AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #1 Skrevet 13. august 2021 Har nylig fått en liten en. Har godt forhold til svigerfamilien, men merker det blir litt mye. Svigermor jobber 50%, ene svigerinnen min er ufør, andre jobber turnus og har en del fri på dagtid. De vil besøke hele tiden. Om jeg nevner at jeg har tenkt å gjøre noe, så maser de om å bli med fordi "Det er jo styr å gjøre slik med baby alene". Men jeg vil være en del alene. Få egentid med min egen baby. Klare hverdagen selv. Jeg synes ikke det er så stress. Og det er mer avslappende å være alene. Kunne amme i fred osv. Har forsøkt å si at jeg klarer meg selv, vil ta det litt rolig alene hjemme ol. Men de maser likevel. Kan også komme på døren og banke forsiktig på (så de ikke vekker baby) uten å spørre på forhånd. Anonymkode: 41ea0...e8c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #2 Skrevet 13. august 2021 Noe så ufordragelig. Her må du si ifra. Trenger ikke være ufin, men her må du være bestemt. Anonymkode: 18fa4...151
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #3 Skrevet 13. august 2021 Siden det er svigerfamilien, så er det mannen som bør(må) ta denne kampen for deg. Han må si ifra til sin familie om at hans nye familie (du og baby) synes det er hyggelig at de er interesserte og gjerne vil hjelpe til, men også trenger alenetid og fred og ro. At de er litt for mye "på" nå, og at det skaper unødvendig stress for deg. Selv om det selvfølgelig bare er godt ment. Så får dere snakke litt om hvor mye som er "nok" og hvor mye som er "for mye". Dere har jo en del nye rutiner dere skal etablere, bare du og baby også. Anonymkode: 4c0f8...e05 6
mereo Skrevet 13. august 2021 #4 Skrevet 13. august 2021 Si det rett ut at du ønsker tiden alene. Legg til at du forstår at de mener godt, men du og partneren din har tross alt valgt å få dette barnet og derfor klar for å ta dette selv.
Drizzt Skrevet 13. august 2021 #5 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har nylig fått en liten en. Har godt forhold til svigerfamilien, men merker det blir litt mye. Svigermor jobber 50%, ene svigerinnen min er ufør, andre jobber turnus og har en del fri på dagtid. De vil besøke hele tiden. Om jeg nevner at jeg har tenkt å gjøre noe, så maser de om å bli med fordi "Det er jo styr å gjøre slik med baby alene". Men jeg vil være en del alene. Få egentid med min egen baby. Klare hverdagen selv. Jeg synes ikke det er så stress. Og det er mer avslappende å være alene. Kunne amme i fred osv. Har forsøkt å si at jeg klarer meg selv, vil ta det litt rolig alene hjemme ol. Men de maser likevel. Kan også komme på døren og banke forsiktig på (så de ikke vekker baby) uten å spørre på forhånd. Anonymkode: 41ea0...e8c De mener godt uten å skjønne at de trenger seg på. Det er bare å si det klart og tydelig at du trenger alenetid med babyen og at du sier ifra hvis du trenger hjelp med noe. Ikke åpne døra hvis noen banker på hvis du ikke vil ha besøk. Så enkelt er det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #6 Skrevet 13. august 2021 Jeg orker ikke flere sånne her tråder! Herregud, folk klager over at INGEN kommer på besøk, INGEN kan avlaste, besteforeldre som ikke bryr seg om barna osv. Mens andre klager over familie som er FOR nærgående. Kan ikke folk bare være voksne og si ifra hva dere trenger?? Og vær glad for at folk bryr seg, er nok at sutretråder om at INGEN bryr seg her også. Er sikkert de samme som støtet vekk alle i starten av svangerskapet! Anonymkode: 07108...5cd 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå