Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at mange ikke tror på dette med at 13 er et ulykkestall, men jeg gjør. Har faktisk vært mye uheldig med dette tallet, og prøver å overse dette tallet hele tiden. Å bli 13 år var et mareritt, værste året i mitt liv (det gjelder nok veldig mange), og i 2013 holdt jeg på å dø, pluss at to nærme personer i familien fikk kreft dette året. Og vi vet jo om 1349 i norsk historie. Er vi flere som tror på at 13 betyr ulykke? 

Anonymkode: 34561...0b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fredag den 13. er ikke noe verre enn torsdag den 12. eller lørdag den 14.  Selv om du har opplevd det som du sier med tallet 13, så husker du det nok bare ekstra godt fordi du mener tallet 13 er et ulykkestall. 

Anonymkode: d2373...452

• Liker 5
Skrevet

Hva skal jeg si da som har bursdag den 13.?

Nærmere bestemt 13. Oktober et år på 80-tallet. 

Anonymkode: cf209...a42

Skrevet

Jeg kunne sikkert funnet sånne tilfeldigheter i tall jeg også hvis jeg hadde forsøkt. Men for meg er fredag 13. en hvilken som helst annen dag. 

Anonymkode: 0b3c1...f74

• Liker 3
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 3b557...de0

Skrevet

Startet dagen med null internett og innleveringer på jobb. kjempestress..

Anonymkode: 79a0f...377

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk barnet mitt en fredag den 13. Så jeg vil si at det ikke er noe ulykkestall for meg. 

Anonymkode: ca223...a3e

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke helt. Har aldri opplevd en rekke ulykkesting med nr 13. Altså, i 2013 holdt jeg på å dø. Men fikk et barn også det året, så🤷‍♀️

Skrevet

Det du driver med kalles "confirmation bias", på norsk bekreftelsestendens.

Bekreftelsestendens er det at man legger merke til eller søker etter det som bekrefter noe man tror.

Tror du at mye ille skjer i forbindelse med tallet 13, legger du merke til alt ille som skjer i denne sammenheng. Skjer det den 14. derimot legger du ikke merke til datoen. 

• Liker 2
Skrevet
Lisaaaaa skrev (Akkurat nå):

Det du driver med kalles "confirmation bias", på norsk bekreftelsestendens.

Bekreftelsestendens er det at man legger merke til eller søker etter det som bekrefter noe man tror.

Tror du at mye ille skjer i forbindelse med tallet 13, legger du merke til alt ille som skjer i denne sammenheng. Skjer det den 14. derimot legger du ikke merke til datoen. 

Det kan godt hende, men jeg liker ikke tallet 13. Det er noe uggent med det. 

Skrevet

Du leter etter sammenhenger mellom tallet 13 og ulykker, da finner du det jo selvsagt.

Hvis 20 var et ulykkestall i ditt hode, så finner du nok like mange bevis for dette, 2020 var et skikkelig drittår pga pandemi, 1920 var den store depresjonen, i 2013 holdt du på å dø, da du var 20 år gammel så ble du dumpet eller noe, og du bulket bilen den 20. desember. 

Alle hadde det forøvrig vanskelig da de var 13 år, det er vel til og med en film som heter Aldri mer 13.

• Liker 1
Skrevet
Cuntzilla skrev (1 minutt siden):

Du leter etter sammenhenger mellom tallet 13 og ulykker, da finner du det jo selvsagt.

Hvis 20 var et ulykkestall i ditt hode, så finner du nok like mange bevis for dette, 2020 var et skikkelig drittår pga pandemi, 1920 var den store depresjonen, i 2013 holdt du på å dø, da du var 20 år gammel så ble du dumpet eller noe, og du bulket bilen den 20. desember. 

Alle hadde det forøvrig vanskelig da de var 13 år, det er vel til og med en film som heter Aldri mer 13.

Det siste du skriver er jeg enig i da. 

Det er noe med tallet jeg synes er ubehagelig. 13 er også kjent som et ulykkestall. Jeg forstår at det handler om psyke, men allikevel. Prøver å overse det. Det kan gjelde alt fra et album med 13 spor, til et selskap med 13 gjester. Jeg unngår å høre på spor 13 og håper nesten på at noen skal melde avbud i selskapet, eller ta med seg en gjest til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det siste du skriver er jeg enig i da. 

Det er noe med tallet jeg synes er ubehagelig. 13 er også kjent som et ulykkestall. Jeg forstår at det handler om psyke, men allikevel. Prøver å overse det. Det kan gjelde alt fra et album med 13 spor, til et selskap med 13 gjester. Jeg unngår å høre på spor 13 og håper nesten på at noen skal melde avbud i selskapet, eller ta med seg en gjest til. 

Da tenker jeg det er gått over til å bli tvangsmessig, og kanskje du burde pratet med en profesjonell om det? ❤️

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri opplevd ulykke på fredag 13. før, men nå på fredag falt jeg og skadet meg. Hadde nettopp kommet meg fra en skade i vår, og så skjedde det samme igjen fredag 13. 😛 

Anonymkode: 2ae8c...567

Skrevet

Jeg kjøpte en bil en gang som jeg aldri hadde sett før men siden jeg nå var obs på bilen så jeg den plutselig over alt

I løpet av en tiårsperiode kan man ha minst 18 dager med Fredag den 13de og er man veldig oppmerksom på denne dagen vil man huske mange uhell. Det ville du også ha gjort på Torsdag den 12 om dette var dagen som ble kalt ulykkesdag

Overdrevet fokus på noe er ikke bra og tror man sterkt på at en ulykke vil skje så øker sjansen for det da man blir overfokusert og overspent, mm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...