Gå til innhold

Skal man isolere seg om man får influensa bivirkninger av vaksinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

^^^

Anonymkode: de445...ff0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehm, det har jeg aldri tenkt over. Jeg lå med bivirkninger i går, og var såpass dårlig at det var liksom ikke aktuelt å gå ut av huset. Men tenkte ikke på at jeg skulle holde avstand til familien, for jeg visste jo at det ikke var smittsomt.

Anonymkode: 1aa6f...30e

• Liker 1
Skrevet

Nei, du har ikke virus selv om du har bivirkninger. Vet om mange som har vært på jobb med bivirkninger dagen etter vaksine.

Men er du veldig dårlig, så er det jo kanskje best å holde seg hjemme uansett…

Anonymkode: 452ee...969

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, du har ikke virus selv om du har bivirkninger. Vet om mange som har vært på jobb med bivirkninger dagen etter vaksine.

Men er du veldig dårlig, så er det jo kanskje best å holde seg hjemme uansett…

Anonymkode: 452ee...969

Var ganske dårlig og klarte ikke gå ut av døra uansett. Men jeg bor jo med andre :) ts

Skrevet

Ja, selvfølgelig! For du kan være syk, sjansen for at det er bivirkninger jo størst, men vi er tross alt i en pandemi og da holder man seg hjemme uansett hva som forårsaket symptomene på sykdom!

Anonymkode: 820b8...053

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, selvfølgelig! For du kan være syk, sjansen for at det er bivirkninger jo størst, men vi er tross alt i en pandemi og da holder man seg hjemme uansett hva som forårsaket symptomene på sykdom!

Dette!

Anonymkode: 8f9ab...b37

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal man også teste seg og gå i karantene?

Anonymkode: 5df37...ad2

Skrevet

Hvordan vet du at det er en bivirkning og ikke smitte?

Anonymkode: 95b7e...9fd

• Liker 1
Skrevet

Lå med feber og store kroppslige smerter kvelden/natten etter vaksina, var ikke i stand til stort annet enn å liggei ro da, og hadde enda feber dagen etterpå, og sykdomsfølelse i kroppen. Dro på jobb den ettermiddagen, og var åpen om formen min. Ingen som stilte spørsmål om det, og sende meg hjem. Var absolutt pga vaksina, og det var umulig å ikke skjønne. Og jeg jobba da innen helse, med mennesker. Men var så klart ikke smittsom. Eneste grunnen jeg hadde sett for å blitt hjemme den dagen, var for å ta vare på meg selv, og hensyn til meg selv. Ikke pga smitte.

Anonymkode: 0010a...4ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan vet du at det er en bivirkning og ikke smitte?

Anonymkode: 95b7e...9fd

Man vet som sagt aldri. Men imunnforsvaret mitt er ekstremt bra. Jeg Har flere ganger hatt nærkontakt med de som har omgangsyke, og ikke blitt smittet. Hver gang hele husstanden har hatt omgangsyke, så ble jeg aldri smitta. Bank i bordet. Selvom det ikke kan sammenlignes. Jeg er veldig sjeldent syk. Så og si aldri. Så er ganske sikker på at det er bivirkninger. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Skal man også teste seg og gå i karantene?

Man bør ringe fastlegen eller koronatelefonen og drøfte det med dem! 

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Man vet som sagt aldri. Men imunnforsvaret mitt er ekstremt bra. Jeg Har flere ganger hatt nærkontakt med de som har omgangsyke, og ikke blitt smittet. Hver gang hele husstanden har hatt omgangsyke, så ble jeg aldri smitta. Bank i bordet. Selvom det ikke kan sammenlignes. Jeg er veldig sjeldent syk. Så og si aldri. Så er ganske sikker på at det er bivirkninger. 

ts

Men uansett kan du holde deg hjemme, ring og snakk med fastlegen eller koronatelefonen og hør med dem!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man bør ringe fastlegen eller koronatelefonen og drøfte det med dem! 

Men uansett kan du holde deg hjemme, ring og snakk med fastlegen eller koronatelefonen og hør med dem!

Takk! :) Jeg fant dette om vaksinerte, (men jeg fant ikke noe spesielt om nyvaksinerte) 

Likevel gir verken gjennomgått infeksjon eller vaksine noen garanti mot covid-19 eller mot å kunne spre smitte videre. Derfor må også vaksinerte følge de smittevernrådene som til enhver tid gjelder og teste seg dersom man får symptomer som kan passe med covid-19. De få som får covid-19 til tross for at de er vaksinert eller har gjennomgått sykdommen, vil som oftest få et mildt forløp eller ikke ha symptomer. Vaksinerte må likevel være i isolasjon, og deres nærkontakter må i karantene, som ved vanlig smittesporing.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/vaksinert-eller-gjennomgatt-covid-19/

Skrevet

Ryddet for brudd på koronarommets regler. Lomvi, mod.

• Liker 2
  • Opprett ny...