøttdeig som har vært i fryseren i 6++ måneder, til og med 1år+. Både konsistens og smak har ikke blitt forandret. Og jeg har heller ikke blitt dårlig i magen/syk. Så tror nok det skal gå greit.

Anonymkode: af561...853

Skrevet

Ja. Bare spis.   ☺

Anonymkode: d6434...528

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...