Gå til innhold

Barnehage og soving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min startet i barnehagen denne uken. Vi har rolig tilvenning og god tid, så denne uken har jeg vært der sammen med henne. Vi har gått hjem etter lunsj, og så har hun sovet lur hjemme. 

Neste uke leverer jeg til frokost, men vurderer å hente etter lunsj. Gi henne en uke til i barnehagen, før hun må sove der. Er jeg helt overhysterisk, eller kan det være lurt å la henne få denne rolige starten? 

Anonymkode: e4c37...cbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på barnet. Vi har også barnehagestart denne uken, var sammen med han første dagen, andre dag hentet jeg han etter lunsj, tredje dag sov han der. Han storkoser seg og vil ikke være med hjem omtrent. Har kortere dager på han denne uken, men han maser fra han står opp om å dra, så føler det er kun for min egen del egentlig. Så du må faktisk bare vurdere utifra barnet. Hadde han vært skeptisk etter en uke hadde jeg nok hatt lengre tilvenning :)

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har mulighet til en rolig tilvenning ser jeg ingen problem, men tenker det hadde vært lurt å la barnet få sove i barnehagen siden det er en del av tilvenning. Selv planla vi en uke, men etter et par dager hadde mitt barn tilpasset seg kjempebra og hadde en god hvil allerede dag 3. Alt må jo vurderes etter barnets behov og hvordan det går. Definitivt ikke overhysterisk. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde det sånn. Hadde lyst på en rolig tilvenning. Ble halshugget her inne da der folk mente at 3 dager skal gjelde for alle. 

Vel, jeg hadde mulighet og barnehagestart gikk veldig fint. Litt gråt må vi alle sikkert rekne litt med men. 

Anonymkode: f09a1...b27

• Liker 2
Skrevet

Jeg leverte heller etter frokost og lot henne sove i bhg, og så hentet jeg etter hun hadde våknet. Det å la andre legge- og våkne til andre enn mamma og pappa er en del av tilvenningen 🙂 Måltider med andre barn går som oftest bare fint og trenger ikke nødvendigvis samme tilvenning.

Anonymkode: 66550...c3c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde det sånn. Hadde lyst på en rolig tilvenning. Ble halshugget her inne da der folk mente at 3 dager skal gjelde for alle

Synes dette er så rart, det er ikke vanlig med tre dagers tilvenning lengre. I vår kommune må alle ha minimum fem dager, og man må ha korte dager de neste fem.

Anonymkode: 1d6e4...17d

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Datteren min startet i barnehagen denne uken. Vi har rolig tilvenning og god tid, så denne uken har jeg vært der sammen med henne. Vi har gått hjem etter lunsj, og så har hun sovet lur hjemme. 

Neste uke leverer jeg til frokost, men vurderer å hente etter lunsj. Gi henne en uke til i barnehagen, før hun må sove der. Er jeg helt overhysterisk, eller kan det være lurt å la henne få denne rolige starten? 

Anonymkode: e4c37...cbe

Ville heller testet å sove der nå. Funker det ikke så er du jo der. 

Min sov der dag 3. På madrass på gulvet omringet av barn😅

Aldri sovet borte uten meg før. 

Skrevet

Dette må du spørre de ansatte om. De har nok gode råd for når barnet er klart. 

Anonymkode: cbff6...090

• Liker 2
Skrevet
Heln skrev (10 timer siden):

Kommer an på barnet. Vi har også barnehagestart denne uken, var sammen med han første dagen, andre dag hentet jeg han etter lunsj, tredje dag sov han der. Han storkoser seg og vil ikke være med hjem omtrent. Har kortere dager på han denne uken, men han maser fra han står opp om å dra, så føler det er kun for min egen del egentlig. Så du må faktisk bare vurdere utifra barnet. Hadde han vært skeptisk etter en uke hadde jeg nok hatt lengre tilvenning :)

Akkurat sånn gjor vi å det. Dattera vår storkoste seg fra dag en. :) Hun begynte i januar i fjor å er fortsatt like ivrig på å dra i barnehagen på morningen. :) 

Anonymkode: 3852b...22e

Skrevet

Hvor gamle er/var disse som storkoste seg fra dag 3?

Anonymkode: 1bade...ff1

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvor gamle er/var disse som storkoste seg fra dag 3?

Anonymkode: 1bade...ff1

1 år. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg leverte heller etter frokost og lot henne sove i bhg, og så hentet jeg etter hun hadde våknet. Det å la andre legge- og våkne til andre enn mamma og pappa er en del av tilvenningen 🙂 Måltider med andre barn går som oftest bare fint og trenger ikke nødvendigvis samme tilvenning.

Anonymkode: 66550...c3c

Dette ville jeg gjort og. 

Anonymkode: cef24...aa8

Skrevet

Hadde latt barnet sovet i bhg og eventuelt hentet rett etterpå :) Mine barn har brukt litt tid på å sovne i bhg :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg hadde det sånn. Hadde lyst på en rolig tilvenning. Ble halshugget her inne da der folk mente at 3 dager skal gjelde for alle. 

Vel, jeg hadde mulighet og barnehagestart gikk veldig fint. Litt gråt må vi alle sikkert rekne litt med men. 

3 dager skal ikke gjelde for alle, det har man gått bort fra. Det henger nok litt igjen da. 

Men ts, jeg syns det er helt greit å ta tilvenning et rolig tempo. Jeg hadde kanskje vurdert å la barnet sove i barnehagen mot slutten av neste uke, og hentet kort etter at barnet våknet. 

Anonymkode: 95651...c1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...