Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter på lillesøster/bror, og ser på stellebord. De fleste har Max vekt på 15 kg, noen nede i 11 kg. Hva baserer disse tallene seg på? Er det en forsikring for å slippe garanti, eller er det lagd av så elendig materiale at det ikke skal tåle en 1åring?

Anonymkode: fb18d...11b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange ettåringer veier 15 kilo? De fleste er nok nærmere 2 år, før de når den vekten. 

Anonymkode: 9c332...5b0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvor mange ettåringer veier 15 kilo? De fleste er nok nærmere 2 år, før de når den vekten. 

Anonymkode: 9c332...5b0

Kanskje ikke 15 kg, men i barselgruppa mi med forrige var minst 50% av barna over 10 kg etter fylte 1 år. Når noen stellebord har vektgrense på 11 kg så begynner jeg jo å lure. Nå er datter 2,5 og veier 14 kg, men jeg foretrekker fortsatt å ha henne i høyden ved bleieskift og kveldsstell, så vi har hjemmebygd akkurat nå. Men jeg vil ha et mer praktisk til babyen kommer. 

Anonymkode: fb18d...11b

Skrevet

Min snart 3-åring veier 16 kilo, bikka 15 kilo like etter 2-årsdagen sin. Da var vi jo uansett ferdig med å bruke stellebord for lengst 😊 så de varer jo en stund, veldig få 1-åringer som veier 15 kilo. Slutta egentlig å bruke stellebordet da hun begynte å reise seg opp selv og stå, for da skulle hun bare hoppe. 

Anonymkode: 20244...73f

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Min snart 3-åring veier 16 kilo, bikka 15 kilo like etter 2-årsdagen sin. Da var vi jo uansett ferdig med å bruke stellebord for lengst 😊 så de varer jo en stund, veldig få 1-åringer som veier 15 kilo. Slutta egentlig å bruke stellebordet da hun begynte å reise seg opp selv og stå, for da skulle hun bare hoppe. 

Anonymkode: 20244...73f

Mens jeg kan fortsatt bruke stellebord på min snart 4 åring. Sitter gjerne der for neglklipp osv 

Anonymkode: dffbc...ef8

• Liker 2
Skrevet

15 kg er en av grensene i regelverket de får sertifiseringen sin etter. F.eks. sier så godt som alle barnevogner at de tåler 15 kg, med noen få unntak, som sier 22 kg. Det betyr jo ikke at absolutt alle barnevogner klapper sammen ved 16 kg. Samme med stellebord.

Vi brukte for øvrig stellebordet vårt til alle bleieskift helt til eldstemann sluttet med bleier da han var 3 år og 2 mnd. Da veide han 16 kg. Så antakeligvis når ikke lillesøster/bror vektgrensen før hen er ute av bleier. Men til de over som sier at man ikke bruker stellebord så lenge, så varierer nok det. Jeg synes i alle fall at det var utrolig fint å ta bleieskiftene i god høyde for min rygg. Pusset også tenner oppå der lenge, klippet negler osv.

Anonymkode: 19da1...ad6

Skrevet

Bordet kommer jo ikke til å dette sammen helt plutselig selv om du makser vektbelastningen. Hadde ikke vært bekymra for det i det hele tatt. Min 2-åring elsker å være på stellebordet fortsatt, selv om hun stort sett ikke bruker bleie. Klatrer opp dit selv for å bli vasket og smurt med krem. 

Anonymkode: 784a0...b43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...