AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #1 Skrevet 13. august 2021 Jeg har ei venninne som har en gjeld på 600.000 kr og har endt opp med å flytte hjem til kjellern til foreldra for å spare penger. Der har hun bodd i tre år og hatt en 80-100% stilling i perioden, og hun har klart å spare 25.000 kr så langt disse tre åra og betalt ned minimalt på gjelden (som hun selv har sagt). Jeg kjøpte leilighet for noen år siden midt et av Oslogrytas mest populære områder. Egenkapitalen min er nå på 2,5 millioner - og føler jeg sitter godt i det fordi jeg har spart i over 12 år. Vi er begge 28 år. Her om dagen kjøpte jeg meg en veske (hatt shoppestopp i flere år, og har unnet meg svært lite). Kjøpte derfor en veske som holder seg godt resten av livet, og den var derfor noe dyr. Venninna mi fortalte meg at jeg sløste penger og burde tenke mer på bruken. Dette kommer fra ei jente som bruker hele lønninga si på kebab og "småting". Hun kjøper riktignok ikke få dyre ting, så derfor merker hun kanskje ikke hvor fort pengene brenner. Bare lo det av meg, for økonomi er virkelig min greie. Den har jeg stålkontroll på. Det har ikke hun. Noen andre som kjenner noen som tror de er flinke med penger men som sløser skikkelig? Anonymkode: c5f65...93e
Strange Doll Skrevet 13. august 2021 #2 Skrevet 13. august 2021 Så du lager en tråd utelukkende for å snakke ned om andre mennesker? 12
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #3 Skrevet 13. august 2021 Strange Doll skrev (1 minutt siden): Så du lager en tråd utelukkende for å snakke ned om andre mennesker? Dette er kvinneguiden, dette er jo vanlig? Anonymkode: c5f65...93e 9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #4 Skrevet 13. august 2021 Nei, de vet som regel om at de er dårlig med penger. Anonymkode: 94bb6...928
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #5 Skrevet 13. august 2021 Du får vurdere om du skal slutte å være venninne med henne, eller fortelle henne hvor skapet står. Anonymkode: 61145...251
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #6 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du får vurdere om du skal slutte å være venninne med henne, eller fortelle henne hvor skapet står. Anonymkode: 61145...251 Hahaha, seriøst? Anonymkode: 2c188...943
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #7 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ei venninne som har en gjeld på 600.000 kr og har endt opp med å flytte hjem til kjellern til foreldra for å spare penger. Der har hun bodd i tre år og hatt en 80-100% stilling i perioden, og hun har klart å spare 25.000 kr så langt disse tre åra og betalt ned minimalt på gjelden (som hun selv har sagt). Jeg kjøpte leilighet for noen år siden midt et av Oslogrytas mest populære områder. Egenkapitalen min er nå på 2,5 millioner - og føler jeg sitter godt i det fordi jeg har spart i over 12 år. Vi er begge 28 år. Her om dagen kjøpte jeg meg en veske (hatt shoppestopp i flere år, og har unnet meg svært lite). Kjøpte derfor en veske som holder seg godt resten av livet, og den var derfor noe dyr. Venninna mi fortalte meg at jeg sløste penger og burde tenke mer på bruken. Dette kommer fra ei jente som bruker hele lønninga si på kebab og "småting". Hun kjøper riktignok ikke få dyre ting, så derfor merker hun kanskje ikke hvor fort pengene brenner. Bare lo det av meg, for økonomi er virkelig min greie. Den har jeg stålkontroll på. Det har ikke hun. Noen andre som kjenner noen som tror de er flinke med penger men som sløser skikkelig? Anonymkode: c5f65...93e Du har jo her muligheten til å være et bedre menneske og både hviste empati og forståelse, men velger å la være. Men sol deg nå i glansen av dine egne prestasjoner, sikkert fint for deg. Anonymkode: f5fb4...e2b 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #8 Skrevet 13. august 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Bare lo det av meg, for økonomi er virkelig min greie. Den har jeg stålkontroll på. Det har ikke hun. Anonymkode: c5f65...93e Gratulerer med dagen! Anonymkode: cacba...ba7
Sirah Skrevet 13. august 2021 #9 Skrevet 13. august 2021 Kanskje det er nettopp fordi at venninnen din sitter i en vanskelig situasjon at hun syntes dette var et dumt valg av deg? At du sitter godt i det betyr jo ikke nødvendigvis at det er dritsmart og blåse masse penger på en veske. For all del, jeg er glad i dyre vesker selv jeg, men jeg respekterer at andre syntes dette er en dum ting å bruke penger på. 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #10 Skrevet 13. august 2021 Jeg hadde bare sagt at nei jeg har jo invistert ganske smart egentlig, så jeg synes jeg er ganske flink med penger. Men du har kjøpt deg dyr veske. Ja, men det er ingenting med tanke på verdiene jeg sitter med.. krangler hun på den så får du bare si at du, jeg krangler ikke når du kjøper deg ting, så la meg ha veska mi ok? men da blir dere kanskje uvenner..hadde kanskje bare sagt at tja kanskje. den var litt dyr. hehe..jaja. hva skal du til helga da. Anonymkode: 56ebf...445
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #11 Skrevet 14. august 2021 Min erfaring er at de færreste orker slik oppførsel. Blir jo litt som at en uhygienisk person som ikke har dusjet på flere uker kommentere til den andre at det er 2 dager siden siste dusj, ‘nå lukter du litt svette, ta deg en dusj…’ 🥴 og så har man gjerne brukt mye av godviljen sin på å takle den andres stank 🙈 at det er takken liksom, at man får kritikk Såå slitsomt å forholde seg til. Anonymkode: 9d52d...237 2
PM75 Skrevet 15. august 2021 #12 Skrevet 15. august 2021 Herregud, så mange sure svar du fikk! Jeg tenker at du reagerte riktig & bare lo det bort. Ja, jeg tror alle kjenner folk som sløser bort alt de har av penger, men selv ikke forstår hvorfor de har dårlig råd. 1
Gjest Humoristen Skrevet 15. august 2021 #13 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-13 den 12.44): Jeg har ei venninne som har en gjeld på 600.000 kr og har endt opp med å flytte hjem til kjellern til foreldra for å spare penger. Der har hun bodd i tre år og hatt en 80-100% stilling i perioden, og hun har klart å spare 25.000 kr så langt disse tre åra og betalt ned minimalt på gjelden (som hun selv har sagt). Jeg kjøpte leilighet for noen år siden midt et av Oslogrytas mest populære områder. Egenkapitalen min er nå på 2,5 millioner - og føler jeg sitter godt i det fordi jeg har spart i over 12 år. Vi er begge 28 år. Her om dagen kjøpte jeg meg en veske (hatt shoppestopp i flere år, og har unnet meg svært lite). Kjøpte derfor en veske som holder seg godt resten av livet, og den var derfor noe dyr. Venninna mi fortalte meg at jeg sløste penger og burde tenke mer på bruken. Dette kommer fra ei jente som bruker hele lønninga si på kebab og "småting". Hun kjøper riktignok ikke få dyre ting, så derfor merker hun kanskje ikke hvor fort pengene brenner. Bare lo det av meg, for økonomi er virkelig min greie. Den har jeg stålkontroll på. Det har ikke hun. Noen andre som kjenner noen som tror de er flinke med penger men som sløser skikkelig? Anonymkode: c5f65...93e Nei du skal være stolt av at du har god økonomi og du skal bare le av det hun sa!!! Seriøst. Du har hatt shoppestopp, det er dine penger, du har jobbet for de! Den vesken har du fortjent. Nyt den, vær stolt du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå