Gå til innhold

Hvorfor ser mange av oss kvinner ikke de røde flaggene og tror alt er normalt i de vi roter oss borti som ikke er bra for oss i det heletatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha leste veldig mange tråder på kg og også inkludert meg selv så er det veldig rart at vi er så utrolig mange kvinner som roter oss borti en fyr og blir forelsket men får ikke den behandlingen som man fortjener som en likeverdig partner. Man får brødsmuler, man blir ignorert, ghostet, man blir brukt for sex, dumpet etter sex, noen har rotet seg borti opptatt mann som sier han elsker henne og vil gå fra kona, men det skjer jo aldri. Kone som godtar at mannen har vært utro fordi han valgt jo henne og ikke elskerinna, mannfolk som trenger tid, mannfolk som ikke vil bli kalt kjæreste osv osv lista er endeløs. 

Hva slags psykologi er det som slår inn her egentlig? I sin egen situasjon så ser man det ikke, men i andres situasjon ser man det klart??? 

For min egen del kan jeg vel skylde en del på at jeg har null erfaring med forhold og forelskelse. Jeg var gift i 6 år men aldri forelsket, det var mest av praktiske årsaker den gangen. Ble heller ikke noe lykkelig ekteskap for å si det sånn. I hele mitt liv har jeg stort sett opplevd å aldri få de jeg har vært forelsket i. Da en blir forelsket i en som bare er ute etter sex så er det lett å tvinne seg inn i bomullsskyer og tro at this is it.

Når man ikke vet noe annet. Aldri har man vært så nært innpå en jeg  faktisk er forelsket i.  Og man godtar det utroligste for å ikke miste det lille man fikk. Jeg tror mye av det samme skjer til f.eks kona som tilgir mannens utroskap gang etter gang. De vet ikke om noe annet og noe nytt er skremmende.

Man blir forelsket og man tror at man ved tid og krefter kan kjempe for å få noe til å fungere. Noen ganger gjør det vel sikkert det og, men mange ganger så blir man gående i den bakevja og håpe og tro og så blir man skuffet igjen og igjen. Selvtilliten raser nedover, men føler seg mindre verd osv osv.. ikke bra. 

Alle disse sterke kvinnene som skriver på kg som hadde snudd på hælen ved første mistanke om noe ugler i mosen. Jeg misunner disse damene som har så klar og rett frem tankegang om det å date. Selvsagt ser jeg at de kommer til å ha større suksess enn meg på dating fronten. Sånn er det bare. Men kanskje er det mulig å lære noe ta med seg noe  som en kan dra nytte av selv ved fremtidige møter med menn. Jobbe med seg selv på å bli mer direkte og klar på hva man ønsker. En kan skylde på menn for alt mulig men hadde vi jobbet mer med oss selv og hørt på hverandre og delt erfaringer om hva vi dumper borti så hadde det nok blitt enklere for flere etter hvert. 

Er lissom ikke så hyggelig å legge frem en tråd der en har rota det til med en fyr man liker og så få masse negativ rekasjoner her på kg hvor dum og teit man er. Heller gi velmenende råd uten å være ufin er nok det beste men ikke bestandig så enkelt.  Særlig hvis man syns noen andre er kjempe dumme og tar litt dumme valg. Men det kan ligge mer bak for at hun har rotet seg oppi akkurat det problemet da. Dating er vanskelig. 

Jeg har sikkert vært negativ selv også men ønsker egentlig ikke å være det. Jobber med den saken men sklir ut noen ganger ser jeg. 

Bare noen tanker som måtte ut etter å ha lest så mange tråder om akkurat dette temaet. Så slik sett er vi veldig mange dummer damer i Norge. Så jeg vet ikke om jeg heller skal si at det sier vel heller mer om de/oss som har vært bitchy ovenfor andre brukere. Klart når man får litt hets her så blir det lett at man tar igjen og da har man det gående. 

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En hypotese som har fått mye oppmerksomhet i det siste er pareto-effekten (ifb. med dating). Se bildet som er lagt ved. Under normale omstendigheter ville man forventet at menn og kvinner med lik verdi (skjønnhet, økonomi, etc.) matcher med hverandre. Det man derimot observerer er at kvinner ofte går etter menn fra øverste hylle (de 20% beste mennene). I praksis betyr det at disse rike og/eller attraktive mennene svømmer i kvinner som vil være sammen med dem. Da sier det seg selv at disse mennene ikke trenger å være snille/gode fordi kvinne står i kø for sin tur.

Tanker?

ED0lOi7W4AAtacs.jpg

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Edalokojs said:

En hypotese som har fått mye oppmerksomhet i det siste er pareto-effekten (ifb. med dating). Se bildet som er lagt ved. Under normale omstendigheter ville man forventet at menn og kvinner med lik verdi (skjønnhet, økonomi, etc.) matcher med hverandre. Det man derimot observerer er at kvinner ofte går etter menn fra øverste hylle (de 20% beste mennene). I praksis betyr det at disse rike og/eller attraktive mennene svømmer i kvinner som vil være sammen med dem. Da sier det seg selv at disse mennene ikke trenger å være snille/gode fordi kvinne står i kø for sin tur.

Tanker?

ED0lOi7W4AAtacs.jpg

Høres ut som en incel-teori man har piggybacket på et allerede eksisterende konsept (pareto-prinsippet) for å få det til å virke mer legitimt enn det egentlig er. 

• Liker 26
Skrevet

Hvis man ikke vil ha de man kan få kan man heller ikke klage. Det er alt for mye syting om å bare få sex av de mest attraktive. Det er helt greit å være kresen, men når sutringa starter beveger man seg over i femcel-land

Anonymkode: c6a88...6ca

• Liker 3
Skrevet

Det er mer om hvordan man behandler medmennesker egentlig men bilde til Edalokojs sier jo det meste hvorfor menn kan være som de vil. Det er nok noe der. Men ikke bestandig. Men jeg skjønner egentlig ikke hvis det er sånn. Hvorfor skal en gift mann drive på slik? Han har da vel nok på hjemmebane? 

Stort sett vil vi damer komme til for kort. Ingen damer føler at de sikter i toppsjiktet vil jeg tro. Jeg vet jo hvem som er for kjekk for meg og for bra for meg. Jeg går ikke etter de. Jeg går etter de jeg har noe til felles med. Noen man får en god kjemi med som man vil ha i livet sitt. Og som jeg syns er pen i mine øyne. Og noen er heller ikke så pen ved første øyekast men man liker måten de er på og etterhvert jo mer man blir kjent med dem jo penere blir dem. Slik er det ofte til meg da. 

Det trenger ikke å være en 10er som alle menn sier vi kvinner går etter. 

Så er det dette at vi tror på alt en mann sier, istedet for å gi faan i hva han sier og se på handling. Der er det mye å hente tror jeg. 

Incel og femcel, chad, onlyfans, insol, og alle disse fremmed ordene orker jeg ikke å sette meg inn i en gang. Drit at det ikke finnes godt nok norske ord som alle forstår. Jeg må google hver gang for jeg husker aldri hva alle de der er for noe. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Bente1234 skrev (57 minutter siden):

Det er mer om hvordan man behandler medmennesker egentlig men bilde til Edalokojs sier jo det meste hvorfor menn kan være som de vil. Det er nok noe der. Men ikke bestandig. Men jeg skjønner egentlig ikke hvis det er sånn. Hvorfor skal en gift mann drive på slik? Han har da vel nok på hjemmebane? 

Stort sett vil vi damer komme til for kort. Ingen damer føler at de sikter i toppsjiktet vil jeg tro. Jeg vet jo hvem som er for kjekk for meg og for bra for meg. Jeg går ikke etter de. Jeg går etter de jeg har noe til felles med. Noen man får en god kjemi med som man vil ha i livet sitt. Og som jeg syns er pen i mine øyne. Og noen er heller ikke så pen ved første øyekast men man liker måten de er på og etterhvert jo mer man blir kjent med dem jo penere blir dem. Slik er det ofte til meg da. 

Det trenger ikke å være en 10er som alle menn sier vi kvinner går etter. 

Så er det dette at vi tror på alt en mann sier, istedet for å gi faan i hva han sier og se på handling. Der er det mye å hente tror jeg. 

Incel og femcel, chad, onlyfans, insol, og alle disse fremmed ordene orker jeg ikke å sette meg inn i en gang. Drit at det ikke finnes godt nok norske ord som alle forstår. Jeg må google hver gang for jeg husker aldri hva alle de der er for noe. 

Litt forenklet, tenker jeg at menn tar det de får? For å ta det litt på spissen; som fisker er du ikke kresen på fisken som biter på kroken din.

Jeg kan være enig i at damer kan komme til korte. Begge partene har ansvaret for å grave og oppdage disse såkalte 'røde flaggene', før man initierer et forhold. Jeg kan selvsagt ikke tale for deg og din situasjon, men for mange kan det være godt å ta litt avstand og vurdere hvorfor en til stadig inviterer feil person inn i livet.

Jeg er enig i at vi heller bør vektlegge handling enn ord. Av og til må man slå seg for å lære.

Incel (involuntary celibate; menn som ikke klarer å få seg dame, som derfor er tvunget til sølibat- ufrivillig) etc. er ofte hersketeknikker som blir brukt for å forkaste argumenter som ikke samsvarer med ens eget verdensbilde. Det er, etter min mening, ikke noe annet enn et forsøk på å skamme folk man er uenig med. Det er synd at noen tyr til slikt istedenfor å komme med konstruktive/kritiske argumenter. Det er lov å være uenig uten å kalle hverandre stygge ord.

Endret av Edalokojs
  • Liker 2
Gjest På druen
Skrevet
Edalokojs skrev (1 time siden):

Tanker?

ED0lOi7W4AAtacs.jpg

Det er riktig at flere menn enn kvinner blir valgt bort, men det er en del kvinner som blir også. Alle kvinner kan få sex om de vil, men det neimen ikke alle kvinner som får et forhold, blir gift og får barn. Noen kvinner er dømt til å bare bli brukt av menn. 

Skrevet
På druen skrev (1 minutt siden):

Det er riktig at flere menn enn kvinner blir valgt bort, men det er en del kvinner som blir også. Alle kvinner kan få sex om de vil, men det neimen ikke alle kvinner som får et forhold, blir gift og får barn. Noen kvinner er dømt til å bare bli brukt av menn. 

Jeg er enig med deg i at mange kvinner også opplever å bli valgt bort, men er uenig i det siste, om at kvinner, "er dømt til å bare bli brukt av menn". For å ta det litt på kanten; kvinner velger hvem de sprer leggene til, mens menn bestemmer hvem de gir gifteringen til.

Det er selvfølgelig trist at noen opplever negative ting i forholdet sitt- men jeg vil påstå at dette ikke er et eksklusivt kvinne-fenomen. Hvem du blir sammen med og hva du tillater i forholdet, er til sist og slutt, ditt valg (og ansvar). Så det er sagt, så betyr ikke dette at man skal tolerere negative- eller skadelig atferd fra partneren sin.

Skrevet

Haha, de som svarer svarer ikke på tema engang, når man blir behandlet dårlig i et forhold har man åpenbart «fått mannen», likevel bla bla bla om de 20% og at man går etter de man ikke kan få.

Ts, dette er veldig komplekst. Det kan være alt fra at man har hatt en utrygg farsfigur som gjør at man tiltrekkes utrygge menn og ubevisst fanger opp at mannen er utrygg, til at han er en mester i manipulasjon. Selvsikkerhet og sjarm er tiltrekkende, mange vet å bruke det som en maske i begynnelsen.

Anonymkode: d971e...5ed

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg tror at håp er en veldig stor kraft i oss mennesker. Såpass stor at dersom vi virkelig inderlig håper på noe ser vi gjerne bare tegnene på at det er tilfellet, om aldri så små, og om vi aldri så mye må velge å tolke ting som ikke egentlig er gode tegn som gode tegn, og velge å overse alt som taler mot. 

Jeg synes heller ikke det er så rart at dem som har opplevd mye vondt har større trang i seg til å håpe på bedre utfall denne gangen enn mennesker som har opplevd mye bra, og står sterkere i seg selv og realiteten på grunn av det.

Endret av Trolltunge
  • Liker 8
Gjest På druen
Skrevet
Edalokojs skrev (5 minutter siden):

Jeg er enig med deg i at mange kvinner også opplever å bli valgt bort, men er uenig i det siste, om at kvinner, "er dømt til å bare bli brukt av menn". For å ta det litt på kanten; kvinner velger hvem de sprer leggene til, mens menn bestemmer hvem de gir gifteringen til.

Det er selvfølgelig trist at noen opplever negative ting i forholdet sitt- men jeg vil påstå at dette ikke er et eksklusivt kvinne-fenomen. Hvem du blir sammen med og hva du tillater i forholdet, er til sist og slutt, ditt valg (og ansvar). Så det er sagt, så betyr ikke dette at man skal tolerere negative- eller skadelig atferd fra partneren sin.

Nei, de fleste kvinner er ikke dømt til det men helt klart noen (flere enn man skulle tro). Siden ekteskap sluttet å være en praktisk løsning for begge kjønn, så har det vært sånn. Biologien fungerer jo sånn at kvinner ofte ser etter en mann som er fysisk sterk og utadvendt, altså den beste til å beskytte flokken sin og den beste jegeren. Noe som egentlig er mye av svaret på det ts lurer på. Derfor blir noen menn valgt bort. Den mannlige biologien handler om å få spre genene sine og befrukte kvinner. Derfor er de i stand til å kunne ligge med de fleste kvinner de har mulighet til å ligge med, men de går de etter det de synes er attraktivt når de skal velge en fast kvinne og mor til barna sine. Derfor blir noen kvinner valgt bort. Det er selvfølgelig de attraktive kvinnene som får flest friere de kan velge i. De opplever også at menn sloss om dem. Biologien er enkel og sånn har mennesker fungert siden vi var naturfolk. Selv hos folk som ikke ønsker barn, så fungerer det sånn allikevel. 

Skrevet
2 hours ago, Edalokojs said:

Tanker?

ED0lOi7W4AAtacs.jpg

Åja, HELT sikkert. /ironi

Jeg kan love deg at menn over hele utseendeskalaen GJERNE hadde datet en dame som var 10/10 utseendemessig dersom de hadde muligheten. Det mangler en hel haug piler der for å vise at menn over hele skalaen (ikke alle menn, selvfølgelig, men de fleste) mer enn gjerne puler "oppover" utseendemessig, selv om de også kan nøye seg med å pule "like attraktive" og tilogmed "mindre attraktive" damer.

Og tilsvarende for kvinner - selvfølgelig VIL mange helst ha en så attraktiv mann som mulig (dette går ikke bare på utseende, men også personlige kvaliteter (som å ikke være en drittsekk!) og innimellom økonomi), men det betyr ikke at de aldri nøyer seg med noe annet, de fleste kvinner ender faktisk opp i forhold med menn som ligger omtrent likt som dem på "den store skalaen" - så igjen - helt feil.

Anonymkode: e6ef7...9ba

• Liker 6
Skrevet
Trolltunge skrev (32 minutter siden):

Jeg tror at håp er en veldig stor kraft i oss mennesker. Såpass stor at dersom vi virkelig inderlig håper på noe ser vi gjerne bare tegnene på at det er tilfellet, om aldri så små, og om vi aldri så mye må velge å tolke ting som ikke egentlig er gode tegn som gode tegn, og velge å overse alt som taler mot. 

Jeg synes heller ikke det er så rart at dem som har opplevd mye vondt har større trang i seg til å håpe på bedre utfall denne gangen enn mennesker som har opplevd mye bra, og står sterkere i seg selv og realiteten på grunn av det.

Enig i dette. 

Anonymkode: 033d1...7a5

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, Bente1234 said:

Og man godtar det utroligste for å ikke miste det lille man fikk.

Godt sagt. Jeg tror mye av svaret på det spørsmålet du stiller TS, ligger her. Mange kvinner klamrer seg til menn som ikke behandler dem så bra, for håpet om bedring og frykten for å ende opp helt alene kan være veldig sterk.

Jeg hadde det slik selv mesteparten av livet, og vet hvorfor: Skader fra en vond oppvekst hadde gitt meg slike handlingsmønstre.

Siden "incel"-teori ble trukket inn her i tråden: I motsetning til slik teori, var det aldri tilfelle at jeg gikk etter topp 10%/topp 20% eller hva det nå hevdes; jeg gikk ikke etter kyniske kjekkaser som bare tømte og rømte. Slike kjekkaser er det egentlig få av, det er langt, langt flere menn med ordinært utseende som oppfører seg dårlig mot kvinner, og det fins mange menn som er rett og slett lite attraktive og alt annet enn så snille og gode slik det stadig hevdes.

Hele livet har jeg sett at en manns fysiske utseende egentlig har lite å si for hvor grei han er; det finnes menn av alskens utseende og alskens type oppførsel. Jeg vet om menn som er superkjekke og supersnille, og menn som er direkte stygge og drit kjipe.

Anonymkode: c8991...c5f

• Liker 10
Skrevet

Fordi jeg tar det jeg kan få, og de mennene er bunnslam. Har alltid vært sånn. Har ikke sjans på de hyggelige, respektfulle og omgjengelige mennene for de kan velge fra hyller mange hakk over min. 

Anonymkode: 1c63f...1c8

• Liker 3
Skrevet

Mitt inntrykk er at mange kvinner foretrekker et rasshøl på 1,82 fremfor en hyggelig mann på 1,79. Derfor går det ofte galt.

• Liker 2
Skrevet

Tror litt av problemet er at det er beinhard konkurranse om de ok mennene, særlig når vi har bikka 50 år. Det vi regner som en normal, men ikke usedvanlig høy standard for et menneske (dvs. jobb, helst utdanning over videregående trinn, beherske rettskriving, være noenlunde slank og i grei form, ikke rusproblemer eller notorisk rundbrenner), er kvaliteter ganske få ledige menn over en viss alder har. Derfor må vi ganske monogame og heterofile kvinner ofte fire ganske mye på grunnleggende krav for i det hele tatt å treffe noen som vil ha oss, og da ender vi opp med de håpløse herrene der fordi det dessverre er det som er igjen. 

Anonymkode: 33e07...291

• Liker 3
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Tror litt av problemet er at det er beinhard konkurranse om de ok mennene, særlig når vi har bikka 50 år. Det vi regner som en normal, men ikke usedvanlig høy standard for et menneske (dvs. jobb, helst utdanning over videregående trinn, beherske rettskriving, være noenlunde slank og i grei form, ikke rusproblemer eller notorisk rundbrenner), er kvaliteter ganske få ledige menn over en viss alder har. Derfor må vi ganske monogame og heterofile kvinner ofte fire ganske mye på grunnleggende krav for i det hele tatt å treffe noen som vil ha oss, og da ender vi opp med de håpløse herrene der fordi det dessverre er det som er igjen. 

Anonymkode: 33e07...291

Skulle ha kapret en da du var yngre da, vettu.
Men neida, var jo alltids en bedre en rett rundt hjørnet, og så sitter man der da.

Mennesker er ikke puslespill. Oddsene for at du og en partner passer sammen, er små. Man er 2 individer som skal ta hensyn til seg selv og til en partner.
Når hensynet til en partner går ut over ens eget hensyn, så må man fram med kompromisser, noe som ikke er ideelt for noen av partene. 
Så da vinker man farvel til partneren og søker atter en gang noe nytt, i håp om å finne brikken som mangler.

Men brikken er utsolgt og produksjonen lagt ned.

Anonymkode: 50fbb...402

Skrevet
Aliquis skrev (11 timer siden):

Høres ut som en incel-teori man har piggybacket på et allerede eksisterende konsept (pareto-prinsippet) for å få det til å virke mer legitimt enn det egentlig er. 

I en annen tråd her inne sitter jentene og snakker om at de sveiper til høyre på ca. 1 av 100 menn på tinder. 

Det er ikke pareto-prinsippet engang. Det er mye mer skeivfordelt enn som så. 

Anonymkode: 1bdad...de5

Skrevet
Brunello skrev (9 timer siden):

Mitt inntrykk er at mange kvinner foretrekker et rasshøl på 1,82 fremfor en hyggelig mann på 1,79. Derfor går det ofte galt.

ja du fikk nå sagt det.. ha ha ha rasshøl på 1,82 ha ha ha... dagens. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...